Lamborghini Temerario Super Trofeo: noul model de curse renunță la sistemul hibrid
Lamborghini a publicat o serie de imagini și informații cu noul Lamborghini Temerario Super Trofeo, modelul destinat competițiilor organizate de Squadra Corsa.
După modelul Temerario GT3, noul Super Trofeo este, de asemenea, o mașină pur termică. Temerario Super Trofeo a renunțat la sistemul plug-in hybrid. Prin eliminarea hibridizării, Lamborghini a dezvoltat practic o versiune cu tracțiune spate a succesorului lui Huracán. Marca italiană sugerează deja apariția unei ediții speciale omologate pentru stradă cu același tip de transmisie, dar pentru moment, această configurație rămâne exclusivă circuitului.
Această a doua iterație a mașinii de curse Temerario este proiectată pentru seria Super Trofeo a Lamborghini, un campionat monomarcă lansat în 2009. În timp ce modelele Gallardo și Huracán Super Trofeo utilizau un motor V10 aspirat natural, noul model de curse adoptă un V8 biturbo. În configurația Super Trofeo, acesta dezvoltă 641 cai putere, cu 148 de cai mai puțin decât versiunea de stradă.

Puterea este transmisă roților din spate printr-o cutie de viteze secvențială cu 6 trepte, care înlocuiește transmisia automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte de pe versiunea de serie. Modelul Super Trofeo împarte transmisia Hoer și mai multe componente cu GT3, care dezvoltă 577 CP, în funcție de ajustările BOP (Balance of Performance) menite să asigure o competiție echitabilă.
Dincolo de sistemul de propulsie neelectrificat și noua transmisie, Temerario Super Trofeo beneficiază de un kit aerodinamic agresiv, dominat de un eleron spate masiv.
Imaginile oficiale ale interiorului nu au fost publicate, însă Lamborghini precizează că modelul destinat circuitului dispune de o cușcă de protecție complet integrată, conformă cu normele FIA, și de un bord acoperit cu material Dinamica Infinity. Acesta este considerat prima aplicație din lume a materialului “PES” în industria auto.

Alte îmbunătățiri față de versiunea standard includ un sistem de control al tracțiunii reglabil în 12 trepte, evacuare Capristo, filtre de aer BMC și suspensie KW. Lamborghini nu a dezvăluit greutatea exactă, dar versiunea GT3 are o masă la gol de 1.300 kg.
Prin comparație, modelul omologat pentru stradă este cu 390 kg mai greu. Diferența provine nu doar din sistemul hibrid cu tracțiune integrală, ci și din izolația fonică suplimentară, dotările de confort și alte elemente necesare pentru utilizarea rutieră.
via Lamborghini




