Land Rover Defender intră în ultimul an de producţie cu trei ediţii speciale
Land Rover a anunţat trei ediţii speciale ale lui Defender odată cu ultimul an de producţie al acestui model. Offroaderul britanic ar putea fi fabricat în afara Europei în viitor, titrează cei de la Autocar.
Land Rover Defender, iconicul offroader britanic, va ieşi din fabricaţie la finalul anului curent. Modelul va fi eliminat din producţie din cauza restricţiilor Uniunii Europene impuse automobilelor care vor fi fabricate în statele membre începând cu anul 2016, iar adaptarea modelului la aceste norme ar fi prea costisitoare pentru compania din Regatul Unit în raport cu vânzările previzionate. Până atunci, britanicii anunţă trei ediţii de adio ale lui Defender care sunt adresate colecţionarilor şi pasionaţilor de Defender, un model vândut în aproape aceeaşi configuraţie şi formă de mai bine de cinci decenii. Singurele actualizări au venit la nivelul motorizării, frânelor şi sistemelor de siguranţă, dar Defender rămâne unul dintre cele mai demodate modele din punct de vedere tehnologic aflate la vânzare pe piaţă în prezent.
Cele trei ediţii speciale ale lui Defender sunt echipate cu motorul diesel de 2.2 litri al mărcii britanice şi sunt numite: Heritage Edition, Adventure Edition şi Autobiography Edition. Prima este inspirată de primele modele ale mărcii Land Rover şi este vopsită doar în nuanţa "grasmere green" cu plafon alb şi are doar 400 de exemplare în plan pentru producţie. Adventure Edition reprezintă varianta dedicată clienţilor care doresc să pună la treabă legendarul offroader pe oriunde apucă, maşina fiind echipată cu protecţie suplimentară pe subcaroserie şi cu anvelope MT/R de la Goodyear pentru performanţe mai bune pe suprafeţe acoperite de noroi şi nu numai. Această versiune va fi oferită în 600 de unităţi şi fiecare vine cu interior îmbrăcat în piele şi plăcuţe speciale pe caroserie şi la interior. Cea mai luxoasă variantă a lui Defender va fi ediţia de adio Autobiography. În cazul acestei ediţii speciale, cele 80 de unităţi disponibile vor avea interiorul îmbrăcat în piele Windsor, motoare mai puternice, faruri cu LED şi caroserii vopsite în două culori.
În cazul în care Land Rover va decide să-l producă în continuare pe Defender în afara Uniunii Europene, modelul ar urma să fie construit în serii mici şi vândut în afara Bătrânului Continent. Printre posibilităţile aflate pe agenda britanicilor se numără India, ţara de baştină a Tata Motors – compania care deţine Jaguar Land Rover. Pentru moment, oficialii mărcii din Solihull nu au făcut nicio declaraţie privind aceste ipoteze. După ieşirea din producţie a lui Defender, marca britanică este aşteptată să-i prezinte succesorul, un model care să se supună normelor europene de siguranţă şi mediu şi care să păstreze un nivel ridicat al capacităţilor off-road.
Via Autocar | Land Rover
eu nu vad nimic demodat la modelele astea....