Lotus va prezenta motorul Omnivore la Geneva

Publicat vineri, 27.02.2009 13:48 de Sebastian Toma

Lotus Engineering va prezenta la Salonul Auto de la Geneva propulsorul care va schimba viitorul motoarelor cu combustie interna.

Divizia de consultanta tehnica Lotus Engineering va prezenta la Salonul Auto de la Geneva noua sa realizare tehnica. Inginerii Lotus au creat conceptul motorului Omnivore, care poate fi alimentat cu orice combustibil pe baza de alcool sau benzina.

Lotus Omnivore este un propulsor monobloc cu un singur cilindru, care beneficiaza de o tehnologie inovatoare ce ii permite sa aiba un raport de compresie variabil. Spre deosebire de majoritatea motoarelor de pe piata, aceasta unitate functioneaza in doi timpi, dar beneficiaza de injectie directa. De aceea Omivore este mai potrivit decat motoarele cu patru timpi existente, pentru functionarea cu diferite tipuri de carburanti.

Datorita faptului ca Omnivore este un propulsor monobloc, chiulasa si blocul motoru sunt o singura unitate, iar garnitura de chiulasa nu mai este necesara. Astfel, durabilitatea motorului este marita, pe cand greutatea acestuia este redusa semnificativ. Deoarece acest motor are un raport de compresie variabil, Omnivore nu este deloc pretentios in privinta cifrei octanice a carburantului folosit.

Injectia directa ii permite acestui motor sa aiba in camera de combustie exact cantitatea de carburant necesara, ceea ce il ajuta sa evite pre-combustia prin potrivirea amestecului aer-carburant in functie de tipul de combustibil folosit. Pe langa asta, motorul cu doi timpi este mai usor si mai rapid decat orice alt competitor cu patru timpi. Injectia directa il ajuta sa treaca peste posibilele problmee pe care le-ar putea intampina datorita modului in care un propulsor cu doi timpi este uns.

Dupa cum stiti, ungerea unui motor cu doi timpi este realizata cu pierdere totala, respectiv uleiul este ars impreuna cu carburantul in camera de combustie. Acest motor reuseste evite acest inconvenient prin functionarea la presiuni ridicate, care il ajuta sa arda tot ce intra in camera de combustie, emanand astfel o cantitate redusa de noxe.

Via | Jalopnik

  • je, vineri, 27.02.2009 14:42
    1 vs. 4

    Ma gandesc cum ar putea fi mai rapid decat un motor cu 4 timpi? Poate la turatie la gol. Daca ii mai "atasezi" si o namila de o tona sau nici macar de atat, sa vad eu un cilindru cum face fata. Orice motor termic transpune miscarea liniara in miscare de rotatie si nu cred ca trebuie sa descriu de ce sunt necesari mai multi cilindrii.

  • sebaa, vineri, 27.02.2009 14:58
    @ je

    Este mai rapid decat un motor in 4 timpi cu UN SINGUR CILINDRU. Un motor in doi timpi este mai rapid decat un motor cu patru timpi deoarece realizeaza de doua ori mai multe cicluri de combustie in aceeasi perioada de timp. Randamentul acelui motor termic conteaza, nu numai numarul de cilindri. O zi buna!

  • VladP, vineri, 27.02.2009 15:04
    @ je

    Nu vrei tu mai bine sa ii lasam pe altii sa se priceapa mai bine la motoare? Nu cred ca Lotus ar fi lansat nici un motor inutil in piata, nici unul cu performante slabe. Ce ar fi sa asteptam cifrele oficiale si destinatia acestui motor inainte sa vorbim ca sa ne aflam in treaba? Sunt curios in schimb de fiabilitatea motorului, caci in cazul altor motoare in 2 timpi aceasta este cu mult mai scazuta decat in cazul celor cu 4 timpi. Poate ma insel, dar eu asa stiu.

  • Alex, vineri, 27.02.2009 15:26
    asa

    Astept o masina care sa nu fie germana si sa aiba un motor care sa nu functioneze cu combustibili fosili !

  • ALX.CT, vineri, 27.02.2009 15:32

    Banuiesc ca o sa fie pus pe masini sub1000kg,nu cred ca poate sa traga o greutate mai mare si sa aiba cine stie ce performanta.Va ca motorul Wankel l'a uitat industria auto (in afara de Mazda>Furai wow). O zi buna

  • Stinky007, vineri, 27.02.2009 17:09

    Din moment ce motorul este un "proof of concept", nu cred ca ar trebui sa ne hazardam sa ghicim cat de "rapid" sau cate tone trage! Daca motorul obtine un raport performanta/consum mai bun decat unul conventional, pastrand in acelasi timp o fiabilitate la nivel decent, atunci sunt sigur ca Lotus si alti producatori vor gasi combinatii de cilindree si numar de cilindri pentru a satisface cerintele pietei!

  • je, vineri, 27.02.2009 23:45
    1 vs 4

    @sebastian toma Scuze m-am facut inteles gresit. Ma gandeam la altele si ma dadeam si cu parerea. Asa e cand ai prea multe sedinte intr-o zi. Ai dreptate. Ceea ce am vrut sa spun e ca nu vad utilitatea unui motor cu un cilindru versus patru. Poate doar daca ne referim la motoare pentru scutere sau ceva de genul. Daca pui un cilindru pe un automobil oricare ar fi el, sunt curios cum urci dealul. @VladP D-le, poate nici nu meriti o replica, dar m-am hotarat totusi sa o dau. Acest site, este un site de informatii care pot fi comentate de cititori. Daca comentariile sunt constructive, poate se poate invata ceva... pt cultura generala a fiecaruia. Am incercat sa lansez o discutie pe tema 1 cilindru versus 4 dat fiind descrierea din stire. Daca nu doriti sa participati la discutii, nu mai bine ii lasati pe altii sa citeasca replici ca a domnului sebastian toma? Toate cele bune.

  • Motoare Navale, sâmbătă, 28.02.2009 05:12
    Nimic nou sub soare

    De fapt e transpunerea motorului naval diesel cu ferestre admisie/evacuare si cu mici modificari facute pentru a suporta si benzina. E UN MOTOR LENT dar cu un bun cuplu mecanic si foarte economicos.. Oricum, pentru putere marita, necesita mai multi cilindri.

  • mg, sâmbătă, 28.02.2009 06:28
    noutati

    Fratilor, voi ati auzit de motorul Orbital,construit cu mai mult de 30 ani in urma de un inginer pe nume Sarich, care elimina necesitatea ungerii si era construit cu materiale compozite? Consuma pitin, cantarea putin si se pare ca o mare firma americana a cumparat patentul si l-a inmormantat.....