Lancia Thema, Flavia, Delta facelift şi Grand Voyager - primele imagini

Publicat luni, 14.02.2011 12:03 de Bogdan Mirică

Lancia a publicat astăzi primele imagini ale modelelor derivate din gama Chrysler: Thema, Flavia, cabrio şi sedan, şi Grand Voyager. Odată cu ele vine şi Delta facelift.

Parteneriatul dintre Fiat şi Chrysler va atinge punctul său maxim la Salonul Auto de la Geneva, unde Lancia va expune publicului trei modele complet noi, dezvoltate pe baza modelelor constructorului din Detroit. Este vorba despre Thema, sedanul care are la bază Chrysler 300C, despre Flavia, varianta italiană a lui Chrysler 200, disponibilă în variante sedan şi cabrio, şi despre Grand Voyager, derivatul latin al americanului cu acelaşi nume.

Lancia a dezvăluit astăzi primele imagini ale modelelor Chrysler pe care şi-a aplicat sigla. Noul Thema va fi lansată pe piaţa europeană în luna octombrie a acestui an, sub capotă urmând să se afle un V6 Pentastar de 3.6 litri, capabil să ofere 292 de cai putere. Spre deosebire de omologul său american 300C, noul Thema va adopta şi un propulsor diesel V6 de 3.0 litri, ce oferă două versiuni de putere, una de 190 şi una de 224 de cai putere.

Monovolumul Lancia Grand Voyager păstrează nu numai numele omologului său american, ci şi propulsorul V6 Pentastar de 3.0 litri benzină, cu o putere totală de 283 de cai. La capitolul diesel, familistul va conta pe serviciile unei unităţi de 2.8 litri şi 163 de cai putere.

Flavia va fi sedanul de clasă medie, dezvoltat pe baza lui Chrysler 200, disponibil în variante de caroserie sedan şi cabrio. Producţia modelului va fi demarată în următoarele şase luni, însă momentan nu se cunosc informaţii despre gama de motoare pe care o va adopta versiunea italiană.

Nu în ultimul rând, la standul Lancia se va regăsi şi faceliftul lui Delta, care primeşte o retuşare discretă la nivelul părţii frontale, mai exact în zona blocurilor optice, care păstrează însă luminile LED. Faceliftul va marca şi introducerea în lista de motorizări, începând cu luna martie, a unităţii diesel de 1.6 litri şi 105 cai putere.

  • mog, luni, 14.02.2011 12:22
    hmm

    sedanul ala arata bine....

  • mitu, luni, 14.02.2011 13:04
    thema

    Lancia Thema arata foarte tare!! Totusi prefer masina asta cu sigla Chrysler. american bad boy.....

  • ForeverSaab, luni, 14.02.2011 13:34
    vai si amar...

    GM incearca sa se prostitueze cu VAG sau cu BMW si se joaca de-a experientele inedite prin Extremul Orient, Ford s-a europenizat aproape complet; speram ca macar concernul Chrysler sa se zbata sa-si mentina politica de independenta creativa si financiara, dar m-am inselat deoarece in goana dementa dupa "alinierea la standardele pietii globale" nu se mai tine cont de barierele culturale prin definitie inexpugnabile si de autenticitatea ideologica statornicita de Dumnezeu pentru fiecare etnie si stat,cel mult continent...Pai de ce sa nu realizam marele talmes-balmes globalist pe principiul aprozaristic "o vand si pe mama daca imi convine pretul"?...In loc de orice concluzie: ferice de cei care isi pastreaza sacramental si isi ingrijesc ca pe propriile odrasle masinile fabricate in intervalul de glorie apoteotica anii'80-maxim 2010! Ce va urma de acum incolo: suntem diferiti prin nastere, dar vom manca aceeasi baclava ca asa vedem la vecinu' , plus ca tot ce acumuleaza, invarte si plescaie vecinu' nostru cel de toate zilele tre' sa ne induca o mareee performanta! Si mai radeam de gainile "stresate" ca sunt toate la fel, ca sunt hranite cu forcepsul cu aceleasi porcarii "nutritive" si ca scot oua identice pe banda rulanta. Ia sa ne uitam toti in oglinda: nu cumva...?

  • VAG, luni, 14.02.2011 13:54
    @ForeverSaab

    Ce ai baut? Bati campii rau de tot....

  • gelu, luni, 14.02.2011 14:14
    ForeverSaab....poate ca numai baut poate vorbi coerent

    dar are dreptate

  • ForeverSaab, luni, 14.02.2011 14:22
    @VAG,nu te stropsi

    Stai linistit, omule, nu am pazit porcii impreuna, poate am de doua-trei ori varsta ta! De peste 25 de ani citesc materiale despre masini de care tu n-ai auzit nici in transa hipnotica. Nu ma impaunez ca observatiile mele sunt etalon, indemontabile, absolut veridice, dar sa vina "greii" Automarket sa ma combata, unul ca @Bethurbazal sau @Ztele, nu maria ta VAG-abondu'...Voi, pustanii care asudati daca ati concepe mai mult de doua-trei cuvinte paupere, de ghetou, si care nu puteti enunta o fraza consistenta, coerenta, reflexiva si semnificativa din cauza unei limite congenitale de neoperat, va autodemascati usor precum sta scris pe unde stim noi prea bine: "Dupa faptele (si vorbele) lor ii veti cunoaste pe oameni"...Voi va identificati sub pielea naravasa a zanaticilor care, cum se vad la volan in vreo bijuterie de marca, cum nu se pot abtine sa nu tranteasca vreo baba pe zebra de-o transforma in bradt de mezeluri sau sa nu imbratiseze vreun copac solitar de se mira si cel mai experimentat descarcerator de modul potrivnic fizicii consacrate in care contorsionati biata masina...deci mucles pe toata linia frontului vostru, "zmecherilor" de duzina si "blazatilor" de cluburi!

  • Vasile, luni, 14.02.2011 15:05
    @ForeverSaab

    frumos spus. Trebuie sa iti dau dreptate, desi, in fiecare zi, sper ca inca mai avem o sansa. Din pacate ei ne vor conduce in anii ce vor urma, pentru ca "ei" detin puterea. Oare "Unde esti tu Tepes Doamne..."

  • ForeverSaab, luni, 14.02.2011 15:45
    atat mai spun

    Abstractizez cam mult,ce-i drept,dar in mod concret am fost admirator al Lanciei inca din copilarie, cand facea furori in WRC neuitatul Massimo Biasion cu un bolid care si astazi mai starneste invidie printre fanii altor marci - Lancia Delta Integrale (una dintre variante, S4, avea doar 1800 cc, insa producea 480 CP si realiza plaja 0-100 km/h sub 4 sec!!) - performante pe care nici cenzura comunista de la noi nu le putea trece cu vederea si astfel ne minunam si noi de ce puteau face italienii de la Fiat Group. Lancia Thema nu-i ceva nou, facand parte din proiectul comun din anii '80 intitulat Four Type Chassis realizat in cooperare cu SAAB si GM (deci cooperare este una si chiar se recomanda economic, dar "fuziune prin absorbtie" este o cruzime, anuleaza personalitatea fiecarui participant si nu foloseste la nimic...) . Cele 4 modele proprii proiectului - SAAB 9000, Fiat Croma, Alfa Romeo 164 si Lancia Thema - desi imparteau aceeasi platforma de dimensiuni, se bucurau totusi de motorizari separate si de aspecte exterioare si mai ales interioare inconfundabile intre ele, fiind opera celebrului designer Giugiaro, care s-a ingrijit de fiecare in parte, nu le-a trasat la gramada! Specialistii de atunci au ajuns la consensul ca SAAB 9000 era cea mai fiabila masina a platformei comune, plus ca nu puteai izbuti cu niciuna dintre cele trei corespondente italiene acrobatiile pe pista pe care ti le permiteai cu 9000; totusi, subsidiarele grupului Fiat se descurcau excelent, respirau originalitate si au insemnat forta pura in Europa mai mult de 10 ani, ca de altfel si emblematicul 9000. Dar acum relansata Thema pur si simplu se confunda integral cu Chrysler 300C, neschimbandu-se decat sigla, in rest leit modelul american...O gluma eminamente stupida in capul conducatorilor concernului Fiat. Normal, nu ma surprinde ca @VAG sare sa-mi sfasie beregata, inchipuindu-si ca viziunea asta puturoasa de a trage masini la indigo, care, vezi Doamne, scuteste staff-ul administrativ de niste investitii suplimentare (halal "economie sustenabila si ecologica"!) , trebuie sa se extinda samavolnic si sa fie suverana pentru orice constructor, dar noi, SAAB-istii get-beget, refuzam din start noile "implanturi" de procesare pe "de-a gata" a informatiilor manageriale si de transpunere cu ochii inchisi in plan tehnic si cu asta basta, ne mai ciorovaim altadata! Sa traiasca Zeus Profitus si sa faca pui, noi ne tinem de "rablele" noastre care insa se confunda cu istoria auto insasi, sa nu se uite niciodata!

  • grecu, luni, 14.02.2011 16:25
    @Forever

    Ai mare dreptate cu Zeus Profitus care , din pacate , conteaza mult mai mult in zilele noastre ; nici pe mine nu ma incanta absolut deloc o Thema 'reincarnata' intr-un Chrysler sau pe viitor ( Doamne fereste !!!) o Fulvia sau Stratos pe platforma Dodge ; dar , pe de alta parte, trebuie sa ne gandim ca Fiat si/sau Lancia au nevoie de un sedan de clasa medie/mare in gama ( in conditiile in care Thesis si Croma au dezamagit ) , modele care rebranduite nu costa grupul absolut nimic iar daca o sa fie apreciate( macar pe piata italiana), tot inseamna ceva , financiar vorbind, pt grup.

  • grecu, luni, 14.02.2011 16:39
    ..

    Si inca ceva.... Marchionne vede lumea doar prin cifre ( doar e contabil :)) ) , nu cred ca il intereseaza f mult istoria sau trecutul marcilor italiene aflate sub comanda sa , conteaza doar cota de piata , cota care se traduce in profit( sau nu ) . Preluarea sau absorbtia Chrysler , dupa parerea mea , si nu numai , a fost facuta doar pt a avea acces la ' infrastructura ' acestora pe piata nord americana si la cateva platforme necesare pt dezvoltarea viitoarelor modele proprii ; probabil ca in viitor , dupa cum sugera ' contabilul' , si in functie de rezultatele financiare , Chrysler va fi 'inghitita' cu totul de italieni ( americanii nu se vor supara deloc tinand cont ca oricum Chrysler ar fi trebuit sa dispara in 2009 , cum s-a intamplat ulterior cu brand-uri americane gen Pontiac, Hummer , etc)

  • andrey11, luni, 14.02.2011 17:12
    Made in Italy

    Aceasta fuziune intre Chrysler si Fiat nu e chiar atat de negativa. Haideti sa speram ca Lancia Thema va suferi in viitor un facelift, sau ca noul model, cand va fi lansat acesta....va si unul complet diferit de 300c.Sper ca va urma istoria modelului Suberb din cadrul grupului Vag, initial a fost un Passat mai mare, acum este un model de sine statator si destul de apreciat.Haideti sa ne bucuram ca Lancia revine pe piata europeana cu modele noi, posibil si competiive, si sa speram, ca pe viitor ii va veni mintea la cap lui Marchione, sau oricarei alte persoane importante din Fiat Group, si ca viitoarele modele vor fi ceva mai aparte, macar la capitolul design sa fie DESIGN IN ITALY.

  • Octav72, luni, 14.02.2011 19:47
    Lancia si globalizarea

    Cine vede de la distanta noile modele, chiar daca se uita la sigla, nu are cum sa nu se gandeasca la o masina americana... Pai ori se tine cont de istoria marcii, ori nu... O revenire buna ar fi fost aceea in care s-ar fi pus accent pe imagine, nu pe un imprumut lipsit de originalitate. Nu stiu ce sa speram de la viitor, cand prezentul arata in felul acesta... Asa cum vor fi lansate ''noile'' Thema, Flavia si Grand Voyager, mai curand Chrysler si-a aplicat modelele peste sigla Lancia...

  • ztele, luni, 14.02.2011 23:13
    Lancia & Chrysler

    Habar nu am cum as putea sa comentez aceste lansari. Lasand la o parte faptul ca, pana la urma, asta se intampla si la case mai mari si toata lumea da din coada (vezi seat exeo, alhambra, aia mica... habar n-am cum se numeste), totusi Lancia, pana nu demult era "in a class of it's own". Si pe deasupra era si pe profit. Ramane de vazut cum vor fi primite modelele. Ignorand surorile americane, personal imi place mult cum se prezinta Flavia Cabrio, dar si Thema. Totusi, nu pot scapa de senzatia ca e un lucru facut de mantuiala.

  • mowgli, marţi, 15.02.2011 08:26

    @foreversaab: traiasca rablele si noi fericiti in ele!!!

  • Bethurbazal, marţi, 15.02.2011 11:15
    @ ForeverSaab

    Multumesc pentru eticheta. Ce ma diferentiaza de cei mai multi e, cred eu, varsta. Nu mai privesc lucrurile cum le priveam la 20 de ani. Despre aceasta afacere Lancia&Chrysler nici eu nu pot da verdicte. Ca utilizator Fiat si admirator al Lancia si Alfa Romeo pot spune doar ca sper ca Freemont sa fie un succes intrucat Journey e o masina deosebita, Thema e interesanta dat fiind succesul 300-ului, Fulvia si Fulvia CC - no comment pana nu le vad in realitate, iar despre Grand Voyager n-am sa spun nimic.

  • ovi, marţi, 15.02.2011 12:42
    @foreversaab

    ai dreptate, dar este inutil: crezi ca o corporatie va gandi "personalizat" referitor la nevoile unui cumparator?! Din contra... sunt departamente intregi care au drept misiune uniformizarea (costurilor, standardelor, etc). Eu conduc inca o Thema si am renuntat de mult sa ma inflamez cand vad... consumismul in care traim. Sunt ferm convins ca pentru conducatorii lumii personalitatea diversa, creativitatea, evolutia (spirituala sau de alta natura) sau pur si simplu liberatatea sunt concepte periculoase, care induc neliniste si variabile necontrolabile in planurile lor - financiare si nu numai. Asadar, ma urc in masina mea veche de 17 ani cu un mare zambet - inca nu sunt sclavul societatii "moderne": bogatia este in suflet, nu in fiarele de zeci de mii de euro care ne conduc viata.

  • gelu, marţi, 15.02.2011 12:44
    @ForeverSaab

    Undeva ai si tu dreptate... Nu ai pazit porcii aia de care vorbesti impreuna cu VAGabondul,i-ai pazit singur ma tataie. E tara plina de ''filozofi'' ca tine.

  • ForeverSaab, marţi, 15.02.2011 17:03
    mda,uniformizare...

    Le multumesc tuturor celor care sustin ideile...adevarului (nu insir niciodata teoriile mele , scornite de mine, ci axiome "nepartinitoare" pe care trebuie sa le detectam toti cu ochii mintii) . @ovi, comparand la prima vedere niste poze ale interioarelor unor modele de acum 25-30 de ani puse unele langa altele, ochiul uman (cel putin al meu!) ramane siderat de formele, liniile si imbinarile unui SAAB 900 sau ale unei Lancia Delta HF. Ar putea parea neavizatilor niste panorame "abrupte ca un mal", "depasite de supersonicul vremurilor in continua schimbare" etc., dar eu adulmec dincolo de "impresiile de moment" o expresivitate metafizica pe care n-o poti exprima verbal...Si nu vei depista nicicum doua astfel de capodopere identice intre ele la nivel de acelasi model, eventual doar clasicul motor 2.0 turbo, respectiv 1.6 turbo, sa fie puntea de legatura dintre ele sau structura de ansamblu gratie careia identifici de la distanta masina ca fiind sigur SAAB 900 sau Lancia Delta, dupa caz, deci chiar se "gandea personalizat" in fief-ul designerilor din trecut fara sa fie focusati pe vreo comanda speciala a vreunui client pretentios. Pare neverosimil ce voi zice, dar este o regula de bun simt sa-ti respecti viitorii clienti chiar inainte de a-i cunoaste! Un patent al succesului in business (succesul nu echivaleaza neaparat cu banii! - cine ar discuta cu un "prost monumental care are avere garla" ?) pe care l-am deprins din cursuri de management speculativ, asa-zis "la liber", care nu se invata in facultati. Normal ca eu aberez, nefiind in asentimentul gigatonelor de "sclavi fericiti" care rumega cu ochii inchisi tot ce li se ofera, aruncand cu verdicte in eter: marfa asta este BUNA din moment ce predomina comercial si majoritatea o cauta, o cer, o invoca, o viseaza, o sanctifica, o cuantifica, o toaca nesatiosi intre ei cu bale logoreice si idolatrice [ un exemplu sugestiv: "Moamaaa, cu un TDI (nota mea: Passat sau A4, tot aia!) ma iau la tranta cu un E-Klasse Turbo Diesel, il fac in sange, manca-ti-as!"...altul intrase val-vartej pe un forum SAAB: "O sa las in fum cu TDI-u' mancatoria voastra de 9-3 aero turbo!" ] . DREPTUL LOR CONSTITUTIONAL, corect, dar daca a mai ramas o mana sporadica de fani de calitate, atunci inca mai putem vorbi de industrie auto forte, care nu-si tradeaza in primul rand constiinta. Chiar ieri am scris ceva la un articol despre C-Klasse Coupe in care laudam sincer politica de totala independenta a lui Daimler AG, care nu vrea sa "fuzioneze" cu alt constructor (iar de aliate, dupa esecul amar al mariajului cu Chrysler Group, nu cred sa le mai arda!) sau sa "imprumute" nimic de la nimeni (invers...da, precum versiunea Diesel de la Chrysler 300C), chiar daca corporatia din Stuttgart este constienta ca asta inseamna ca nu va ajunge "number one" la vanzari globale, cum de altfel si-a propus VAG pana in 2020 (adica sa-si manance concurenta pe paine - are toate sansele; faptul ca bagatelizeaza formele exterioare si te ineaca la bord intr-o maree de sintetice negre si insertii de aluminiu nu mai conteaza, sigla te salveaza!) . Mizand pe niste concepte simple si solide, Daimler (inventatorii automobilului,sa nu uitam!) cocheteaza cu cifre de afaceri de peste 100 miliarde euro pe an! Straniu, nu? Iata ca am pus punctele pe u printr-o demonstratie accesibila logicii elementare: nu este musai nevoie de "imbarligaturi" , "combinatii" "asociatii" , "imprumuturi" sau "revopsiri" ca sa obtii profituri de talie. Prin urmare, prostia umana este condamnabila, dar pentru cea manageriala nu exista leac...Iar cea de sorginte globalista si globalizatoare se trateaza numai cu Emetiral. Si inca ceva de meditat: credeti voi ca amatorii "pisicutelor" circula cu ele ca sa frapeze sau sa se dea in stambe doar de dragul brandului? NU, pur si simplu sunt reusite,punct! Ba am zarit destui in Capitala cu BMW -uri avand grila de tip "rechin" . Eu , unul, pilotez si o seria 3 de acum 20 de ani si nu vreau sa renunt la ea cu toata lipsa ei de dotari si optiuni. Apropiatii imi recunosc ca vad mai multa "fibra sport" la modelul meu decat la unul recent si-sic!-am numarat in cartier mai multe exemplare de acest gen decat orice BMW nou sau relativ nou. Si nu saracia este explicatia! Cu scuzele de rigoare,ca sa termin toata sandramaua despre relatiile potrivite sau nepotrivite dintre constructori: ma indoiesc ca adulatorii marcii din Munchen s-ar simti in al noualea cer daca vor fi martorii intersectiei dintre BMW si GM, cum s-a tot vehiculat... As muri de ras s-o vad si pe-asta: BMW Escalade sau Cadillac X6. @gelu, virgulele, omule, cui le lasi? Topica? Ambele variante - "filosof" si "filozof" - sunt acceptate in exprimarea culta, literara, dar baietii "dastapti" o folosesc numai pe prima; a doua s-a inradacinat in DEX numai din cauza uzului frecvent, asa cum din cauza unora ca tine, care n-au alta vocatie decat sa ragaie propozitii "de criza" (scurte rau...) si sa profereze onomatopee, jargoane si mascarii de la scara blocului pana la usa metroului, lingvistii Academiei s-au simtit fortati de "imprejurarile europene" sa insereze in noul DEX si arhi-incetatenitele noastre impudori nationale. Ma insel oare? Salutari cordiale mai vechilor mei interlocutori prolifici din aria SAAB - Ztele, Bethurbazal si Mowgli. Nu prea v-am mai auzit in domeniu, dar just este ca nici nu prea mai avem ce sa comentam despre SAAB atata timp cat Spyker va baga ilustrul simbol suedez cu oistea-n gard. Noroc cu GM Europe, care contribuie inca masiv cu platformele si motorizarile sale, altfel s-ar alege praful si pulberea sub administratia "competenta" a firmei de apartament din Olanda...

  • klauss, marţi, 15.02.2011 22:23
    Lancia Thema

    ma incearca tot felul de sentimente vis-a-via de noua Thema eu avand una din 94. eu sper ca acesta sa fie doar o varianta de inceput a unei noi serii mai apropiate de designul italian. totusi daca aceasta va fi cumva mai personalizata pe stilul european sper sa fie un succes.

  • ztele, miercuri, 16.02.2011 17:06
    @ForeverSaab

    Salutari si tie, din Suedia. Tocmai am trecut ieri pe langa Trolhattan, si e forfota mare, la ei urmeaza o sarbatoare pe 23, "Independence Day". In general optimismul e la mari cote in Suedia, si nu doar la angajatii Saab, ci la opinia publica. La momentul actual, Saab are cel mai mare numar de modele disponibile in oferta, vanzarile cresc incet-incet, si este de apreciat faptul ca nu au ce sa "fure" de la Spyker, deci au o libertate totala de "exprimare". Castriota e privit ca un binefacator, sper sa-si fi facut treaba bine... stam cu ochii pe Geneva.