Lexus a prezentat noul IS: sedanul premium primește modificări de design și suspensii îmbunătățite, dar nu va mai fi disponibil și în Europa
Lexus a prezentat noua generație IS. Modelul de clasă medie mizează pe o serie de noutăți la exterior, pe o suspensie ceva mai rigidă și pe câteva îmbunătățiri la nivelul sistemelor de siguranță și asistență. Cu toate acestea, noul Lexus IS nu va mai fi disponibil și în Europa.
La începutul lunii iunie, Lexus a demarat campania de promovare a noului IS, iar acum, producătorul nipon a publicat primele imagini și detalii referitoare la sedanul de clasă medie.
Lexus IS mizează pe o serie de noutăți la nivel estetic, dar și pe câteva îmbunătățiri pentru interior. În același timp, inginerii producătorului japonez au pregătit și câteva modificări în dreptul suspensiilor.
Cu toate acestea, oficialii companiei au decis să nu mai ofere și o variantă dedicată piețelor de pe Bătrânul Continent. Cel mai probabil, decizia a fost luată ca urmare a vânzărilor slabe înregistrate în Europa (doar 3.300 de unități comercializate în 2019).
Conform reprezentaților companiei, noua generație IS va fi disponibilă în America de Nord, Japonia, Orientul Mijlociu și pe câteva piețe din America de Sud și Asia.
Pentru partea frontală, designerii Lexus au pregătit o grilă restilizată, prize de aer mai mari și faruri cu o nouă semnătură luminoasă. De asemenea, există mici îmbunătățiri la nivelul spoilerelor, dar și stopuri spate noi. Lexus introduce pe IS și o bandă luminoasă care unește cele două stopuri spate.
Versiunea F Sport va fi echipată cu o serie de accesorii de caroserie de culoare neagră, iar standard sunt disponibile jante de 18 inch. Opțional pentru varianta F Sport, niponii propun jante BBS de 19 inch.
Lexus nu a introdus modificări la nivelul motorizărilor. Astfel, sedanul de clasă medie va fi disponibil pe piața din SUA fie cu o unitate de pe benzină de 2.0 litri cu 241 CP, fie cu un propulsor V6 de 3.5 litri în versiuni de 260 CP și 311 CP. Variantele cu roți motrice spate vin echipate cu o cutie automată cu șase trepte, iar cele cu tracțiune integrală primesc o transmisie automată cu opt trepte.
Conform oficialilor Lexus, suspensiile sunt acum ceva mai rigide pentru un comportament dinamic îmbunătățit.
Lexus IS va fi disponibil standard cu un ecran central cu diagonala de 8 inch (opțional există și o versiune de 10.3 inch), iar sistemul de infotainment va avea conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Pachetul de sisteme de siguranță se numește Lexus Safety System+ 2.5 și propune standard un sistem automat de frânare de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor, și un sistem de avertizare cu privire la o posibilă coliziune.
Cred ca este versiunea de adio, modificari destul de mari la exterior, acelasi interior 90%, suspensia mai sportiva, dar pe dedesubt aceeasi masina, este de inteles, nu avea rost sa cheltuiasca resurse pentru o generatie complet noua, de aceea nici nu va fi adusa in Europa. Sincer, imi place cum arata la exterior, dar cred ca-n doi- trei ani va fi eliminat din gama, la fel ca GS, anul trecut in SUA, cea mai mare piata pentru Lexus, au vandut 8362 unitati, nu cred ca noua versiune va aduce mari schimbari