Lotus va prezenta motorul Omnivore la Geneva
Lotus Engineering va prezenta la Salonul Auto de la Geneva propulsorul care va schimba viitorul motoarelor cu combustie interna.
Divizia de consultanta tehnica Lotus Engineering va prezenta la Salonul Auto de la Geneva noua sa realizare tehnica. Inginerii Lotus au creat conceptul motorului Omnivore, care poate fi alimentat cu orice combustibil pe baza de alcool sau benzina.
Lotus Omnivore este un propulsor monobloc cu un singur cilindru, care beneficiaza de o tehnologie inovatoare ce ii permite sa aiba un raport de compresie variabil. Spre deosebire de majoritatea motoarelor de pe piata, aceasta unitate functioneaza in doi timpi, dar beneficiaza de injectie directa. De aceea Omivore este mai potrivit decat motoarele cu patru timpi existente, pentru functionarea cu diferite tipuri de carburanti.
Datorita faptului ca Omnivore este un propulsor monobloc, chiulasa si blocul motoru sunt o singura unitate, iar garnitura de chiulasa nu mai este necesara. Astfel, durabilitatea motorului este marita, pe cand greutatea acestuia este redusa semnificativ. Deoarece acest motor are un raport de compresie variabil, Omnivore nu este deloc pretentios in privinta cifrei octanice a carburantului folosit.
Injectia directa ii permite acestui motor sa aiba in camera de combustie exact cantitatea de carburant necesara, ceea ce il ajuta sa evite pre-combustia prin potrivirea amestecului aer-carburant in functie de tipul de combustibil folosit. Pe langa asta, motorul cu doi timpi este mai usor si mai rapid decat orice alt competitor cu patru timpi. Injectia directa il ajuta sa treaca peste posibilele problmee pe care le-ar putea intampina datorita modului in care un propulsor cu doi timpi este uns.
Dupa cum stiti, ungerea unui motor cu doi timpi este realizata cu pierdere totala, respectiv uleiul este ars impreuna cu carburantul in camera de combustie. Acest motor reuseste evite acest inconvenient prin functionarea la presiuni ridicate, care il ajuta sa arda tot ce intra in camera de combustie, emanand astfel o cantitate redusa de noxe.
Via | Jalopnik
Ma gandesc cum ar putea fi mai rapid decat un motor cu 4 timpi? Poate la turatie la gol. Daca ii mai "atasezi" si o namila de o tona sau nici macar de atat, sa vad eu un cilindru cum face fata. Orice motor termic transpune miscarea liniara in miscare de rotatie si nu cred ca trebuie sa descriu de ce sunt necesari mai multi cilindrii.