Lexus nu are succes in Japonia

Publicat luni, 24.03.2008 11:42 de Robert Gherghe

Divizia de lux de la Toyota se bucura de o apreciere deosebita la nivel mondial, dar nu are succes pe piata autohtona.

Lexus, divizia de lux de la Toyota, a fost lansata de japonezi acum 19 ani pe piata din Statele Unite ale Americii.

De atunci si pana in prezent Lexus si-a castigat o faima deosebita pe piata auto, fiind considerata una dintre cele mai bune marci premium. Principala piata de desfacere pentru Lexus a ramas SUA, locul unde marca nipona inregistreaza o evolutie pozitiva a vanzarilor de la an la an.

Lexus a fost lansata pe piata autohtona abia in 2005, dar nu a inregistrat un impact deosebit printre cumparatorii niponi. Din acest motiv, vanzarile modelelor Lexus in Japonia se situeaza la 40% din targetul stabilit de Toyota.

Una dintre cauze este oferta producatorilor premium germani, la mare cautare printre niponi. O alta cauza a performantelor modeste inregistrate de Lexus pe piata autohtona este legata de gama de modele puse in circulatie. Toyota a ales sa comercializeze in Japonia la lansarea in 2005 doar trei modele: GS Sedan, IS sedan si decapotabila SC. In opinia specialistilor acest lucru a reprezentat o greseala de strategie.

Toyota, care are o cota de piata de 45% in Japonia, a anuntat un nou plan de atc pentru Lexus, plan care cuprinde o investitie de 1.6 miliarde de dolari in extinderea retelei de dealeri si lansarea unor modele noi.

Via | Leftlane
  • gogu infologu, luni, 24.03.2008 13:56
    Lexus, who's Lexus?

    Foarte putina lume stie ca S-Klasse are in Japonia o cota de piata de 56%

  • Merci, marţi, 25.03.2008 10:24
    Bineinteles!

    Mercedes nu poate fi detronat ! Lexusul este o masina foarte buna dar nu este un Mercedes care ramane regele mesinilor!