Lincoln vine in Europa si tinteste BMW si Mercedes
Brandul american vrea sa devina unul global capabil sa atace segmentele premium ocupate de Mercedes si BMW.
Dupa ce Cadillac si-a exprimat dorinta de a vinde modelele sale si pe celelalte piete mondiale, acum vine randul unui alt brand american cu traditie sa gandeasca la o expansiune globala. Este vorba despre Lincoln care, potrivit boss-ului Ford Alan Mulally, trebuie sa priveasca si dincolo de granitele Statelor Unite.
Desi este vandut deja pe unele piete din Orientul Mijlociu, Lincoln cauta o patrundere pe segmentele existente in Europa si Asia, mai exact in tarile cu o crestere accentuata cum sunt Rusia, China si cele din estul Batranului Continent. Potrivit presedintelui Ford, brandul american Lincoln ar urma sa tinteasca piata modelelor premium pe care activeaza in prezent rivali ca Mercedes si BMW.
Lincoln se confrunta insa cu o mare problema, in gama sa simtindu-se lipsa unui model cu tractiune spate. Desi a prezentat de curand sedanul de lux MKR, echipat cu un tren de rulare care actioneaza pe axa spate, Lincoln are nevoie de inca un model cu tractiune spate, care potrivit oficialilor americani se afla in curs de dezvoltare. Toate aceste eforturi vor trebui insa sustinute si de optiuni de motorizare diesel, care se pare ca se vand foarte bine in Europa.
-
adi, vineri, 01.02.2008 13:38hahaha
cum sa invinga galeata asta mercedes si bmw???daca si rablele astea americane sunt masini, inseamna ca dacia e limuzina prezidentiala.
-
radu, vineri, 01.02.2008 14:08...
eu as incerca ceva americanm-am saturat de nemtoaice, frantuzoaice si asiaticii lu peste.
-
dagwod, vineri, 01.02.2008 14:13pffffff
ma gandesc asa cum gandesc americanii - motor de 7 litri consum 50% - super masina concureaza cu Volga, Mosvichu, si BuceaguSa fim seriosi - masini americane ........ ma rog.
-
cosmin, vineri, 01.02.2008 14:31
asa a zis si vulpea cand nu a ajuns la struguri. fac pariu ca cei care au postat in urma mea sunt posesori de autovehicule fabricatie autohtona
-
Andreis, vineri, 01.02.2008 14:52
sa incerce...
-
george, vineri, 01.02.2008 15:30WRONG ANSWER
@ cosminTry again...
-
luxxxien, vineri, 01.02.2008 15:35hmmm
Daca Lincoln-ul ala din poza consuma cat Mercedesul meu de 9 ani si la intretinere costurile sunt asemanatoare atunci parca mi-as schimba Mercedesul...Altfel, ei pot spera sa rupa gura targului, noi stam pe margine si comentam, planeta se invarte...Noi sa fim sanatosi...
-
MPS, vineri, 01.02.2008 15:38
Ba baieti, asa eram si io pana acu vreo 4 ani, nu inghiteam astea americane pana am avut un chrysler sebring de 200cp pe mana. Am facut cateva drumuri prin romania cu el si 2 pana in austria, prea tare, iar anu trecut mi-am luat un cadillac cts de 260cp 3.6l. Se conduce ca un bmw si se sta in ea mai bine decat in fotoliul de acasa. Lasati golfurile opelurile si skodele si mai conduceti si altceva. Nu mai comentati daca nu stiti. As fi foarte curios sa aflu cei care au comentat inaintea mea ce masini au...sau macar daca au carnet.
-
2-10, vineri, 01.02.2008 16:41american "dream"
pasaj dintr-un articol din Motor Authority: "For years American premium cars have been the butt of jokes in the motoring world. Their reputation for terrible handling and substandard build quality often saw them overlooked by the new car buying public in favor of mostly European makes."ce mai e de zis?!?...
-
AndreiRN, vineri, 01.02.2008 23:06Lincoln
Oricand un Lincoln sau un Cadrillac da clasa unui BMW sau MBZ la acelasi pret. Dar cei ce putin stiu compara masini de $40K cu masini de $80k si cica ultimele sunt mai bune.Este totusi adevarat ca firmele americane nu au produs modele la preturi mari si superperformante pt ca piatza nu a cerut asa ceva. In US nu sunt manelari si nici asa de multi snobi elitisti ca in Europa. Au facut masini pt omul de rand.
-
george, sâmbătă, 02.02.2008 01:00INCA O SACOSA DE DUDE...
@ AndreiRNTot nu-mi vine sa cred: in exact 4 randuri ai reusit sa emiti 7 gugumanii majore...vorbesti de parca studiezi piata auto americana din satelit...Cadillac sa dea clasa unui Merc la acelasi pret? Undeva ti-a dat cu virgula prietene...Merc E-Klasse, from $ 52.025 vs. Cadillac DTS from $ 43.490Merc SL 550 Roadster 5500 cmc/382 PS/ from $ 96.125 vs. Cadillac XLR Roadster 4600cmc/320 PS/ from $ 81.490 Merc M-Klasse, from $ 44.825 vs. Cadillac SRX Crossover, from $ 38.390 Merc GL – Klasse from $ 54.225 vs. Cadillac Escalade – from $ 56.890Firmele americane nu au produs modele superperformante? Da` Fordul GT 40 si Dodge Viper unde s-au facut? Pe vapor, in marea Chinei de Est ? Piata nu a cerut asa ceva??? PIATA AMERICANA este un fel de MUSCLE CAR GUZZLER...Acolo vinde Merc si BMW masini cu motoare de 5500 si 6000 de cmc grupa mare...ca America nu duce lipsa de snobi si “elitisti” ca altfel nu poti numi clientii de Hummer, Dodge Ram SRT, Lincoln Navigator, samd. Nu aveti pe-acolo manelisti?...dar baietasii care “canta” (e un fel de-a spune) hip-hop ce sunt? Absolventi de Harvard si ingineri la NASA??? Pe naiba...tot un fel de manelisti...atat ca vorbesc engleza (un fel de)...Si daca Lincoln a facut masini pentru omul de rand, Ford ce-a facut? Carucioare pentru Walmart? Gimme a break dude, go get some sleep...
-
mihai, sâmbătă, 02.02.2008 02:49exact
.... asa e cum zice George , sunt in usa de 4 ani si vad masinile americane la treaba si pot sa zic ca in comparatie cu dacia sunt bune ....dar cu altceva , hm ... facute sa se strice ca sa intretina sistemul (societate de consuum ) ............ AndreiRN iti propun un Saturn ca sunt foarte faine ....
-
Tony, sâmbătă, 02.02.2008 13:25AndreiRN
AndreiRN nu este la prima dezinformare, ii place sa abereze frecventCaddy & co. (american "luxury" cars) se vand in state pt ca americanii sunt nationalisti, publicul tinta sunt batranii si afro-americanii
-
AndreiRN, duminică, 03.02.2008 23:43Istorie
Strazile inca sunt folosite de Mustang '65 cand BMW din '93 ajunge la cimitirul de masini.Stazile inca vad Cadrillac '72 cand MBZ din aceasi generatie au fost de mult topite in China.Personal consider ca MBZul anilor '80 au fost si sunt cele mai fiabile masini facute vreodata dar masinile americane clasice sunt extrem de aproape.Strazile sunt chiar pline de Apaches, Dackotas, Silverados, GTOs, Challengers, Chargers si eu ca si mare parte din cei pasionati de motoare pot lucra la ele cand este nevoie.Care din voi sunteti capabili sa lucrati la noile BMW sau MBZ?
-
george, luni, 04.02.2008 00:13ESTI DUS CU CAPU`...
@ AndreiRNPe la noi e o vorba: "cand 3 iti spun ca esti beat, du-te si culca-te!"...Si Romania e plina de Dacii din `77 toamna...faptul ca masinile vechi sunt pe strazi si acum nu se datoreaza neaparat fiabilitatii lor nemaipomenite. Exista si alte motivatii... in Germania taxa anuala pentru astfel de masina ajunge pe la 1000 de EURO...iar benzina SuperPlus costa 1,5 EURO/litru de ceva vreme si nici inainte nu era prea ieftina...Sa vad eu cand s-o face si la voi impozitu 1000 $/an si benzina 5 $ galonu` cate Cadillac-uri din `72 mai vezi pe strada...Europenii schimba masinile nu fiindca sunt proaste ci pentru ca vin altele mai bune si nu toata lumea vrea sa repare propria masina. Exista service-uri pentru asta...Si crezi ca la un Navigator sau Escalade din 2007 tu o sa fii in stare sa schimbi o bujie? O sa te uiti ca curca-n craci ca toate sunt complicate, toate au calculatoare si injectie electronica de benzina si catalizatoare intercalate intre sonde lambda samd...Daca ar fi toti americanii ca tine, s-ar duce dracului industria auto americana...De fapt e ca si dusa ca s-a adaptat cerintelor unora ca tine si s-a trezit ca nu este competitiva nici macar pe propria piata. Japonezii, coreenii si europenii fac legea in curtea fraierilor care dorm pe ei...
-
prudentul, joi, 07.02.2008 12:52@ AndreiRN
Am mai spus-o şi cu altă ocazie, afirmaţiile tale sunt mult prea exagerate, nu te supăra. Nu pot înţelege un lucru la tine. De unde dispreţul ăsta suveran pentru Europa, europeni şi maşinile europene? De unde admiraţia dusă până la fanatism pentru America, americani şi maşinile americane? Pentru Dumnezeu, nu poţi să fii ceva mai obiectiv? Văd că scrii în română, deci eşti european, chiar dacă eşti stabilit în State. Ce dracu se întâmplă acolo de sunteţi toţi spălaţi la creier? Altădată ţi se părea foarte firesc să plătiţi mii de miliarde de dolari sub formă de impozite pentru armată şi intervenţii în exterior, şi în acelaşi timp ne spuneai nouă că suntem furaţi la preţul benzinei (accize mai mari în Europa). Acum spui că un Cadillac sau Lincoln dă clasă unui BMW sau Mercedes în aceeaşi gamă de preţ. Nu realizezi că e o afirmaţie complet lipsită de sens, în schimb respiră fanatism demn de Al-Qaeda? Pot înţelege că-ţi place America, dar fă, te rog, o selecţie. Şi mie-mi plac o serie de lucruri de acolo, nu şi altele. La fel îmi plac unele aspecte din România şi Franţa şi Germania, dar nu toate. La tine acolo totul e perfect, pe când aici "guvernele fură cetăţenii", "maşinile europene sunt proaste tehnologic şi nefiabile" şi ar mai fi şi altele. Ah, am uitat...."acolo" este "lumea liberă" iar "aici" sunt "firme socialiste". Acum ontopic. Aştept Lincoln pe piaţa europeană, adaptat cerinţelor de aici. Ca marcă premium a lui Ford, aşteptăm finisări superioare, direcţie precisă şi un tren de rulare mai sigur. Concurenţa este bună, posibilitatea de a alege şi mai bună. Să vedem dacă acest produs al "lumii libere" mă va face să-mi doresc un Lincoln în loc de un Audi sau Volvo sau BMW sau Mercedes ("firme socialiste"). Eu ştiu răspunsul de pe acum.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
Si-au luat ei cioamgeala de la BMW si Merc la ei acasa...Ce-i face sa creada ca vor avea mai multe sanse in conditiile in care piata europeana geme de nemtoaice?