Limita de emisii din 2012, relaxata de UE
Uniunea Europeana face jocul producatorilor germani si intentioneaza sa relaxeze legislatia privind poluarea.
Uniunea Europeana studiaza varianta de a reduce limitele maxime admise de CO2, stabilite la 120 g/km, care intra in vigoare incepand cu anul 2012.
Se pare ca presiunea producatorilor auto, in special a celor germani, cei mai dezavantajati de viitoarele norme, a facut ca Uniunea Europeana sa se gandeasca la introducerea unui prag de 125g/km incepand cu anul 2015.
In acest caz este clara influenta puternicilor constructori germani, care au facut lobby pe langa personalitati ale comunitatii europene. In schimb, Comisia Europeana, bratul executiv al UE, nu vrea sa cedeze in ceea ce priveste implementarea pragului de 120 g/km incepand cu anul 2012. „Suntem nevoiti sa stabilim limite ambitioase in conditiile evolutiei mediului, dar trebuie sa acordam si industriei timp suficient pentru adaptare la noua legislatie”, a declarat un comisar european.
-
andreim4, vineri, 26.10.2007 16:23despre ce vb acolo?
eu nu prea inteleg despre ce este vorba in acest articol. ce limita? in 2012 baga limita de 120g/km iar in 2015 125g/km? parca trebuia sa scada nu sa creasca. nu despre asta e vorba cu nenorocirile alea de catalizatoare? euro4 e obligatoriu din 2005 in 2009 devine obligatoriu euro5 iar in 2014 euro6 care are un grad mai mic de poluare decat euro4 si euro 5 implicit deci mai putine g/km nu mai multe. poate ne explicati intr-un alt articol
-
Gicuro, vineri, 26.10.2007 21:22CE ?...ce e aia ?!
Voi aveti idee de citi ani merg americanii cu benzina fara Pb ?.....L gazariile lor gasesti 5 tipuri de benzina si toata FPb, iar la noi la RAR se inscriu masini de peste ocean greu ca stai sa vezi euro 4 etc....Baieti aia au catalizatoare de 25 de ani !
-
deminij, vineri, 26.10.2007 22:05corect gicule!
cu toate ca au motoare mari, ei au implementat mult mai bine si mai rpd sisteme performante de reducere a noxelor!
-
AndreiRN, vineri, 26.10.2007 23:02Putin cunosc
Putin cunosc si multi vorbesc. Norme de poluare si convertor catalitic se foloseau in SUA din ani '70 si in prezent se aplica norme echivalente cu Euro 6 de care europeni se tem atata. Poluarea europeana automobilistica este cu mult peste cea din SUA raportata la km2 dar invidia orbeste pe cei ce merg cu trotineta. In SUA se foloseste etanol in benzina de multi ani si biodieselul se vinde la benzinarie de 4 - 5 ani de zile.
-
2-10, sâmbătă, 27.10.2007 11:54Re: Putin cunosc
intr-adevar... tu esti printre aia care vorbesc
-
emil, luni, 29.10.2007 09:40putini cunosc
toata problema asta cu producatorii germani e o nesimtire caracteristica tarilor mari. ei vor sa-si vinda in continuare hardughiile cu motoare de 3, 4, 5 litri (ca si americanii cu arhaismele lor, care polueaza foarte mult) si de-aia s-au pus contra. si normal ca au cistig de cauza, fiindca sint mari si tari. iar pe de alta parte, fac gura la taxa noastra de inmatriculare. niste boi.
-
AndreiRN, marţi, 30.10.2007 18:11Invidia si necunoasterea
SUA a avut norme de poluare inainte ca multi din cititori sa se fi nascut. Din 1972 mai exact si producatori germani au fost singuri capabili sa produca ceva serios si capabil pt piata americana. Renault a dat faliment. Fiat a dat faliment, Peugeot a dat faliment. MBZ, BMW si VW s-au adaptat si au produs masini care se incadreaza in cel mai strict standard de poluare din LUME. De 10 ani de zile s-au trezit si francezi si au convins tarile europene ca poluarea automobilistica este ceva teribil si ca se pot face miliarde prin restictionare si etc. De cativa ani de zile se face propaganda antipoluare de a bagat populatia in panica. Se chiar fura din buzunarul omului de rand in numele antipoluari. Acum ambitia si mandria politicienilor a cam luat-o razna si vor limite de poluare dincolo de posibilitatea practica a industriei. Poate vor sa convinga populatia sa renunte la masini sau doar sa faca ceva mai multi bani. Oricum peste ocean norme echivalente cu Euro 6 sunt deja aplicate de cativa ani buni. Rezultatul aceste propagante extremiste sunt indivizi ca Emil de mai sus care afirma "hardughiile cu motoare 3, 4, 5 litri" fara sa stie ca un motor mic si de turatie mare polueaza mai mult decat unul mari folosit la turatii mici. Fara sa se gandeasca la faptul ca producerea unei masini noi polueaza cat 10 ani de condus una veche. Dar doar asa ajung bani tai in mana lor.
Citeste si
-
MEDIU | miercuri, 13 iunieOrganizaţia Mondială a Sănătăţii: "Dieselul e cancerigen"Rezultatele unui studiu recent realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că gazele arse emise de motoarele diesel sunt cancerigene de Grad 1. Reacţiile industriei nu au întârziat să apară: "E studiu bazat pe anii '50, când nu existau reglementări". Citeste tot
-
MEDIU | luni, 21 maiSTUDIU: 6 din 10 englezi nu ar alege un model electric pentru uzul cotidianUn studiu desfăşurat pe 1000 de şoferi englezi a dezvăluit faptul că aproximativ 60% dintre ai nu ar alege un model electric pentru a merge zi de zi la muncă. Citeste tot
-
MEDIU | joi, 10 maiOFICIAL: Smart va produce în serie un scuter electricVersiunea de serie a conceptului Smart eScooter, prezentat în 2010 la Salonul de la Paris, va fi produsă de constructorul german începând cu anul viitor. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 27 aprilieNorvegia: Nissan a vândut 1.000 de unităţi Leaf în şase luniNissan a reuşit să vândă 1.000 de unităţi Leaf pe piaţa din Norvegia în doar şase luni. Până acum, Leaf a fost vândut în 25.000 de unităţi la nivel mondial. Citeste tot
-
MEDIU | miercuri, 25 aprilieFord vrea sa recicleze dolari uzaţi pentru a produce componente autoFord caută să producă componente auto din materiale reciclabile. Cea mai nou idee vizează reutilizarea bancnotelor americane scoase din circulaţie. Citeste tot
si ceilalti ce fac ? sau gandit domnii europarlamentari la asta ? cand in america e poluarea cat pe tot globul la un loc , intradevar , e un inceput , dar ar trebui sa se sesizeze si celelalte continente ,