Lexus a prezentat LS facelift: mici modificări de design și suspensii îmbunătățite

Publicat marţi, 07.07.2020 10:49 de Cornel Șocariciu

Lexus a prezentat LS facelift dedicat pieței din Japonia. Modelul propune o serie de noutăți la nivel estetic, îmbunătățiri în dreptul sistemelor de siguranță și asistare, și o suspensie mai confortabilă.

Lexus a publicat primele imagini și detalii referitoare la versiunea din Japonia a limuzinei LS facelift. Actuala generație Lexus LS a fost prezentată în 2017 în cadrul Salonului Auto de la Detroit, iar modificările anunțate acum vizează atât partea estetică, cât și pachetul de sisteme moderne.

Pentru partea frontală, designerii Lexus au pregătit faruri restilizate cu tehnologii preluate de pe SUV-ul RX, un spoiler ușor modificat și o grilă frontală care integrează radarul necesar funcționării sistemelor moderne de siguranță. Prizele de aer laterale sunt și ele mai mari și au elemente de protecție noi, iar în partea din spate apar stopuri cu o semnătură luminoasă modificată. Japonezii vor oferi o nouă culoare de caroserie (Gin-ei Luster) și jante restilizate cu dimensiuni de până la 20 de inch.

Pentru interior, niponii au pregătit un ecran cu o rezoluție mai bună integrat la nivelul oglinzii centrale și un display modern de 12.3 inch dedicat sistemului de infotainment. De asemenea, japonezii spun că au îmbunătățit scaunele lui LS facelift pentru un confort sporit.

Pachetul de sisteme de siguranță și asistare a fost și el îmbunătățit și include un cruise control adaptiv inteligent (accelerația, sistemul de direcție și sistemul de frânare pot fi controlate de acesta), dar și un asistent la parcare cu funcții noi. În plus, Lexus menționează că noul sistem suportă o serie de update-uri, astfel încât tehnologiile să poată fi îmbunătățite pe parcursul utilizării.

Lexus LS facelift mizează acum pe o suspensie adaptivă modificată. Conform oficialilor niponi, accentul a fost pus pe confort. Tot pentru îmbunătățirea experienței, modelul va fi echipat cu sistemele Active Noise Control și Engine Sound Enhancement, astfel încât zgomotele de la nivelul habitaclului să deranjeze cât mai puțin.

Oficialii Lexus nu menționează modificări la nivelul motorizărilor, însă aceștia au specificat că transmisia va avea un comportament mai agil. În același timp, versiunea LS 500h promite performanțe mai bune, întrucât sistemul electric va interveni mai des.

Pe piața din Japonia, Lexus LS facelift va fi disponibil la finalul anului curent, urmând ca pe restul piețelor să își facă debutul începând cu 2021.

  • Kirotractor, marţi, 07.07.2020 12:37

    LS nu va rămâne un flop în Europa, unde doar suvulețul hibrid UX se vinde acceptabil (+17.000 unități în 2019 vs. doar 248 LS-uri.) OK, o să ziceți că așa-i în clasa de lux, dar cifrele lui S-Klasse de ex.(10-15.000 vândute anual) nu-s deloc comparabile. Ba și BMW Seria 7 îl surclasează (9-12.000 vândute-n ultimii ani, dublu comparativ cu *cenușăreasa*... relativă și ea Audi A8.) Insucces total nemeritat zic eu, dar nu contează oricum decât cine marchează banu-n clasa asta a orgoliilor snoabe, pentru care fiabilitatea e doar un cuvințel neinteresant.

  • Kirotractor, marţi, 07.07.2020 12:43

    Erată: evident că Lexus LS... VA RĂMÂNE un flop în Europa. :-) ...Dar nici în State nu se simte prea bine, de la cele 9.300 unități vândute-n 2018 coborând la doar 5.500 în 2019. Să fi fost oare și americanii convinși de prietenul @zărne că-i doar o Taiotă mai fățoasă?! :-)

  • dan_grc, marţi, 07.07.2020 13:40

    SUA este principala piata pentru Lexus, unde vinde binisor, dar LS nu cred ca se vinde acceptabil nici in Japonia. Fostele generatii au avut succes mai mare, o fi stilul de vina.

  • Japan4Ever, marţi, 07.07.2020 14:11

    si eu zic ca designul tip lambourghinist e cauza scaderii vanzarilor, masinile sunt frumoase in felul lor dar prea epateaza si cred ca o abordare mai spre clasic/conservator ar fi mai apreciata. in general clientii unor astfel de masini (exceptand cocalarii) sunt persoane respectabile care cauta si eleganta nu doar "bling". Indiferent de carcotasi ramane o marca de top in ceea ce priveste fiabilitatea si cred ca cei care cumpara asa ceva nu sunt impresionati de timpul scos pe Nurburgring

  • Green_Alex, marţi, 07.07.2020 16:50

    @Japan4ever total de acord, si masina chiar este asa. Din pacate designul partii frontale este in totala distonanta cu caracterul elegand si asezat al masinii. Si nu numai la modelul de fata. Dupa mine cam toate modelele Lexus (poate in afara de cele sport) sufera de pe urma designului prea agresiv care creaza o imagine care nu se potriveste deloc caracterului masinii. Inteleg ca identitatea de marca e importanta dar sunt convins ca daca ar schimba grila si bara fata ar inregistra cresteri semnificative ale vanzarilor.

  • mip, miercuri, 08.07.2020 02:50

    hmmm ... legsus/legjos ... lal mine in sat se vinde la peste 104.000 ... adeca vreo 70.000 euroi ... "bagatela" nu alta !!! masinile astea sunt fiabile ... si cam atit ma impresioneaza pe mine !!! altceva nu determina un bogatan sa cumpere asa ceva ... dar bogatanu' respectiv tre sa fie suuuperrr zgirie-brinza !!! adeca, bolnav de zgircenie !!! de ce ? pen'ca oricum el nu cumpara masini d'astea decit la locatie ... acuma, ca e 5 ani in loc de 3 ... e alta istorisire ! sau or fi si dintr-aia ? bogatani-proletari ??? oricit s-ar strofoca jnapanii astia, tot nu reusesc sa aiba produse de nivelul sasalailor sau americanilor ... ma refer la tinuta de drum, confort, lux, si mai ales tehnologie, etc ... nu mi-o luati in nume de rau, dar de cind a aparut scandalul cu nenea Carlos, nu ma mai pot abtine sa nu-i numesc altfel ... macar ca ei au ciordit de la multi pina acum la greu, cum e cazul lui legsus de la MB ... asa ca din punctul meu de vedere, pas masinilor jnapaneze ... nu va indemn sa faceti ca mine !!! Ls sufera din cauza tendintei actuale: lumea cauta masini utilitare ... adica, se pot face masini luxoase, care sa fie si spatioase, cu portbagaj mare, garda la sol mai generoasa, etc ... parerea mea e ca ma tot mir ... de ce a avut nevoie lumea de 100 de ani sa se convinga ca o masina tre sa aiba o utilitate sporita ? un suv sau un break e muuult mai practic decit o berlina ... sa nu bagam aci in vorba masini cu 2 usi, decapotabile (@zarne ... nu ma refer la tine !!!), etc ... io de cind am avut prima masina cu 5 usi, un Golf4 din 2001, si am vazut ce fain si usor e sa mergi la cumparaturi, sau sa-ti recuperezi copchiii de pe la scoli/gradinite fara sa mai dai cu bostanu' de capota portbagajului nu am mai avut de gind sa iau alt tip de motorisca !!! 5 usi sa fie ... ca e hatch', wagon, suv ... nu conteaza ... drumuri bune s-aveti !!!

  • Kirotractor, miercuri, 08.07.2020 08:02

    @mip: Achtung, mein Freund -- 102,000 $ fac la mine-n sat :-) vreo 92.200 €... Oricum, ăsta-i prețul pentru versiunile supra-luxoase din câte văd aici: https://cars.usnews.com/cars-trucks/lexus/ls ...cele *doar luxoase* pornind de la 75-80,000 $ (hibridul ceva mai scump), cu vreo 3,200 plus pentru AWD -- fără taxe, evident, dar cu mult sub prețurile *triadei*. Fără să fiu dealer sau măcar samsar :-) Lexus, dar unu care-și ține mașinile mai multă vreme ca media consumistă, continui să pun fiabilitatea pe primul loc în ecuația alegerii oricărei mașinațiuni -- chestie care, repet, nu-i deloc caracteristică clientelei targetate de clasa luxuriantă. ...Altfel (o zic cu riscul să-l deprim pe stimabilul @dan_grc :-)) nu s-ar vinde prea multe BMW Seria 7... Și eu prefer însă clar 5-ușile, unicul sedan clasic pe care l-am birjărit în (prea) multe decenii fiind un Opel Omega -- mașină bună dar și una din puținele cu *parfum american* p-aici la vremea ei, b.t.w. Concluzie: noi să fim sănătoși, că nu doar nemții premiumiști abia așteaptă să câștigăm la loto... :-)

  • dan_grc, miercuri, 08.07.2020 09:48

    La clasa de lux conteaza clar si imaginea, mai mult decat fiabilitatea, deci si daca ar rula non stop reclame cu Lexus egal fiabilitate, LS tot nu s-ar vinde mult mai bine.

  • inexorabil, miercuri, 08.07.2020 11:42

    Băieţi, cred că vă daţi seama cum mi-ar fi plăcut să se desfăşoare conversaţiile pe AM: să se “întretaie” cele trei culturi auto majore (trebuie să le precizez, că poate unii nu înţeleg care sunt acelea: europeană, americană şi asiatică) în termeni realmente civilizaţi. Dar, totodată, suntem conştienţi că preţuim sublima utopie, fiindcă întotdeauna punctele inechivoc slabe ale anumitor mărci vor fi exploatate – cum altfel decât în sens egocentric, meschin şi frivol? – de amatorii şi/sau deţinătorii de maşini “perfecte”, care, desigur, emană de la producători “perfecţi”. De pildă, cum ai putea să-l atragi într-o discuţie serioasă despre BMW (inclusiv pe teme pur tehnice) pe…Mafia, din moment ce el este dominat psihic de preconcepţii crunte, perene, obsesive chiar, despre “nefiabilitate”, “cocalari” şi “tigăi germane înfipte în copaci” ? Iar când i-am relatat, în mod empiric, că, în România, Toyota şi Lexus nu sunt promovate în mod corespunzător tocmai de la nivelul dealerilor, nu m-a crezut, ba încă tot pe mine a preferat să mă conteste. Apropo, sunt sigur că unele “asiatice” noi sunt căutate, totuşi, de publicul autohton pe motiv (primordial) de…preţ, nu de fiabilitate! În general, nu ne-a învăţat nimeni să luăm în considerare toate aspectele care compun “viaţa” unei maşini, adică să gândim în mod GLOBAL, şi, implicit, CORELATIV. Dimpotrivă, fiind lăsaţi de capul nostru (adorăm libertatea, dar în exces…strică întotdeauna), noi cunoaştem doar trei chestiuni mari şi late: să ne convină preţul de achiziţie (automat, şi costurile ipoteticei mentenanţe), să nu consume mult şi să beneficiem de spaţiu berechet, că de! avem de cărat, nu glumă. Persoane şi obiecte, de-a valma. Păi, câtă vreme vom fi mari cumpărători şi mari excursionişti, utilitarismul va înseamna cuvântul nostru de ordine – în traducere liberă: CUV-ul (fascinaţi de ideea economisirii, admitem însă compromisul, căci nu vedem altă cale: să i se reducă masa şi dimensiunile, chiar dacă, inevitabil, spaţiul n-ar mai fi pe măsura aşteptărilor noastre, dar, eh, ne descurcăm noi: mai înghesuim aici, mai renunţăm dincolo la ceea ce putem eticheta ca non-prioritar, mamă soacră, mai stai şi matale pe-acasă, că nu mai eşti de plimbat etc.). Pe acest front se poartă astăzi bătălia principală, în materie de “termice”. Ştiinţa şi pasiunea erau concentrate, de obicei, pe sedanuri (de performanţă) / break-uri (idem) / maşini (super)sport. Astăzi însă totul se rezumă la nevoi/patimi şi, dacă îţi surâde şansa, la a-ţi “afirma” ego-ul. Cu alte cuvinte, maşina în sine nici nu mai contează, ci doar la ce-ţi poate servi. La acest capitol, într-adevăr, “asiaticele” sunt “cu picioarele pe pământ” şi, de aceea, vor tot creşte pe mai departe (mai ales pe tărâmul CUV-uleţelor, până când autonomele care vor transporta “la grămadă” – pe alde “dumbheads” – îşi vor intra în drepturi). În schimb (dar în mod la fel de previzibil), precum subliniază şi Dan Grecu, produsele lor “premium” vor înţepeni în dialectica rarităţii comerciale (totuşi, nu pomenesc şi de “exotism”, din moment ce, arhitectural, acestea nu depăşesc barierele banalităţii, adică nu împing limitele imaginaţiei către un S-Klasse, un Seria 7, un A8, ca să nu stârnesc mânie cuiva susţinând incompatibilitatea lor totală cu specificul unui Bentley, al unui Rolls, chiar şi Toyota Century de s-ar numi obiectul subiectului nostru).

  • Edikkk, miercuri, 08.07.2020 12:27

    Lumea vrea SUV ca să stea cu picioarele ca în fotoliu acasă şi nu ca în Formula 1 Şi maşini cât mai semi autonome dacă nu full autonome Şi nu în ultimul rând, să arate extrem de bine, să nu fie "urmă de ruşine" ci doar WOW Asta este clar. Cât timp aceste modele Lexus nu bifează la nici unul din aceste puncte, este clar că vânzările sunt catastrofale