Lege adoptată: Stații rapide, instalate la fiecare 60 km de-a lungul principalelor rute din UE
Potrivit unei noi legi adoptate de către Consiliul UE, începând din 2025 vor fi instalate stații de încărcare rapidă pentru autoturisme și utilitare la fiecare 60 de kilometri de-a lungul principalelor rute din Uniunea Europeană.
Infrastructura de încărcare pentru mașinile cu zero emisii, din Uniunea Europeană, nu este încă la nivelul corespunzător. Tocmai de aceea, Consiliul UE tocmai a adoptat o lege denumită "Regulamentul privind infrastructura pentru combustibilii alternativi".
Potrivit noii reglementări, începând cu 2025 vor trebui instalate stații de încărcare rapide, de cel puțin 150 kW, pentru autoturisme și utilitare la fiecare 60 de kilometri de-a lungul principalelor rute de transport ale Uniunii.
Mai mult, stațiile trebuie gândite în așa fel încât utilizatorii să poată plăti contactless (carduri, telefon etc.) chiar și fără un abonament. Totodată, furnizorii vor trebui să ofere informații clare despre disponibilitate, prețuri și timpi de așteptare.
STAȚII DE 350 KW PENTRU CAMIOANE
Tot începând cu 2025, vor fi instalate încărcătoare de 350 kW pentru camioane la fiecare 60 de kilometri de-a lungul rețelei centrale TEN-T și la fiecare 100 de kilometri de-a lungul rețelei extinse TEN-T.
Aceeași lege mai menționează că acoperirea completă a rețelei de drumuri va trebui finalizată până în 2030.
De asemenea, mașinile și camioanele alimentate cu hidrogen vor avea la dispoziție stații de încărcare corespunzătoare în fiecare zonă urbană și la fiecare 200 de kilometri de-a lungul rețelei centrale TEN-T.
Până în 2030, potrivit programului Fit For 55, Uniunea Europeană intenționează să scadă cu 55% gazele cu efect de seră. În acest sens, și aeroporturile vor fi obligate să alimenteze cu electricitate avioanele la fiecare poartă.
via Euractiv
-
inexorabil, miercuri, 26.07.2023 15:17
Se specifică din banii cui?? Şi dacă este/sunt de acord???
-
Alin, miercuri, 26.07.2023 16:00
Meh, praf in ochi, prostie... Mai bine lege de subventionare pt TOTI cetatenii sa isi monteze panouri solare. Inclusiv blocuri, ca la case oricum teoretic la fiecare 2 ani, dar practic numai hotii si acolo, se dau numai la dezvoltatorii imobiliari. Aia sa nu aiba drept, aia fac profit, sa isi plateasca singuri. Numai pt locatari, cetateni, nu pt firme care construiesc. Si de asemenea in ideea propusa mai sus dandu-se subventii si pt locatari la bloc sa fie obligate autoritatile locale sa instaleze in fiecare parcare de bloc cate minim 5 statii tip AC si una tip DC. Daca monteaza minim 10 statii, sa primeasca subventionare de la fonduri europene si autoritatile locale.
-
Trubad, miercuri, 26.07.2023 17:21
Să le facă firmele care produc curent, așa cum fac și ăștia de vând combustibili solizi. Abia aștept să-i văd pe nemți care și-au închis toate nuclearele și au rămas cu vântul, soarele și gazul (ăla care vine de 5 ori mai scump decât de la ruși)
-
@Alin, miercuri, 26.07.2023 18:14
Cred că ai putea să citești și să înțelegi articolul, înainte să te arunci la "praf in ochi, prostie". Ce spui tu e corect și ar fi foarte util, dar e suplementar, nu complementar. Dacă mergi pe autostradă și trebuie să încarci, nu vrei sa ieși și să bați la ușa cuiva ca să încarci la priza lui. Ce spune articolul e că trebuie sa fie încărcătoare rapide pe arterele europene principale, majoritatea autostrăzi, la fiecare 60km, cam cum sunt și benzinării.
-
@Trubad, miercuri, 26.07.2023 18:16
Câinele moare de drum lung și tu de grija nemților.
-
@inexorabil, miercuri, 26.07.2023 18:23
Din banii contribuabililor, direct sau indirect. Consiliul UE e format din ministri din guvernele naționale alese democratic. Prin urmare contribuabilii sunt de acord pentru ca i-au votat. Dacă nu mai sunt de acord, au ocazia să voteze diferit la următoarele alegeri.
-
@papagal electric, miercuri, 26.07.2023 18:43
Și când îți spun că până în 2035 se schimbă marotele electrice de ce nu rămâi la fel de cult? :))))))))))))
-
@cocalar hAUR, miercuri, 26.07.2023 18:45
Nu prea ma interesează ce spui tu, poate doar când sunt constipat.
-
inexorabil, miercuri, 26.07.2023 19:19
Chiar că răzbate din tine o logică de…constipat. Tot ce pot alege democratic cetăţenii constituie parlamentul. Şi un sugar înţelege! Mai departe însă se întâmplă destul de des ca mecanismele şi cerinţele democratice să fie eludate, în sensul că proiectele de lege nu se nasc în conformitate cu voinţa populară (cu excepţia consultării aleşilor cu alegătorii – fiecare în circumscripţia lui electorală – fenomen social de tip rara avis). Iar orice chestiune de impact/interes general (precum aceasta în speţă) trebuie neapărat supusă…referendumului (în cazul nostru: cu acoperire comunitară). Ei, acum ţi-ai făurit o idee concludentă despre…reprezentativitatea civică a politicianului (la nivel naţional şi continental, ba poate chiar mondial) ? PS. Ţi-aş trimite mesaje şi emoticoane (o avalanşă de pupici!) din vacanţă, dar nu-ţi ştiu numărul. Aşa că te rog să-mi comunici un nr. valabil de mobil înregistrat în numele instituţiei (stai liniştit, respect confidenţialitatea; voi menţiona: “Pentru Mafănikkk”). Voi oricum îl ştiţi pe-al meu (ba chiar îl “scormoniţi”, la fel şi laptopul ş.a.m.d. – de! raţiuni de Sig. Naţ.), deci veţi realiza instant de la cine provine.
-
@inoperabil, miercuri, 26.07.2023 19:29
Ți-a dat voie tanti asistenta în vacanta dar tot nu scapi de paranoia cu securiștii?
-
@cocalar USR, miercuri, 26.07.2023 19:34
Pe tine nu te interesează, dar spuneai acolo de susținere politică. USR nu mai există, iar trotinetele nu mai sunt la modă... care se schimbă, independent de interesele prostovanilor electrici ignoranți. :)))
-
Mircea Badea, miercuri, 26.07.2023 19:48
decat sa fabricam telefoane si alte plastice mai bine niste statii electrice. dar razboiul de langa noi cand il oprim?
-
@cocalar hAUR, miercuri, 26.07.2023 19:49
Unde locuiesc eu nu exista USR, nici hAUR. Dar e bine ca e reprezentata politic și cocălărimea, vă dă un sens în viata, o speranță, un țel, astfel încât să ne fiți utili în continuare.
-
Banditos, miercuri, 26.07.2023 20:12
Deci e lege. Restu e can-can.
-
@cocalar USR, miercuri, 26.07.2023 20:15
Sigur locuiești pe Lună, deși pari căzut de pe ea. Șforțările astea nesimțite se lasă întotdeauna cu șuturi în gură. Te dor dinții puțin, te ridici, îți iei creierii de pe jos și latri mai departe. :)))))))
-
@cocalar hAUR, miercuri, 26.07.2023 20:34
Da, tati, sigur, te oferi tu? Aduci și un prieten?
-
@cocalari.de.dreapta", miercuri, 26.07.2023 21:12
stati linistiti, partidele voastre securiste nu vor face nimic.
-
@prostovan electric, miercuri, 26.07.2023 21:32
Te-ai ambalat că prostovanul pe o reglementare Dacă nu există infrastructura de încărcare, de ce manipulezi pe tema electricelor? Hint: de prost
-
Fast_and_Curious, miercuri, 26.07.2023 22:15
Din nou își arată inteligența aleșii UE. Am mai spus-o și cu alte ocazii, la alte aberații votate, hârtia suportă orice. Nu prea se înțelege cine va construi aceste stații? Producătorii, distribuitorii sau furnizorii de energie nu vor face nicio investiție dacă nu se justifică un profit substanțial sau un retorn of investment bun. Și atunci, sunt curios cine va face toate aceste investiții. Dacă li se păreau profitabile astfel de stații, astea erau de mult făcute, nu era necesară nicio lege aberantă. Economia de piață funcționează fără intervenția politicienilor. Aberații cu un foarte mare iz comunist: "să se dea la toți, cât cuprinde". PS: sunt curios după incidentul din Atlantic cu vaporul plin de Mercedes uri aprinse din cauza unei electrice, dacă nu vor apărea norme de interzicere a parcării EV-urilor în parcări subterane sau parcări publice închise.
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 26.07.2023 23:55
La un calcul simplu rezulta ca o statie ce are 10 puncte de incarcare a cate 150kw fiecare, are nevoie de o putere instalata de 1.5 MW. 100 de statii a cate 10 puncte fiecare au nevoie de 150MW. 500 de statii au nevoie de un reactor de la Cernavoda doar pentru ele. Bun asa. Estem pregatiti. Mai trebe convinsa lumea sa dea cate 40k pe o electrica. Decat!
-
@fac, joi, 27.07.2023 00:58
cu electrica poti parca pe 2 locuri de parcare, nu-ti va reprosa nimeni nimic, ba chiar iti mai lasa spatiu.
-
@alex, joi, 27.07.2023 01:00
sarakii vor incarca bicle electrice, deci niste panouri le ajung la toti.
-
Seriff, joi, 27.07.2023 08:36
Intre timp : https://autolatest.ro/stiri/dupa-doar-2-ani-celebra-honda-e-are-mari-sanse-sa-iasa-din-productie/ Asteptam sa dispara toate pe rand asa, oricum abia fac 10 % din vanzari.
-
@Seriff, joi, 27.07.2023 09:14
A total of 14% of all new cars sold were electric in 2022, up from around 9% in 2021 and less than 5% in 2020. Three markets dominated global sales. China was the frontrunner once again, accounting for around 60% of global electric car sales. Fa un calcul matematic simplu si vezi in urmatorii 10 ani cam pe la cat o sa ajunga procentul electricelor, dupa care ia in considerare zecile de miliarde investite de producatorii traditionali in schimbarea pe electrice. Crezi ca aia investesc de prosti? Stie mai bine Seriff din Romania incotro se indreapta piata decat toate departamentele de investitii ale companiilor auto. Sunteti penibili si probabil putin retarzi
-
Dutz, joi, 27.07.2023 09:30
Bla, bla-uri UE… majoritatea posesorilor de electrice mai au si cel puțin o clasică, deci nu vor folosi a căruță care merge cu 90 pe autostrada. Nu au ei timp de pierdut cu așa ceva. Oricum deja sunt multe puncte de încărcare si in tari ca Polonia, Lituania, Letonia, Estonia (apropo…. muuuult peste România în ceea ce privește infrastructura rutieră, din păcate pentru România). Toate cele 4 tari nu percep taxe de autostrăzi pentru tranzit cu câteva excepții pe anumite sectoare. Eu am tranzitat cu zero cost. Revenind la punctele de încărcare.. erau libere complet…. adică in 1.500 km am văzut doar echipe de intervenții care reparau stațiile (bănuiesc că ruginesc). Revenind la posesorul mașinii electrice care o folosesc in concediu in Finlanda (o Solterra), in 7.000 de km a încărcat o singură data la stații fast (20 minute), in rest, pentru deplasări lungi folosește un GLE. Electrică este pentru oraș, deci nu-i trebuie stații de încărcare. La iarna se așteaptă la autonomie de 150 Km pentru electrică… electrică care a costat 60 K euro!!!
-
@Dutz, joi, 27.07.2023 09:56
Cine plm l-a pus sa isi ia Solterra? Am plecat cu Tesla MY LR cu 100% din Galati, am ajuns la Bucuresti cu 38%. Am mers normal, cum mergeam si cu termica. 120-140 in afara localitatilor, 140 toata A2 de la Drajna pana in Bucuresti pe Autopilot, clima pe 22 de grade cand afara erau 38. Am incarcat in Galati la statiile primariei cu 60 de lei pana la 100, pret 1 leu pe kw. Am mai incarcat in B la supercharger pana la 70% de 50 de lei, pret 1.9 lei pe kw, ajuns in Galati cu 7% baterie. cost total 110 lei. La supercharger in B a durat 15 min incarcarea. pret de achizitie a masinii, 42500e dupa ce s-a scazut rabla.
Dutz, joi, 27.07.2023 12:40De acord cu alegerea… dar fiecare cu motivele lui. In cazul acesta, a testat 6 electrice si nu a ales Tesla pentru ca nu-i place interiorul (mai ales cockpit-ul), subiectiv dar sunt banii lui.
Dutz, joi, 27.07.2023 12:47Nu am spus ca este imposibil sa te descurci cu o electrică… doar ca unii nu vor așa ceva. La tine pare si hobby, cu 7% este ceva ce unii nu pot accepta. Dacă rămâi 2 ore blocat cu un accident cam nasol (imaginează-ți ca este iarna cu minus 5 grade)…, dar dacă tu vrei, ai demonstrat că se poate. Depinde ce vrei ;)
-
Seriff, joi, 27.07.2023 10:16
@09:14, ce calcul sa fac? Daca acum cu mega pomeni de la stat, care vor fi scoase sigur in curand abia misca ceva, practic nici nu exista vanzarile de electrice in comparatie cu termice, stirea ar trebui sa fie asa, 86% din vanzari au fost reprezentate de masinile termice, adica benzina si diesel, eu stiu ca voi pensatii asta visati, nu se va intampla niciodata sa fie electricele majoritare, momentan sunt doar a doua sau a treia masina in curtile unora care oricum au si termica, asa ca sunt irelevante.
-
@Seriff@inoperabil, joi, 27.07.2023 10:24
Pai pe mine ma intreaba cineva daca vrea sa inspir putoarea de la dieseluri ca ale voastre? Pe banii cui se tratreaza lumea de cancer la plamani?
-
@Seriff, joi, 27.07.2023 10:31
Cauta sa vezi care e cea mai vanduta masina din lume, de orice fel, in primul trimestru 2023, ca sa vezi care e trendul, consideri ca daca nu a trecut toata lumea pe electrice intr-un an, nu se va intampla niciodata? esti obtuz. „În 2025, jumătate din toate vânzările Porsche noi sunt de așteptat să fie vehicule electrice – complet electrice sau hibrid plug-in”, a anunțat Oliver Blume. „În 2030, ponderea tuturor vehiculelor noi integral electrice ar trebui să depășească 80 la sută”. Asta are in plan Porsche, probabil nu a apucat inca sa se sfatuiasca cu tine sa ii aduci cu picioarele pe pamant.
-
Seriff, joi, 27.07.2023 11:17
1. Invata sa te semnezi, nu e greu, stiu ca pare greu, dar nu e. 2. Legat de Tesla, a avut niste lichidari de stoc in care au livrat multe masini, dupa ea au fost doar termice, daca nu era subvenita masiva de la stat nu prindeau top 10. 3.Porsche are multe in plan, momentan nu vinde electrice aproape deloc. 4.Cine isi cumpara electrica isi cumpara si termica, nu merge altfel, e greu sa intelegi asta stiu, dar asta e realitatea. 5.De cancer de plamani poti sa te tratezi la Balaceanca, nu ai nici un cancer, lasa-ma cu vrajeala asta de 2 lei bagata pe gat de niste comunisti.
-
Andrei, joi, 27.07.2023 11:19
Cu alde Dutz (care a promis ca nu ne mai face proști cât timp e în concediu) și Seriff nu poți purta o conversație. Au niște argumente de îți pui tot felul de întrebări pe care, din politețe, nu le poți adresa. De PMC nu mai zic, cred că e un taximetrist care scuipă semințe pe fereastră și înjură "trotinetiștii" de pe urma cărora face burtihanul mare.
Dutz, joi, 27.07.2023 12:36Andrei, prost te faci singur… eu doar te fac sa te simți cum ești.. Ce sa-ți fac… stai așa sau schimba abordarea ;)
-
@Andrei bilăcheală e208 lucs, joi, 27.07.2023 11:34
Cu tine ce se poate discuta? În următorii 10 ani România nu va avea infrastructură de încărcare, de ce manipulați în favoarea electricelor? Pentru că sunteți niște țepari infecți???
-
Banditos, joi, 27.07.2023 11:59
eu nu pricep...e o LEGE si nu e "reglementare" deci are valoare O B L I G A T O R I E pe teritoriul UE. Dar ideea e ca unii dintre voi fac prea multe spume la gura pentru ce? Daca tot sunteti atat de siguri ca termicele vor fi fabricate si vandute si dupa 2035 de ce tot va sifonati atat si cantati prohodul electricelor? Ba baieti aveti inca o viata intreaga sa va bucurati de tehnologia clasica. Mai usor cu pianu'....nu convingeti pe nimeni.
Dutz, joi, 27.07.2023 12:53Te agiți inutil.. nu am nici o problemă cu Electricele. Dar sa accept obsedații si spălații pe creier cu inepțiile lor… este altceva. Legea este pentru principalele rute din Europa, unde deja exista stații de încărcare, practic este o lege pentru ca voi focile sa mai aveți pentru ce sa aplaudați.
-
alex_cu_a_mic, joi, 27.07.2023 11:59
@9:56 Exceptand faptul ca vorbesti din carti, acelasi drum il faceai cu un diesel echivalent cu 200 lei si fara alte batai de cap. Si daca mergeai doar incarcand de la statii Tesla, cu 2 lei/kwh, te duceai spre 35-40 lei/100km adica tot spre 200 lei drumul zis de tine. Si daca tot te roade sa mergi ieftin, cu gpl-ul te duceai in maxim 150 lei acelasi drum. Oricum e ciudat sa o arzi intr-o masina de 55k si sa te lauzi ca faci Galati Bucuresti Galati via Drajna cu 110 lei.
Wonka, joi, 27.07.2023 15:49Zi-mi și mie un diesel de minim 300cp, care să fie cel mult 55k€ și care să aibă consum mediu 6.
-
Matei, joi, 27.07.2023 12:21
Infrastructura se va dezvolta, odată cu creșterea cererii. Momentan situația e un cerc vicios, în care mulți nu își iau electrica pentru ca infrastructura nu e suficienta, iar infrastructura nu se dezvolta suficient de rapid pentru ca nu sunt suficienți clienți. Dar după ce se va ajunge la o masă critica, situația se va inversa rapid. Cererea de carburant ca scădea, ceea ce va duce la închiderea de benzinării și la creșterea preturilor. Asta ca face viata cu o termică mai dificila și va împinge și mai mulți oameni spre electrice. Între timp, infrastructura se va fi dezvoltat suficient și o sa fie concurenta pe piața de încărcare. Producătorii nu mai investesc în platforme și motoare termice. Toate modelele noi planificate folosesc platforme și motoare vechi. Costul bateriilor continua sa scadă. În 5-10 ani preturile vor scădea simțitor sau capacitatea bateriilor va creste simțitor, la același preț. Avantajele de spațiu interior la electrice e de necontestat, la fel și performața. Oricine a mers cu o electrica a observat ușurința cu care accelerează și cât de "smooth" se conduce. În comparație pana și cele mai rafinate termice par tractoare obosite. Bulgarele de zăpadă se rostogoleste și nu mai poate fi oprit. Nu ii înțeleg pe cei care apără termicele de parcă ar fi mama lor. Dacă electricele nu sunt încă utile pentru voi, nu cumpărați. Deocamdată. Agresivitatea asta denota doua lucruri: 1. Caracter îndoielnic, lipsa de educație și o căruța de frustrări 2. Aveți interese financiare și credeți ca atitudinea asta convinge pe cineva
-
Kap, joi, 27.07.2023 12:23
Corect alex, o mașină nouă sub 20.000 euro (fără pomeni de la stat) parcurge București - Galați cu GPL de 70 de lei și 5 minute pierdute alimentând la una din foarte multele stații de pe ORICARE traseu. UE obligă statele să existe acele stații pe drumurile din rețeaua TEN-T. Cum zice și Fast&Curious, dacă statele nu iau măsuri astfel încât antreprenori particulari să le dezvolte și să aibă profit, acele stații vor rămâne pe hârtie sau vor fi făcute direct de către stat, plătite apoi abandonate în lipsa unei activități care să genereze inclusiv banii de întreținere. Eu nu văd actualul guvern capabil să ia măsurile astea, deci cel mai probabil nu vor fi deschise acele stații iar noi vom plăti taxe mai mari ca să acoperim amenzile către UE. Asta votăm asta avem.
-
@alex_cu_a_mic_si_p_mica, joi, 27.07.2023 12:28
Nu se lauda nimeni cu nimic, era un exemplu dat ca contra argument la comentariul lui Seriff prin care ne spunea cum merge prietenul lui doar 150km cu masina de 60000e. Poate povestile astea mai tin la oameni cu deficiente de IQ. Nu zice nimeni ca masinile electrice sunt perfecte si ca nu exista comparatie cu termica, dar mancati si mult rahat de aiurea numai pentru ca aveti impresia ca influentati pe cineva cu comentariile voastre, dar tot ce faceti este sa va faceti de ras, iar comentariul tau ca o ard intr-o masina de 55k si ca ma laud ca fac 500km cu 110 lei ar fi penibil chiar si daca ai fi fost vreun milionar in euro, dar tu mai mult ca sigur esti unul dintre cei care ati stat la coada la benzinarie cu orele cand a aparut zvonul ca se face motorina 10 lei.
-
@Dutz, joi, 27.07.2023 12:45
Perfect de acord cu tine, fiecare isi cumpara ce ii place cu banii lui, dar daca a testat 6 electrice si a ales-o pe cea mai ineficienta, nu stiu daca are rost dupa sa se planga ca are autonomie mica. Oricine cumpara orice masina de orice fel, se intereseaza mai intai daca merita sau nu.
Dutz, joi, 27.07.2023 13:08Cred ca nu m-am făcut înțeles, știe ce a cumpărat si nu se plânge, din contră (mai ales ca in cazul lui banii nu sunt o problema)… Autonomia in condiții optime (pentru o electrică: temperatura, viteza… ), este de aproximativ 300 km, deci omul este ok cu alegerea lui.
-
Kap, joi, 27.07.2023 12:46
Matei-Mike-Edikkk, pentru voi performanța s-o traduce în accelerația fulminantă și conducerea ”smooth” prin oraș, dar probabil ea se referă mai bine la economicitatea cu care o termică se conduce (”smooth”!) la viteze de 80-100-140 kmh pe distanțe lungi și fără încărcare. A propos, atributul ”tractorașe” generalizat la termice e hilar și sugerează că n-ai fost nici măcar pasager într-o mașină pe benzină modernă. Agresivitate e să nu acceptați contraargumente valide când exagerați în lăudarea unor mașini de 2 tone, minim 40.000 de euro, care se încarcă greu și se descarcă foarte repede la rularea în condiții de temperaturi spre limite și sunt ”relativ” utile doar în aglomerări. Aș zice că asta denotă habarnism și lipsă de repere auto ca referință, și probabil aș nimeri-o pentru majoritatea voastră. Așteptați voi stațiile gratis peste tot și bateriile chilipir, vedeți să nu vă topească încălzirea globală bulgărele ăla.
-
Catalin, joi, 27.07.2023 12:52
Consiliul NU da legi. Punct
-
alex_cu_a_mic, joi, 27.07.2023 13:42
@Matei 1. Multi nu isi iau electrica pentru ca e scumpa. Pentru ceva decent ca spatiu si autonomie trebuie sa marci 40k+. 2. Ieftinirea electricelor e dependenta de ieftinirea materiilor prime pentru baterii si motoare electrice. O termica o faci in mare din fier, aluminiu, plastic, cauciuc si cupru. La o electrica mai adaugi ceva cupru, mult litiu, cobalt, nickel, neodium etc. in cantitati considerabile. Materiale deloc, deloc ieftine. Alte tehnologii de baterii inca nu au intrat in productia de masa asa ca deocamdata majoritatea electricelor folosesc li-ion sau li-fe-po. 3. Majoritatea celor ce-si iau electrica cauta sa o incarce acasa. Incarcarea de la statii e scumpa si v-a fi tot timpul doar solutia de avarie in caz de drum lung. Solutia de avarie va genera si ea avarii in momentele de varf si in punctele cheie cum ar fi destinatii si perioade turistice. Vezi cum arata benzinariile duminica la pranz pe litoral cand multi vor sa alimenteze inainte de drumul spre casa. 4. Daca electricele ar fi mai bune si mai ieftine decat termicele, aparatorii termicelor ar fi ridicoli prin argumente si ipoteze ridicole care se desfiinteaza singure. La fel cum se intampla acum in cazul electricelor. 5. Bulgarele de zapada se poate si topi daca da de cald. Iar bulgarele asta, desi merge la vale, tot e impins masiv mediatic si mai ales cu subventii masive la producator si cumparator. 6. Agresivitatea pe care o percepi tu e mai degraba o ridiculizare a electricelor care e data in mare parte de agresivitatea promovarii electricelor si ridicolul argumentarii superioritatii lor.
-
Seriff, joi, 27.07.2023 13:57
Intre timp in lumea reala unde masinile nu se ieftinesc cum viseaza unii pe aici: https://autolatest.ro/editorial-auto/colaps-al-vanzarilor-de-masini-electrice-vw-si-skoda-in-europa-nu-mai-exista-clienti-pentru-electricele-id-si-eniaq/ Iar pentru cel cu Tesla care s-a oprit de nu stiu cate ori sa incarce, pe principiul tau poti sa te duci si pe jos, ideea e ca in timp eu merg tu stai cu stecherul in mana si te uiti la el, daca ai timp si chef sa faci asta, viata ta e trista rau.
-
Seriff, joi, 27.07.2023 14:20
@14:09, nu ma cobor la nivelul tau sa te jignesc, dar asa e cu voi, cand nu aveti argumente, incepeti sa jigniti, asta spune multe despre nivelul vostru de cultura. Stiu ca te deranjeaza adevarul, imi pare rau pentru viata ta trista. Bafta in a sta cu stecherul in mana!
-
nume, joi, 27.07.2023 14:50
In schimb, de cealalta parte a oceanului, in America de Nord, BMW Group, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz Group si Stellantis NV au anuntat ca isi unesc fortele pentru a construi peste 30.000 de statii de incarcare.
-
@Seriff, joi, 27.07.2023 14:55
Tu, Dutz și PMC jigniți practic în fiecare mesaj. E chiar amuzant ca spui "nu ma cobor la nivelul tau sa te jignesc". "ca voi pensatii asta visați" "stiu ca pare greu, dar nu e" "e greu sa intelegi asta stiu" "De cancer de plamani poti sa te tratezi la Balaceanca" "viata ta e trista rău" "imi pare rau pentru viata ta trista." Jignești chiar în mesajul în care afirmi ca nu te cobori sa jignești.
Dutz, joi, 27.07.2023 17:56Te rog sa verifici când m-am trezit eu jignind,… din contra, am lăsat loc de întors pentru toți. Unii nu merita nici jigniri, dar mai greșesc si eu. Pentru ce sa accept sa se arunce cu mizerii? Am invitat tot timpul la expuneri de opinii si dacă cineva a adus argumente am învățat cu siguranța. In plus nu am scris sub alte pseudonime așa că las-o balta cu moralitatea asta gratuită. Vorbesc cum mi se vorbește, cel mai probabil puțin mai drăguț.
-
@14:55, joi, 27.07.2023 15:25
Ai spus cam tot ce urma sa ii spun si eu, dar nu mi-am mai batut capul ca a zis ca oricum nu se coboara la nivelul meu. Poate are dreptate si nivelul meu de cultura nu este peste al lui, n-am de unde sa stiu, nu am participat niciodata amandoi la un concurs de cultura dar din comentariile lui reiese un singur lucru, gandire obtuza. Nu incearca nimeni aici sa vanda electrice sau termice, fiecare isi poate expune experienta personala cel mult cu ambele si cine este interesat de una sau de alta, isi poate forma o impresie pro sau contra, dar cei pe care i-ai mentionat in comentariul tau nu fac decat sa stea toata ziua pe site si sa astepte urmatorul articol despre masini electrice pentru a manca rahat fara rost, fara vreo experienta cu vreo masina electrica vreodata si cel mai probabil nici cu una termica (tind sa cred ca e posibil sa nu aiba nici macar permis auto din cauza ca nu au ajuns la varsta necesara)
-
Fast_and_Curious, joi, 27.07.2023 16:46
Dragi colegi, putem sa coboram tonul jignirilor si dintr-o parte si din cealalta, nu de alta, dar ceea ce se vrea o discutie civilizata cu opinii diferite ajunge atac la persoana si jigniri inutile care nu aduc nimic constructiv. Eu nu-mi voi lua electrica pentru ca: 1. stau la bloc, fara garaj, asa ca nu as avea unde sa o incarc 2. pe distante mari, fiindca locuiesc in Austria si vin in Ro de cateva ori pe an, o electrica nu-mi poate fi utila. Cine crede ca totul se va rezolva daca se fac statii de incarcare de 100 ori mai multe decat sunt in prezent, se insala amarnic. Vara asta doar pt alimentare normala erau cozi la toate benzinariile. Ganditi-va cum va fi cand nr de electrice va creste si va trebui sa astepti sa iti incarci electrica: nu, multumesc! 3. pe termen lung, hidrogenul este viitorul, dar in afara de Toyota nu sunt prea multi care doresc sa ii urmeze Iar ca acceptare a electricelor, cred ca fara mediatizarea agresiva a acestora si fara bonusurile platite din taxele si impozitele contribuabililor, masinile electrice s-ar zbate pentru supravietuire. Sa nu ma intelegeti gresit, nu contest evolutia tehnologica a electricelor, dar in dreptul meu consider ca mai au foarte mult de parcurs pentru a putea inlocui cu totul o masina cu combustie interna.
-
Andrei, joi, 27.07.2023 17:53
Sa știi ca s-a inventat și trenul sau avionul, nu trebuie sa mergi cu mașina din Austria în România. Evident ca dacă se fac stații de 100 de ori mai multe se rezolva problema, cel puțin parțial. Asa cum și la benzinării ar fi fost mai putina coada dacă erau mai multe, sau cu mai multe pompe. In Londra am văzut ca se pun încărcătoare la stâlpii de iluminat. O soluție excelenta pentru cei care stau la bloc și oricum parchează pe strada. Hidrogenul nu e o soluție pentru ca cel produs verde e foarte scump, iar celalalt e produs prin arderea de hidrocarburi. In plus, e periculos pentru ca e inflamabil și molecula de hidrogen e de multe ori mai mica decât cea de benzină/motorina, adică e de multe ori mai ușor sa scape din rezervor.
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", joi, 27.07.2023 18:20
Hai cu "spălații pe creier"
-
Andrei, joi, 27.07.2023 22:19
Dutz: "Andrei, prost te faci singur… eu doar te fac sa te simți cum ești.." Dutz: "Te rog sa verifici când m-am trezit eu jignind"
-
Seriff, vineri, 28.07.2023 08:16
@14:55, eu vin si cu argumente, nu repede, ''ba esti prost''. Daca tie iti convine sa mergi cu o electrica si sa te opresti de nu stiu cate ori, nu am o problema cu asta. Problema e ca tu si restul de ''verzi'' ne acuzati pe noi, posesorii de termice ca va omoram, ca distrugem planeta, ca sa ni se interzica masinile si tot asa. Aici e problema, iar cand venim cu argumente, incepeti sa ne injurati, dar asa e cand ai mult timp liber si dormi in parcare la Kaufland.
-
@Seriff, vineri, 28.07.2023 10:02
Dacă tu crezi ca termicele nu ne îmbolnăvesc și omoară planeta atunci chiar ești prost. Dar nu ești, ești doar nesimțit. Ia-o ca pe un compliment.
-
Seriff, vineri, 28.07.2023 10:28
@10:02, vad ca esti perfect sanatos, nu ai nimic, deci nu te-a omorat nimeni, moartea e in capul tau doar, cum era si cand era covid si intrai cu masca in Mega Image de frica sa nu mori, ca asa ti-a zis una de la stiri, dar cum tu crezi ca tot ce ti se spune la tv e real, nu ma mira, nivelul tau de intelect e oricum sub 0. Orice om cu un minim de scoala stie ca poluarea auto e praf in ochi in comparatie cu poluarea reala,. Uite aici doar un exemplu, sa nu mai vorbesc de rafinarii, avioane, exploatare de minereuri, constructii, etc. https://www.automarket.ro/stiri/studiu-15-vapoare-mari-polueaza-cat-toate-masinile-din-lume-20182.html Dar tu continua sa crezi ca o amarata de masina cu motor de 1.2 o sa te omoare, ce sa zic, nu mai iesi din casa, abia ne faci tuturor un bine. Si ma bucur ca ma jignesti, inseamna ca am reusit sa te enervez, hahahaha, ce bine imi pare:)) Apropo, vezi ca apare doza 7 de vaccin, du-te repede si fa-o, asa a zis la TV.
-
@Seriff, vineri, 28.07.2023 11:18
De unde știi tu ca sunt sănătos? Sau dacă copiii mai sunt? Tu înțelegi noțiunea de statistica? Dacă din 100 de persoane 3 sunt sănătoase, tragi concluzia ca e ok? În tarile mai civilitate exista statistici cu câți oameni se îmbolnăvesc de la noxe, și cât costa tratamentele. Vapoarele și avioanele sunt foarte poluante, dar acolo încă nu exista încă soluții viabile. La mașini există. E normal sa schimbi acolo unde se poate schimba, nu sa aștepți sa existe soluții peste tot. Cât despre covid... E de așteptat că cineva cu asemenea idei sa fie și conspiraționist. Am făcut și doza a 15-a de vaccin. Călătoresc în toată lumea și în unele tari nici nu poți intra fara pașaport de vaccinare. Pana și africanii au înțeles lucruri pe care tu nu le înțelegi, și asta de acum mulți ani. Doar asta spune multe despre tine. "nivelul tau de intelect e oricum sub 0" Te asigur ca e mult peste medie. "Si ma bucur ca ma jignesti, inseamna ca am reusit sa te enervez" Recunosc, prostia ma enervează, dar îmi trece repede când ma uit la ce am realizat eu în viață.
-
alex_cu_a_mic, vineri, 28.07.2023 11:36
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/industry-calls-urgent-support-electric-car-uptake-slows Probleme-n e-paradis?
-
Andrei, vineri, 28.07.2023 12:05
"Electric cars held 0.9% of the market in 2019, rising to 4.4% in 2020, 7.2% in 2021 and 14.4% in 2022. To date this year it sits at 16.1%" Creșterea e mai mica decât cea preconizata, dar e creștere. Problemele sunt în uk unde guvernul conservator a pus economia pe butuci. Inflația e galopantă și rata dobânzii a crescut de multe ori într-un interval scurt. Mulți oameni iau mașini printr-o schema financiara numita PCP, care acum are dobânzi foarte mari, ceea ce face ca cererea sa scadă. Dar vorbim de UK. Își vor reveni, ca întotdeauna. E posibil totuși să mute interdicția la termice din 2030 în 2035.
-
Seriff, vineri, 28.07.2023 14:04
@Bandtitos ce ai realizat in viata? Dreptul de a sta cu stecherul in mana in drum spre mare?
-
Kap, vineri, 28.07.2023 14:05
Excelent alex, de subliniat: ”a slump in overall private EV registrations, which are down about 20% year on year and now account for less than half of the total number of new car registration”. Și pe modele: ”As dramatic snapshots of the market, just 13% of Volkswagen ID 5s, 21% of Tesla Model Ys and 41% of Ford Mustang Mach-Es this year have been sold to private customers. ” Persoane fizice sub 50%, se dovedește că electricele se vând firmelor cărora le pot fi de folos, iar snobii deja și-au luat ca accesoriu a 3-a sau a 4-a mașină gadget pe subvenție în timp ce prețurile tuturor mașinilor au crescut și cu peste 20% din cauza ambițiilor restricționiste.
-
@Seriff, vineri, 28.07.2023 14:51
Nu sunt Banditos și nu stau cu stecherul în mână. Încarc acasă, pe ambele. În plus, pot face drumul până la mare sau la munte (sunt plecat din România de 20 de ani) și înapoi, cu o singura încărcare peste noapte, mai și rămâne. De altfel foarte rar am nevoie sa încarc altundeva decât la mine în curte, peste noapte, nici nu țin minte când a fost ultima oară. Nu că e o problema, pe aici sunt încărcătoare rapide pe toate autostrăzile. După 300km nu mă deranjează sa fac o pauza de 30 min pentru toaleta și cafea. Și tu faci, că doar nu conduci cu pampers pe tine.
-
Kap, vineri, 28.07.2023 15:00
Ce amuzant e să impuneți tuturor restricțiile voastre coafate la maxim că poate par normale. Deja se afumă clișeul obosit cu pauza de cafea și baie de 30 de minute fix la singura priză mai de putere. Nu, nu este normal să mergi la toaletă în funcție de prize, nu este normal să faci ruta în funcție de prize și să ocoleși pe drumul cel mai aglomerat pentru asta, nu este normal să alegi cazare și cu priză-n balcon sau în curte. Cu termica pauza e 5 minute la baie, 5 minute la încărcat unde e nevoie sau de plăcere pe drumul dorit, NU DE NEVOIE!
-
@Kap, vineri, 28.07.2023 15:58
Ce e normal e sa iti folosești Kapul. Nu faci drumul în funcție de prize, și nici nu te abați. Sunt în drum, la fiecare 50km. Nici cazarea nu trebuie sa aibă prize, majoritatea nu au, dar sunt încărcătoare în jur, dacă îți trebuie. Sa ii spui lui mutu' ca tu faci pauză doar 5 min la un drum de 500km. Chiar dacă doar atât ți-ar lua, faptul ca tu conduci 500km fără sa te odihnești puțin te face o viitoare statistica rutieră.
-
Kap, vineri, 28.07.2023 17:11
Păi îi spun și lui Mutu și lui Chivu: tocmai m-am întors de câteva zile dintr-un drum de 360 km pe care am avut 4 opriri totalizând 30 de minute. Mi-am folosit capul când am pus GPL, eu îmi sorb cafeaua la volan, alții așteptând eliberarea prizei. Care nu e mereu la 50 km, darămite liberă și funcțională, chiar m-am uitat pe plugshare. Și iar clișee, nu, nu sunt peste tot în jur, că nu mergem toți la buluceală constrânși de priză. Fix asta nu trebuie să fie mașina, un stres și o grijă, ci un mijloc de înlesnire a momentelor de relaxare.
-
@Kap, vineri, 28.07.2023 18:49
Ok....
-
Seriff, luni, 31.07.2023 07:56
@14:51 atunci invata sa te semnezi, ce iti e atat de greu? Imi vine greu de crezut ca te opresti doar 30 de minute sa incarci, dar oricum e irelevant, e strict problema ta, eu si multi altii nu vrem sa ne oprim deloc.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12338705/One-sailor-dead-23-evacuated-burning-18-500-tonne-cargo-ship-carrying-3-000-cars-North-Sea-Holland-electric-vehicle-caught-fire.html Grija pentru mediu ne macină. :)))