Lexus nu va produce maşini în China de teama problemelor de calitate
Lexus nu va produce maşini în China pentru a-şi creşte vânzările, anunţă Tokuo Fukuichi, şeful mărcii japoneze. Constructorul vrea să evite eventualele probleme de calitate legate de piaţa respectivă.
Lexus nu va deschide o fabrică în China, anunţă Reuters citând CEO-ul mărcii japoneze. Deşi China este cea de-a doua piaţă pentru Lexus în materie de volume, constructorul japonez nu vrea să deschidă o fabrică pentru a deservi cea mai mare piaţă auto din lume de teama că nivelul de calitate furnizat nu va fi suficient de ridicat. Aşadar, cei de la Lexus s-au angajat să asigure în continuare modele produse în principal în Japonia pentru toate pieţele, în ciuda taxelor ridicate de import aplicate în China.
Cea mai scumpă masină chinezească vândută vreodată, Hongqi L5, a costat 580.000 de euro
Pe piaţa din China, Lexus vinde de cinci ori mai puţin decât BMW şi de şapte ori mai puţin decât Audi, constructori care au uzine în ţara respectivă în vederea evitării taxelor specifice aplicate modelelor de import. Cei de la Lexus îşi produc majoritatea maşinilor în Japonia, dar au şi o fabrică în Canada şi plănuiesc inaugurarea unei uzine în Statele Unite ale Americii. Reprezentanţii constructorului japonez îşi motivează decizia spunând că sunt o marcă tânără, lansată în 1989, şi că nu au acelaşi renume precum rivalii de la Audi, BMW sau Mercedes-Benz, după cum explică Tokuo Fukuichi, CEO-ul Lexus şi Senior Managing Officer la Toyota.
Toyota experimentează în cea mai veche uzină a sa: oamenii au înlocuit roboţii pe unele posturi
Rivalii de la Infiniti vor începe să producă maşini în China până la finele anului curent, la o uzină Nissan din provincia Hubei. Honda intenţionează, la rândul său, să producă modele ale mărcii premium Acura şi pe piaţa din China, începând cu anul 2016. Ambele mărci ar putea să surclaseze vânzările Lexus în China datorită avantajelor fiscale ale modelelor fabricate în ţara respectivă. Situaţia este explicată de Johan de Nysschen, preşedintele Infiniti: "nu poţi concura cu rivalii localizaţi când ai o maşină de import".
Lexus NX - imaginile oficiale ale rivalului japonez al lui Audi Q5
Via Reuters
ehh...mai vedem noi....ceva discutii tete-a-tete cu Partidul Comunist si se rezolva si problema calitatii. cum ar veni unii au fabrici in china si problemele aparute la cutiile de viteza erau din cauza....climei. Ma intelegi! decizia este riscanta indiferent care sunt motivele (reale sau inventate) sau poate ca le ajung mutrele facute de autoritati in scandalul insulelor....