Lexus a prezentat LS facelift: mici modificări de design și suspensii îmbunătățite
Lexus a prezentat LS facelift dedicat pieței din Japonia. Modelul propune o serie de noutăți la nivel estetic, îmbunătățiri în dreptul sistemelor de siguranță și asistare, și o suspensie mai confortabilă.
Lexus a publicat primele imagini și detalii referitoare la versiunea din Japonia a limuzinei LS facelift. Actuala generație Lexus LS a fost prezentată în 2017 în cadrul Salonului Auto de la Detroit, iar modificările anunțate acum vizează atât partea estetică, cât și pachetul de sisteme moderne.
Pentru partea frontală, designerii Lexus au pregătit faruri restilizate cu tehnologii preluate de pe SUV-ul RX, un spoiler ușor modificat și o grilă frontală care integrează radarul necesar funcționării sistemelor moderne de siguranță. Prizele de aer laterale sunt și ele mai mari și au elemente de protecție noi, iar în partea din spate apar stopuri cu o semnătură luminoasă modificată. Japonezii vor oferi o nouă culoare de caroserie (Gin-ei Luster) și jante restilizate cu dimensiuni de până la 20 de inch.
Pentru interior, niponii au pregătit un ecran cu o rezoluție mai bună integrat la nivelul oglinzii centrale și un display modern de 12.3 inch dedicat sistemului de infotainment. De asemenea, japonezii spun că au îmbunătățit scaunele lui LS facelift pentru un confort sporit.
Pachetul de sisteme de siguranță și asistare a fost și el îmbunătățit și include un cruise control adaptiv inteligent (accelerația, sistemul de direcție și sistemul de frânare pot fi controlate de acesta), dar și un asistent la parcare cu funcții noi. În plus, Lexus menționează că noul sistem suportă o serie de update-uri, astfel încât tehnologiile să poată fi îmbunătățite pe parcursul utilizării.
Lexus LS facelift mizează acum pe o suspensie adaptivă modificată. Conform oficialilor niponi, accentul a fost pus pe confort. Tot pentru îmbunătățirea experienței, modelul va fi echipat cu sistemele Active Noise Control și Engine Sound Enhancement, astfel încât zgomotele de la nivelul habitaclului să deranjeze cât mai puțin.
Oficialii Lexus nu menționează modificări la nivelul motorizărilor, însă aceștia au specificat că transmisia va avea un comportament mai agil. În același timp, versiunea LS 500h promite performanțe mai bune, întrucât sistemul electric va interveni mai des.
Pe piața din Japonia, Lexus LS facelift va fi disponibil la finalul anului curent, urmând ca pe restul piețelor să își facă debutul începând cu 2021.
LS nu va rămâne un flop în Europa, unde doar suvulețul hibrid UX se vinde acceptabil (+17.000 unități în 2019 vs. doar 248 LS-uri.) OK, o să ziceți că așa-i în clasa de lux, dar cifrele lui S-Klasse de ex.(10-15.000 vândute anual) nu-s deloc comparabile. Ba și BMW Seria 7 îl surclasează (9-12.000 vândute-n ultimii ani, dublu comparativ cu *cenușăreasa*... relativă și ea Audi A8.) Insucces total nemeritat zic eu, dar nu contează oricum decât cine marchează banu-n clasa asta a orgoliilor snoabe, pentru care fiabilitatea e doar un cuvințel neinteresant.