Luca de Meo, șeful grupului Renault, și-a anunțat demisia

Publicat luni, 16.06.2025 09:38 de Alexandru Monenciu

Luca de Meo, cel care a condus în ultimii cinci ani grupul Renault, și-a anunțat demisia. Potrivit presei din Franța, de Meo va conduce grupul Kering, care activează în industria luxului.

În ultimii cinci ani, Luca de Meo a condus și revoluționat grupul Renault, compania care, printre altele, deține și marca românească Dacia.

Acum, într-un anunț care a șocat întreaga industrie auto, Luca de Meo demisionează din fruntea gigantului francez. Plecarea efectivă se va întâmpla în data de 15 iulie 2025. Consiliul de administrație a inițiat deja procesul de numire a unui nou director general.

"Vine un moment în viață când știi că treaba este gata. [...] Avem o echipă puternică și o organizație agilă. De asemenea, avem un plan strategic pregătit pentru următoarea generație de produse. Acesta este motivul pentru care am decis că este timpul să predau ștafeta," a declarat Luca de Meo.

Potrivit presei franceze, Luca de Meo ar fi acceptat provocarea lansată de miliardul francez Francois-Henri Pinault de a conduce grupul Kering, care activează în domeniul luxului. Acest grup controlează mărci precum Balenciaga, Gucci, Yves Saint Laurent, Ulysse Nardin, Girard-Perregaux, McQueen, Bottega Veneta, Boucheron și Brioni.

via Economica

  • alex_cu_a_mic, luni, 16.06.2025 10:19

    Retragere in glorie. Renault in intr-o situatie stabila spre bunisoara, cu produse adecvate pentru perioada curenta. Au cam toate variantele de motorizari de la GPL pana la BEV trecand prin toate tipurile de hibride. Deci par pregatiti pentru perioada care urmeaza si in orice directie o va lua piata in materie de propulsie Renault are ceva de oferit. E oarecum surprinzator ca un grup mediu ca marime sa fie intr-o pozitie atat de solida. VW de ex. nu are un hibrid simplu si iefti npe care sa-l puna acolo unde este cerere.

  • ., luni, 16.06.2025 11:05

    După ce a activat toată viața în industria auto, acum, la 58 de ani, pleacă să lucreze în industria de parfumuri și țoale?!? Cam ciudat!...

  • Elektrikkk, luni, 16.06.2025 11:39

    Începuse foarte bine la Renault, avea o vastă experienţă în industria auto ! Impresionantă chiar. Pusese Renault pe direcţia corectă a electrificării cu Renault 4 şi 5 Dar asta e...

  • eu, luni, 16.06.2025 12:46

    ma bag si eu in ciorba... dar cred ca asta este raspunsul la rugaciunile unor persoane de pe aici.... Poate ca in final o sa vedem dCI din nou pe Dacia :)))))))))

  • Matei_cel_nou, luni, 16.06.2025 13:15

    O să fie și Jenică fericit, măcar o zi.

  • Jian de la Calafat, luni, 16.06.2025 14:17

    @eu N-am cum sa te contrazic:)) Dacia dCi = Prêt-à-porter, doar ca preiau o sintagma provenita din lumea straielor, dar, de ce nu, poate deveni si o posibila varianta pentru o noua echipare cu care Dacia sa contraatace viguros cat mai curand cu putinta. Satisfactiile incomensurabile oferite de delicioasele 1.5; 1.6; 2.0 dCi se impun sa fie puse la dispozitia doritorilor. Efortul meu n-a fost in van, asta fiindca palierul argumentational pe care l-am etalat s-a situat la acel nivel care impunea o singura solutie pentru ca Dacia sa revina la atributele care-i certifica perenitatea: debarcarea neintarziata a lui De Meo. Nu doar ca sunt un formator de opinie veritabil, dar, mai important, am validat pe deplin faptul ca am devenit si element decizional in cadrul Renault Group.