Lada oprește din nou producția de mașini din cauza lipsei de componente

Publicat luni, 21.03.2022 13:47 de Tiberiu Safta

Pentru a doua oară în mai puțin de o lună, Lada a anunțat că va opri producția de mașini la uzinele sale, din cauza lipsei de piese esențiale. Activitățile uzinelor vor fi oprite între 21 și 25 martie.

În urmă cu câteva săptămâni, Lada, cel mai mare producător auto din Rusia, a fost forțat să oprească temporar producția de modele din cauza lipsei de componente. Constructorul și-a reluat activitatea după 3 zile de pauză, însă acum este nevoit să oprească din nou producția din același motiv.

De data aceasta, uzinele din Togliatti și Ijevsk își vor suspenda parțial activitățile în perioada 21-25 martie. Doar modelul compact Vesta va fi produs la uzina din Ijevsk. Ca urmare a declanșării războiului din Ucraina, mai multe sancțiuni economice drastice au fost impuse Rusiei. Asta a influențat mai mulți constructori să oprească producția și livrările de mașini și componente noi în acest stat.

În același timp, Renault, care deține Lada, a reluat producția la uzina din Moscova după ce a suspendat activitățile spre sfârșitul lunii februarie. În prezent, Renault este printre puținii constructori occidentali cu expunere mare în Rusia. Potrivit unei analize realizate de Citibank, circa 8% din profitul total al grupului francez provine din statul est-european. Deocamdată, Renault nu intenționează să își oprească activitatea în Rusia.

via Automotive News

  • Ionuț, luni, 21.03.2022 15:24

    Ar trebui deschisă o campanie online anti Renault, pentru ai determina să închidă fabricile din Rusia !!!

  • dan_grc, luni, 21.03.2022 17:11

    Nu-i nevoie de campanie anti Renault, își fac singuri, dar din alt motiv, au crescut atât de mult prețurile, de spui că chiar au crescut și calitatea percepută măcar .

  • dCi, luni, 21.03.2022 19:51

    Cei mai mulți nu știu ori se fac ca nu știu ca cel mai mare acționar Renault este republique francaise

  • xxx, marţi, 22.03.2022 10:28

    Renault nu este la prima „abatere” de genul acesta, ei au fost mult timp (pana prin 1980) penalizați pentru ca au făcut blindate ușoare pentru nemți. Nu știu câți bani au bagat in Rusia, bănuiesc ca foarte mult si nu-si permit sa plece. Oricum fără marile companii automotive nu pot sa facă mașini, iar tehnologia de la Duster nu ajuta cu nimic industria militara rusa. Este o banuiala de-a mea, cred ca nu pleca cu acordul tuturor statelor UE, pentru ca sa evite venirea unui mare constructor chinez la uzina Lada (gurile rele spun ca uzina are peste 1mil m2 de hale).

  • xxx, miercuri, 23.03.2022 13:30

    Este oficial, Renault are acordul statului sa continue in Rusia!