Land Rover Defender nu va primi versiune electrică până la viitoarea generație

Publicat joi, 23.01.2025 11:20 de Tiberiu Safta

Land Rover a confirmat că actuala generație Defender nu va primi o versiune pur electrică. Aceasta ar urma să apară abia după ce va fi lansată următoarea generație a modelului de teren.

Land Rover este una din puținele mărci care încă nu are niciun model electric în gamă. Acest lucru urmează să se schimbe foarte curând odată cu lansarea noului Range Rover electric în acest an. În schimb, unul din modelele care nu va primi prea curând o asemenea versiune este Defender.

Într-un interviu pentru publicația britanică Autocar, Lennard Hoornik, directorul comercial al grupului JLR, a precizat că platforma pe care este construit actualul Defender nu poate fi adaptată pentru a integra un propulsor electric.

„Electrificarea actualei mașini L663 [numele de cod al lui Defender], pe a sa platformă D7x, nu este ceea ce ne dorim”, a declarat Hoornik. „Modelul L663 este extraordinar în ceea ce face și avem deja o versiune hibridă cu încărcare la priză, însă nu este ușor să găsești acel spațiu suplimentar de care ai nevoie în interiorul șasiului pentru baterii, având în vedere împachetarea punților și capacitățile de care are nevoie”, a mai adăugat acesta.

Cu alte cuvinte, actualul Land Rover Defender va fi oferit doar cu motorizări termice și hibride până la sfârșitul producției. Abia după ce va fi lansată următoarea generație a modelului de teren va fi lansată și o versiune electrică.

Grupul JLR s-a angajat să lanseze versiuni electrice pentru toate modelele Land Rover, ale căror nume sunt acum mărci de sine stătătoare. Pe lângă Range Rover electric, vom avea în viitor și un Defender electric, precum și o versiune cu zero emisii pentru Discovery.

via Autocar

  • Jian de la Calafat, joi, 23.01.2025 11:40

    În astfel de momente, cand lumea auto este dominată de decizii suprapuse cu delirul, luciditatea Land Rover se impune sa fie premiată.

  • aha, joi, 23.01.2025 12:11

    @Jian de la Calafat, Luciditate? LOL, vezi ca ai ratat partea in care se mentioneaza ca actuala platforma nu prea permite lansarea unei versiuni electrice. La fel cum Automarket a ratat afirmatia: "We have said that we will make an electric production model for each of our new brands [Range Rover, Defender, Discovery and Jaguar] and remain committed to that". Deci da, da luciditatea pe-afara la JLR.

  • TiberiuSafta, joi, 23.01.2025 12:31

    @aha, las mai jos următoarea secvență preluată din text: "Grupul JLR s-a angajat să lanseze versiuni electrice pentru toate modelele Land Rover, ale căror nume sunt acum mărci de sine stătătoare. Pe lângă Range Rover electric, vom avea în viitor și un Defender electric, precum și o versiune cu zero emisii pentru Discovery."

  • Jian de la Calafat, joi, 23.01.2025 12:51

    @aha Ți-a trecut prin cap că a fost mentinută voluntar platforma dedicata exclusiv motoarelor cu combustie interna pentru a nu altera in niciun fel spiritul Defender ? Ce zici, au dreptul sa opteze si pentru o astfel de strategie ?!?

  • Banditos, joi, 23.01.2025 13:27

    real-life "nu este ușor să găsești acel spațiu suplimentar de care ai nevoie în interiorul șasiului pentru baterii, având în vedere împachetarea punților și capacitățile de care are nevoie" vs fluturasi si albinute "pentru a nu altera in niciun fel spiritul (sic!) Defender"

  • @aha, joi, 23.01.2025 13:43

    @Jian de la Calafat, Hai nu ma innebuni. Deci faza cu "nu este ușor să găsești acel spațiu suplimentar de care ai nevoie în interiorul șasiului pentru baterii, având în vedere împachetarea punților și capacitățile de care are nevoie” e doar asa, de ochii lumii, nu? PS: Care "platforma dedicata exclusiv motoarelor cu combustie interna"? Aia pe care a fost montata un sistem PHEV? Revenind iar la "luciditatea Land Rover", noul Range Rover Electric, ala de o sa se lanseze acum, in 2025, unde o sa se incadreze? Tot la "luciditatea Land Rover"? Dar afirmatia "Pe lângă Range Rover electric, vom avea în viitor și un Defender electric, precum și o versiune cu zero emisii pentru Discovery"? @TiberiuSafta, Greseala mea. Imi cer scuze.

  • alex_cu_a_mic, joi, 23.01.2025 13:55

    Trebuie sa ai haz sa vorbesti senin despre viitor cand prezentul este atat de incert. Nu mai departe de acum 2 ani erau mai toti cu farfurii zburatoare in cap si electrificau pana si tomberoanele cu tot cu pisicile din ele. Acum, dau din colt in colt, că să vedem, dacă putem, o să incercăm sa considerăm și tot așa. Toti mari vizionari. On-topic: Defenderul nu poate fi electrificat decat cu o platforma separata. Avand in vedere ca vechiul Defender a stat in productie zeci de ani cu schimbari minime o eventuala versiune electrica nu cred ca vine mai devreme de 2035.

  • Matei_cel_nou, vineri, 24.01.2025 14:03

    Actualul Defender e de fapt un Discovery cu alte haine și modificări minimale la șasiu. Iar platforma e antică și de demult. Evident ca nu se pretează un EV pentru modelul actual. Legat de spiritul Defender, cred ca se refera la cel original, nu ăsta. Modelul actual o fi foarte capabil în off-road dar e folosit în special pe bulevarde, în fața cafenelelor și magazinelor de lux. Singurele ocazii în care merge off-road e când se urcă pe trotuarele din jurul școlilor private unde posesorii își așteaptă odraslele cu V8-ul pornit, să nu răcească.

  • @alex cu creier mic, vineri, 24.01.2025 14:25

    Cei mai vizionari sunt trompetele de pe AM care refuză să accepte realitatea ca EV sunt viitorul și termicele trecutul.

  • Nicu_Amarie, sâmbătă, 25.01.2025 19:41

    Nu orice trebuie sa fie electric. Abia acum 5 ani au inceput marii producatori sa dea putin mai mult interes, desi nu vor nici de ai dracu, ca s-au invatat cu teapa numita tehnologie pe combustie din care se imbogatesc la greu. Dar si asa, primul pas, unde electricele sunt cel mai avantajate, drumul cotidian. Nu chichinete de oras mici. ci masini din clasa compacta. Acolo trebuia sa avem la greu, golf, focus, etc.. masini deja la a doua generatie, foparte eficiente si capabile, alea care fac daily commute si eventual o iesire de weekend. Sa duca zilnic 200km de autostrada chiar si in miezul iernii. Si apoi, usurel sa dezvolti segmentele mai mari. Iar pe comercial tot ce inseamna dube de tipul kangoo pana la 3.5t maxim, iarasi, sa aiba capacitate de regim mixt de 200km-300km (2 versiuni de baterii). Pt pickup truckuri si offroadere, mai incolo, ca inca nu e cazul. Sa se dezovolte tehnologia si lumea sa se invete zi de zi, ca apoi dintr-o data te trezesti ca apar toate masinile in versiune electrica si nimeni nu mai vrea combustie. Caci s-au invatat, si au inteles si aia cu sprancenele unite, ca e vast superior.