Land Rover pregătește o versiune de performanță pentru Defender: modelul producătorului britanic va miza pe un motor V8
Land Rover Defender va primi o versiune de performanță, iar unul dintre prototipurile de teste a fost spionat în timpul unei sesiuni care a avut loc pe drumurile publice. Noua variantă va fi lansată spre finalul anului viitor.
Actuala generație Land Rover Defender a fost prezentată în toamna anului trecut. Modelul de off-road pregătit de constructorul britanic are un design nou, tehnologii moderne pentru interior și motorizări diesel și benzină.
În prezent, cea mai potentă unitate pregătită de constructorul britanic are 3.0 litri și dezvoltă 400 de cai putere și 550 Nm. Conform unor rapoarte, Land Rover pregătește o versiune de performanță pentru actualul Defender, iar un prototip de teste a fost surprins deja în timpul unei sesiuni care a avut loc pe drumurile publice.
Conform surselor, prototipul a fost echipat cu motorul V8 de 5.0 litri, aceeași unitate utilizată în prezent pe versiunile SVR din cadrul Jaguar Land Rover. Cu toate acestea, sunt șanse ca versiunea de serie a lui Defender să nu folosească acest motor.
Britanicii vor închide fabrica din Bridgend, Țara Galilor, care produce în prezent motoarele V8 de 5.0 litri. În aceste condiții, producătorul și-ar putea îndrepta atenția către o motorizare BMW, ca parte a acordului semnat de cele două companii.
În această situație, versiunea de performanță a lui Defender ar putea împrumuta motorul V8 de 4.4 litri din gama constructorului german, aceeași strategie urmând să fie implementată și în cazul viitorul F-Pace SVR facelift.
Aceleași voci au menționat că în proiectul care presupune dezvoltarea unui Defender de performanță nu au fost implicați în mod direct inginerii diviziei Special Vehicle Operations (SVO).
În plus, există surse care spun că proiectul pregătit de britanici ar urma să fie comercializat într-un număr limitat de unități. Lansarea versiunii de performanță este programată pentru finalul anului viitor.
Via | Autocar
Asta le mai trebuia, elefant de performanță după debutul cu stângul (195 Defendere vândute în ian., 30 în febr. și 82 în martie.) Mașina nu pare rea în sine, doar că-i mult prea scumpă și... enormă (2 m înălțime și tot 2 m lățime, fără oglinzi.) Îmburghezită și departe deci de targetul fostei generații mai spartane, detronată oricum de prin anii 90 de japo-trekkers în preferințele multor ONG-uri, trupe ONU etc. La noi n-are încă preț, dar o vizită p-un configurator vestic sperie de-a binelea -- ce-i drept, o poți echipa cu câte-n Lună și-n stele.