Lexus nu are succes in Japonia
Divizia de lux de la Toyota se bucura de o apreciere deosebita la nivel mondial, dar nu are succes pe piata autohtona.
Lexus, divizia de lux de la Toyota, a fost lansata de japonezi acum 19 ani pe piata din Statele Unite ale Americii.
De atunci si pana in prezent Lexus si-a castigat o faima deosebita pe piata auto, fiind considerata una dintre cele mai bune marci premium. Principala piata de desfacere pentru Lexus a ramas SUA, locul unde marca nipona inregistreaza o evolutie pozitiva a vanzarilor de la an la an.
Lexus a fost lansata pe piata autohtona abia in 2005, dar nu a inregistrat un impact deosebit printre cumparatorii niponi. Din acest motiv, vanzarile modelelor Lexus in Japonia se situeaza la 40% din targetul stabilit de Toyota.
Una dintre cauze este oferta producatorilor premium germani, la mare cautare printre niponi. O alta cauza a performantelor modeste inregistrate de Lexus pe piata autohtona este legata de gama de modele puse in circulatie. Toyota a ales sa comercializeze in Japonia la lansarea in 2005 doar trei modele: GS Sedan, IS sedan si decapotabila SC. In opinia specialistilor acest lucru a reprezentat o greseala de strategie.
Toyota, care are o cota de piata de 45% in Japonia, a anuntat un nou plan de atc pentru Lexus, plan care cuprinde o investitie de 1.6 miliarde de dolari in extinderea retelei de dealeri si lansarea unor modele noi.
Via | Leftlane
Foarte putina lume stie ca S-Klasse are in Japonia o cota de piata de 56%