Lexus Nuaero, concept suedez in stil de catamaran
Un designer suedez de 26 de ani a creat conceptul futurist Lexus Nuaero, cu forma inferioara de catamaran.
Jon Radbrink, un tanar designer suedez in varsta de 26 de ani, a realizat conceptul Lexus Nuaero. Radbrink a absolvit in acest an Colegiul de Arta Regal din Stockholm si a creat ineditul concept futurist ca proiectul final al cursului de Design al Vehiculelor.
Suedezul nu a ales la intamplare Lexus pentru a-si marca studiul sau de design. Din 2007, Jon Radbrink este angajat Toyota, la Centrul European de Design al japonezilor din Nisa, Franta. Astfel, se poate spune ca suedezul cunoaste filosofia de design al celor de la Lexus, fiind un apropiat al marcii nipone.
Conceptul Lexus Nuaero este un automobil premium de clasa medie, avand o lungime de 4.730 mm si un ampatament de 3.300 mm. Latimea lui Nuaero este de 1.999 mm, iar inaltimea de 1.245 mm. Tanarul designer suedez sustine ca conceptul sau este proiectat sa fie constuit din materiale ultra-usoare, urmand ca masa totala sa nu depaseasca 800 de kilograme.
“Conceptul meu, Lexus Nuaero, propune un nou limbaj de design care comunica eficienta ecologica printr-o arhitectura inspirata din aerodinamica. Am urmarit diferite principii de baza si idei despre eficienta aerodinamicii pe care le-am combinat intr-o arhitectura unica a autovehiculului. De regula, aerodinamica este nivelul final in proiectarea unei masini. Deci acest proiect incepe unde majoritatea se termina”, a declarat Jon Radbrink, tanarul designer suedez.
Lexus Nuaero se distinge de conceptele obisnuite prin forma inferioara asemanatoare unui catamaran. Partea inferioara se incheie intre rotile din spate cu un tunel care imita tubul Venturi. Forma asemanatoare unui catamaran a fost posibila datorita motoarelor electrice a caror pozitionare a fost prevazuta de Radbrink in interiorul fiecarei roata, precum si datorita directiei cu comanda electronica a rotilor.
Interiorul lui Lexus Nuaero pare a fi suficient de spatios gratie plansei de bord cu comenzi touchscreen orientate in jurul conducatorului auto. De asemenea, soferul are optiunea de a rearanja pozitia comenzilor si indicatoarelor cu informatii, in functie de preferintele sale.
“Din moment de masina este propulsata de motoare electrice incluse in fiecare roata, nu exista transmisie, iar franarea este intuitiva prin indepartarea volanului fata de corp prin apasare”,a mai adaugat Radbrink. Suedezul nu a prevazut pedaliere de comanda pentru automobilul proiectat de el, concentrand toate comenzile pe volan.
Via | Carscoop & Jon Radbrink
... din ultimul timp ... Are logica, design, eficienta etc. Si este superb, numai bun de nava-scoala pentru asa-zisii designeri ale caror desene naive / machete ilogice au mai aparut p'acilea ...