Luca di Montezemolo a părăsit Ferrari, dar trasează viitorul companiei: fără SUV-uri şi un singur Ferrari american
Luca di Montezemolo şi-a anunţat retragerea din fruntea Ferrari. Omul care a stat alături de Enzo Ferrari şi care a salvat compania de la faliment se desparte de fotoliul de preşedinte după o activitate de 23 de ani, descrişi ca fiind „de neuitat”.
UPDATE: După anunţul retragerii sale din fruntea Ferrari, Luca di Montezemolo s-a aşezat la aceeaşi masă cu Sergio Marchionne, în cadrul unei conferinţe de presă fulger, organizată pentru a oferi lămuriri suplimentare.
Ferrari nu va face un SUV
Principalul anunţ se leagă de relansarea brandului Alfa Romeo. Sergio Marchionne a anunţat oficial că brandul premium va renaşte în data de 24 iunie 2015, la exact 105 ani de la înfiinţare (24 iunie 1910).
Montezemolo a preluat apoi conducerea dialogului şi a anunţat că destinul Ferrari nu se va schimba. Brandul va continua să ofere proiecte magnifice pentru viitor, însă printre acestea nu este un SUV, aşa cum se vehiculase.
O nouă era va începe la Ferrari, începând cu 13 octombrie, ziua în care Luca di Montezemolo va părăsi compania. Este aceeaşi zi în care grupul Fiat Chrysler FCA va fi cotat la bursa din New York. „Compania noastră va avea un rol important într-un moment cheie al acţionarului nostru principal (adică Fiat). E normal ca această fază să nu fie deschisă de un preşedinte care se află aici de 23 de ani, ci de administratorul delegat al Grupului (adică Marchionne)”, a declarat Montezemolo.
De cealaltă parte, Marchionne a dat asigurări că nu există nici măcar o minimă intenţie de a integra Ferrari în operaţiunile FCA. „Va fi prioritară protejarea companiei de segmentul automobilelor de masă. Nu va mai fi pusă la îndoială independenţa operativă şi strategică a Ferrari”, a declarat Marchionne.
Controversata idee a unui Ferrari american a fost lămurită de ambii oficiali. „Pentru Marchionne, ideea de a produce un Ferrari dincolo de porţile uzinei din Maranello este obscenă şi inacceptabilă. Singurul Ferrari american va fi un supercar dedicat exclusiv pieţei din SUA, ce urmează a fi lansat. El va avea un motor V12, va costa 2.5 milioane de euro şi se va vinde în doar 10 exemplare. Scopul său va fi acela de a sărbători 60 de ani de prezenţă pe piaţa din SUA. Caroseria va fi vopsită în celebrul albastru Nart, ca omagiu adus Scuderiei Nord-Americane”, a declarat Marchionne.
Montezemolo şi Marchionne au liniştit apele şi în ceea ce priveşte viitorul Ferrari în Formula 1. O ştire detaliată pe acest subiect puteţi citi în secţiunea noastră de Formula 1.
Marchionne: "Vom face totul pentru ca Ferrari să câştige din nou"
Demisia unei legende
13 octombrie va rămâne o zi de tristă amintire în istoria Ferrari. După ce ieri vă anunţam că soarta constructorului italian este în derivă, în contextul diferenţelor de opinie existente între Luca di Montezemolo şi Sergio Marchionne, inevitabilul s-a produs.
Divorţul dintre Sergio Marchionne şi Luca di Montezemolo este iminent
După o carieră de 23 de ani petrecută în fruntea „celei mai frumoase companii din lume”, după cum el însuşi declara, Luca Cordero di Montezemolo îşi ia adio de la Căluţul Cabrat la mijlocul lunii viitoare. Omul care a adus Scuderia pe profit şi a făcut din maşinile Ferrari cele mai dorite automobile din lume se retrage din funcţia de preşedinte executiv.
23 de ani de neuitat
Anunţul a venit astăzi, în cadrul unui comunicat oficial. După „23 de ani de neuitat”, aşa cum îi descria Luca, funcţia de preşedinte Ferrari va fi preluată de Sergio Marchionne, cel care conduce destinele grupului Fiat-Chrysler şi cel care a forţat plecarea lui Montezemolo.
Ideile lui Marchionne de a integra complet Ferrari în cadrul Grupului FCA s-au lovit de dorinţa de menţinere a exclusivităţii, exprimată mereu de Luca. În comunicatul de adio, Montezemolo susţine că părăseşte compania pentru a permite Ferrari să deţină un rol important în cadrul Grupului FCA în momentul listării acestuia pe Wall Street. Tot el a anunţat şi că locul său va fi preluat de Marchionne.
Acelaşi Montezemolo a adăugat că „Ferrari este cea mai frumoasă companie din lume. A fost un privilegiu şi o onoare să-i pot fi lider. Mi-am dedicat tot entuziasmul şi implicarea în activitatea ei, de-a lungul anilor. Alături de familia mea a continuat, continuă şi va continua să fie unul dintre cele mai importante lucruri din viaţa mea.”
Cine este Luca di Montezemolo
Luca di Montezemolo a fost reales preşedinte Ferrari în luna martie a acestui an. În cadrul evenimentului, din primăvară, Montezemolo, în vârstă de 67 de ani, îşi propunea să mai conducă soarta Scuderiei din Maranello doar pentru următorii trei ani. Devenit asistentul personal al lui Enzo Ferrari în 1973, Luca a fost responsabil pentru victoriile Scuderiei din Formula 1 în anii 1975 şi 1977, când la volanul monoposturilor se afla celebrul Niki Lauda.
În 1991 era numit de Giovanni Agnelli la cârma Ferrari, un brand aflat în derivă după moartea fondatorului Enzo. Sub conducerea sa, Ferrari a reuşit să scape de datorii şi chiar să revină pe profit. De asemenea, Montezemolo este şi artizanul multiplelor titluri de Formula 1, câştigate de Ferrari şi septuplul campion mondial Michael Schumacher.
"De asemenea, Montezemolo este şi artizanul multiplelor titluri de Formula 1, câştigate de Ferrari şi septuplul campion mondial Michael Schumacher." Cum ati ajuns la concluzia asta ? As spune ca Brawn si Todt au fost artizanii acelor rezultate nu Montezemolo. Poate sunt eu dezinformat.