Logan Pick-up a ajuns in SUA si se vinde in varianta electrica!

Publicat duminică, 07.02.2010 19:36 de Mircea Meșter

Un fost dealer Chrysler din Iowa va scoate la vanzare versiuni electrice ale lui Logan Pick-up, MCV si Van. Modelele electrice sunt asamblate deocamdata in Romania.

Dacia Logan Pick-up sta la baza primului pick-up electric construit si vandut vreodata in lume. Acesta a fost dezvoltat de compania americana Electric Motor Cars (EMC) si a fost prezentat de Des Moines Motors, un fost dealer Chrysler.

"Modelele sunt asamblate si create in Romania. Deocamdata avem doar trei exemplare, care au ajuns in State vineri, 5 februarie. Pe langa pick-up, vor exista versiuni electrice ale lui Logan MCV si lui Logan Van, urmand sa avem la dispozitie in urmatoarele saptamani circa 100 de masini electrice care vor fi scoase la vanzare. Cele trei versiuni de caroserie vor fi disponibile in curand si pentru drive test. A mai ramas sa gasim si dealerii care sa vrea sa comercializeze acest tip de masini" , a declarat Gene Gabus, omul de afaceri care detine Des Moines Motors.

Foarte interesant este faptul ca primele date tehnice ale versiunii electrice Logan Pick-up sunt mai mult decat imbucuratoare pentru fanii acestui tip de masini. Astfel, autonomia totala a unui astfel de model este de 420 de kilometri, iar incarcarea completa are loc in trei ore la o priza de 220V.

In conditiile in care aceste cifre se vor dovedi reale, modelul electric semnat EMC va realiza un adevarat record pentru un model electric de pe piata. Cea mai buna autonomie a unui vehicul 100% electric ii apartine unui model creat in 2003 intr-o serie limitata de compania AC Propulsion. Acesta era denumit Tzero si putea sa parcurga 400 de kilometri dupa o singura incarcare. Insa daca AC Propulsion Tzero costa pe atunci 220.000 de dolari, pretul anuntat pentru modelul bazat pe Logan Pick-up este de 38.000 de dolari.

Conform primelor informatii aparute in presa americana, pick-up-ul electric bazat pe Dacia Logan ar putea fi modificat si transformat in curand in Florida, la o uzina a unuia dintre producatorii cunoscuti de peste Ocean. "Mai multi constructori s-au interesat deja de proiectul nostru", declara acelasi Gene Gabus.

via | Desmoinesregister | wallstreet

  • coty, duminică, 07.02.2010 20:12
    dacia

    americanii astia nu-s chiar foarte prosti,uneori mai au si idei bune dar cred ca si cei de la renault sunt foarte norocosi nici ei nu se asteptau sa ajunga Dacia in state.bafta Dacia luatile banii la fraieri care au construit numai masini cat casa cu motoare de 5-6 litri.

  • eu, duminică, 07.02.2010 20:20
    eu

    super. sa moara toti posesorii de ursuleti de 800.000km din germania. dacia rulez!

  • davidjupanu, duminică, 07.02.2010 20:26
    eh baiete

    eh baiete as da si 10 loganuri pe masinile alea americane cu motoare de 5-6 litrii.....si probabil nas fi singurul care ar face la fel......dar criza financiara a schinbat lumea cu susul in jos...nu vezi ca aproape toti incearca sa scoata pe piata macar un model de buget si sa atace piete ca china rusia etc?? daca nar fi criza.....dacia nar fi avut atata succes si nu stiu daca ar fi intrat acum pe piata americana cu pick-upul lor....la cate pick-up'uri sunt in america daca nu era criza sigur nu sar fi uitat americanii la bietu logan......cu asta nu vreau sa zic ca loganu pick-up nu e o masina buna.......dar criza o face sa fie si mai buna

  • anton, duminică, 07.02.2010 20:49
    logan

    acum sa-i vedem pe cei de la renault ,ca cam nu vor sa negocieze ,am cerut 120 de euro in plus la salarii si ei vor sa ne dea numai 60

  • ?, duminică, 07.02.2010 21:17

    parca-i 1 aprilie!

  • Casper, duminică, 07.02.2010 21:21
    220??!

    Mircea aveam pretentii mai mari de la tine, nu sa preiei copy paste prostiile alora de la wall street. Pentru un om umblat care se crede peste medie ca si inteligentia cred ca stii ca in USA nu au prize de 220V si ca asta nu este o estimare realista deloc. Ar fi trebuit sa spui ca se incarca in 8 ore la 110v si ca nenea Gosbin estimeaza ca se incarca in 2-3 ore complet la 220V. Asa cum scrie la articolul original, ca nu degeaba te consideri un exemplu deontologie in pleiada de amatori din presa auto romaneasca

  • coty, duminică, 07.02.2010 21:23
    @davidjupanu

    eh baiete, inteligenta reprezinta printre altele si capacitatea de adaptare la anumite conditii.asa ca cei de la renault ori au fost inteligenti cand sau gandit sa faca Logan-ul ori au calcat in ceva si au avut un noroc imens.la un asemenea succes cred ca nu s-au gandit niciodata cei drept i-a ajutat si criza,bafta lor si a unor romanasi gen anton(bafta,si luati-le banii la frantuji ca au de unde da) care au unde sa dea la saiba si spera si la un bonus la salariu.

  • mircea, duminică, 07.02.2010 22:35
    @Casper

    Asta ar insemna ca atunci cand se lanseaza un model, sa scriem despre el amintind cuplul in lb-ft, de exemplu. Expui datele intr-un context apropiat de cititor. E o regula in jurnalism :)

  • mihai B., duminică, 07.02.2010 22:42
    dacia

    sa precizeze cineva. dacia asambleaza cu tot cu motor sau doar sasiu si le trimite in state. nu ar avea rost sa mai puna si motorul. banuiesc.

  • clarkson, luni, 08.02.2010 00:15
    via

    Hai sa fim cinstiti... via TopGear.ro si Observator Antena 1

  • octav71, luni, 08.02.2010 00:23
    ::))

    Superb! 1. 38.000 dolari? Nu e cam mult, tinand cont ca masinile au un pret mai mic in USA decat in Europa? 2. De ce sa le ia din Romania, cand parca se asambleaza si prin America de sud, deci teoretic ar fi mai usor de adus de prin zona 3. Renault viseaza de cativa ani sa intre pe piata din SUA si nu cred ca o vor face cu Dacia 4. Cred ca firma omului asta cumpara subansamble in regim de OEM si asambleaza acolo, ca e mai profitabil, eu asa as face!

  • helmut, luni, 08.02.2010 12:51
    logan

    vreau sa-i vad pe cei dela ADAC cum il rastoarna si pe asta,nu de alta dar testul lor a fost de bun augur,au rasturnat Logan-ul si uite asa s-au vandut in Germania vreo 40000.

  • raz, luni, 08.02.2010 13:36
    praf

    Daca e electrica ce cauta radiatorul ala in spatele mastii? Cum naiba incarca la 220V ca americanii au 110V? Sunteti varza cu stirea.

  • Semtex, luni, 08.02.2010 14:37
    @mihai B.

    Pick-up ul electric s-a asamblat in totalitate in Romania, mai exact la reprezentanta Dacia din Constanta, nu la uzina cum ar putea crede unii. Asta e informatie sigura. Eu am vazut masina in realitate.

  • tc, luni, 08.02.2010 17:27
    vai!

    Gabus takes a chance on new electric vehicles - from Romania http://www.desmoinesregister.com/article/20100206/BUSINESS/2060335/Gabus-takes-a-chance-on-new-electric-vehicles Casper....sapă mai adânc davidjupanu...ai cam sărit peste orele de gramatică, eşti penibil

  • spirit, luni, 08.02.2010 18:51
    @raz

    motorul nu este alcatuit numai din baterii.are si el nevoie de un fel de racire.nu crezi ca e logic?gandeste-te ca nu e la fel de avansat ca motoarele de pe tesla care au o autonomie mult mai mare si un timp de incarcare extrem de mic.acolo e alta poveste.succes

  • AndreiRN, luni, 08.02.2010 19:52
    Unicate

    3 flori nu aduc primavara. Ce se prezinta sunt inca prototipurile unei idei. Pana la vanzare mai au ceva drum de facut sau ..... le pot vinde ca utilaj agricol dar nu pe carosabil.

  • Semtex, luni, 08.02.2010 20:21
    @AndreiRN >>ca multi romani, comentezi doar sa te afli in treaba

    Nu e niciun prototip. E o afacere incheiata intre romani si americani pentru crearea unor pickup-uri electrice care se preteaza foarte bine pe piata din SUA. E un model unic in lume cu o autonomie excelenta. Daca iti permiti sa vbesti asa de ceva ce n-ai atins in viata ta, insemna ca esti prost de bubui.

  • io, luni, 08.02.2010 20:25
    @Casper si @raz

    curentul trifazic in state este la 220V fiecare casa din state are cel putin o priza de curent trifazic la 220V pentru cuptorul electric din bucatarie

  • ha ha ha, marţi, 09.02.2010 07:24
    yea

    DECI, CU ALTE CUVINTE, ATI INTELES?DACA AU REUSIT SA AJUNGA SI IN STATE, INSEAMNA CA SUNT DIN CE IN CE MAI BUNI.SI ASTA IN CIUDA TUTUROR CELOR CARE S-AU NASCUT PE TIMPUL LUI CEAUSESCU IN MASINI STRAINE, CAND DE FAPT MAJORITATEA AM AVUT DACII.SI CARE ERAU FOARTE GREU DE CUMPARAT.STATEAI LA COADA PINA SA-TI VINA RINDUL SA-TI IEI UNA.SI ERAI FOARTE MINDRU MAI ALES CAND NIMEREAI VREUNA VOPSITA CUM VOIAI.SI NU-MI ADUC AMINTE SA FI RAMAS CU EA IN DRUM SI SA N-AI CE SA-I FACI SA O REPARI.O FACEAI PE LOC SI PLECAI MAI DEPARTE.STIU, STIINTA SI TEHNICA EVOLUEAZA, DAR TREBUIE SA-I FIM RECUNOSCATORI BATRINEI DACII PENTRU CA NE-A CARAT FUNDURILE PE DRUMURILE PATRIEI, E DREPT, FARA PREA MULT CONFORT FATA DE ALTE MASINI STRAINE, DAR A FACUT-O BINE.SA-I MULTUMIM CA PLECAM DE LA BUNICI CU EA INCARCATA LA MAXIM DE MULTE ORI, DE ATINGEA PORTBAGAJUL PE ASFALT, DAR BATRINA DACIE NE-A ADUS SI NE-A DUS IN SIGURANTA LA DESTINATIE.ASA CUM NE CONSIDERAM ROMINI, TREBUIE SA NE MINDRIM TOTUSI SI CU CE AVEM.IAR DACA DACIA NOASTRA FACE EFORTURI SA FIE MAI NOUA, MAI BUNA, HAIDETI SA O AJUTAM, NU SA O DENIGRAM.PENTRU CA, VREM NU VREM, AM CRESCUT IMPREUNA CU EA.ATIT.MULTA SANATATE.

  • leuzzo, miercuri, 10.02.2010 09:31
    leo-iasi

    Scump, foarte scump, teoretic o masina electrica ar trebui sa fie mai ieftina decat pe benzina. Cat costa un motor electric? Cat costa o celula Li ? Cate celule iti trebuie pentru un acumulator? Si cat te costa un sistem electronic de incarcare al acumulatorilor? Fara filtre, distributie, ulei, bujiietc. Sau acum se practica pretul la electrice ca si cum ai lua o masina pe benzina cu tot cu consumabile pentru 10 ani plus si o parte de combustibil?

  • Alex, miercuri, 10.02.2010 13:41
    Electrice

    Iti dai seama ca mafia petrolului nu ii lasa sa scoata pe piata masini electrice la acelasi pret cu cele pe combustie. Probabil ca intelegerea este sa nu fie afectate vanzarile de petrol inca 10-15 ani. Oricum pretul vehiculelor electrice va scadea treptat pe masura ce tehnologia va avansa iar numarul cumparatorilor va creste.

  • geo, luni, 15.03.2010 08:03
    SUA

    Pentru cine nu stie sau vorbeste din auzite. In SUA orice bransament electric se face la 220 V cu priza mediana la 110 V. Orice locuinta are si prize dedicate de 220 V ca de ex: DRYER, AC, OVEN cu o putere max pe fiecare consumator in parte de 11KW. Prizele de 110 sunt exclusiv pentru consumatori caznici, altii decat cei enumerati.

  • dis, marţi, 27.04.2010 20:56
    emc

    loganul emc este facut la service _ul dacia in constanta de unu Columbeanu asa il strigau baieti acolo mergeti acolo si o sa vedeti mai multe si alte modificri aduse loganului am vazut cum monta un acumulator foarte greu in locul rezervorului de carburant