Koenigsegg s-a inteles cu GM pentru preluarea Saab

Publicat marţi, 18.08.2009 13:09 de Bogdan Mirică

General Motors a anuntat oficial astazi ca a incheiat un contract de preluare a subsidiarului Saab cu grupul suedez Koenigsegg. Soarta finalizarii contractului depinde insa de un imprumut european.

General Motors a anuntat oficial ca a ajuns la un acord cu constructorul suedez Koenigsegg pentru vanzarea subsidiarului Saab. Cele doua companii au semnat deja o intelegere care presupune ca grupul Koenigsegg AB va putea cumpara toate actiunile Saab, fiind vorba asadar de o preluare completa.

In comunicatul oficial emis astazi, GM declara ca "intelegerea incheiata este inceputul unui proces de vanzare a subsidiarului Saab". Carl-Peter Forster, presedintele diviziei europene GM a declarat si el ca "va continua sa colaboreze cu ambele parti pentru a asigura o incheiere rapida a preluarii, asteptata in decursul lunilor urmatoare. Succesul vanzarii depinde in mare parte de aprobarea unei finantari de catre Banca Europeana de Investitii, garantata de guvernul suedez", a mai adaugat Forster.

In acest moment, Koenigsegg negociaza cu guvernul suedez posibilitatea garantarii unui imprumut venit de la BEI pentru restructurarea Sabb.

via | Automotive News

  • Claudiu, marţi, 18.08.2009 15:30
    Saab

    sper sa se rezolve totul

  • Stelian_Opincariu, marţi, 18.08.2009 17:15

    Ma intreb cat o sa reziste Saab...........Un an sau poate doi..........

  • illy, marţi, 18.08.2009 22:17

    poate acum o sa inceapa sa faca ceva masini bune , in ultimul timp cam erau prea nasoale (americane)

  • mihai2001, miercuri, 19.08.2009 10:07
    Sigur o schimbare

    Sigur vom vedea o schimbare in bine a marcii si cred ca vor pune accentul mai mult pe sportitivitate sub tutela koniesseg. Sper sa dezvolte o mai buna retea de distributie si pentru Europa de Est, pentru ca suedezii fac masini foarte bune calitativ. Succes !

  • saab 9.3 2008 150 CP AUT, miercuri, 19.08.2009 13:38
    pentru illy

    Illy, nu stiu ce masini ai condus tu in ultimul timp, dar sigur nu te-ai urcat in nici un Saab daca spui ca este prea american. Or fi unele piese imprimate cu sigla GM, recunosc, dar feeling-ul pe care il ai la volan, cand calci pedala de acceleratie in modul Sport, si auzi turbina suierand ( stiu ca esti confuz, da are turbina si nu, nu este diesel) crede-ma pe cuvant ca nu se compara cu nici o alta masina. Este reglata in asa fel incat sa fie usor sa distingi sunetul motorului dintre alte masini. iar interiorul, clar anti-american, spartan, elegant prin simplitate si ergonimie, cu materiale placute la atingere (se stie ca masinile americane sunt cam tractor inauntru, cu plastice pe sistem Logan). Iti doresc ca macar o data in viata asta (desi probabil Loganul este un ideal pentru tine si nu o zic cu rautate pt ca am si un Logan de 4 ani) sa te poti urca la volanul unei masini atat de "nasoale" precum Saab-ul. Pana atunci te poti delecta cu cateva poze de la noul 9-5 sedan : http://carscoop.blogspot.com/2009/07/2010-saab-9-5-sedan-new-high-res-photos.html

  • cezar, miercuri, 19.08.2009 15:05
    tare!

    Excelenta replica ! Adica cum frate, daca niste repere sunt "americane" (ce-o fi rau in asta), un Saab devine mai...putin neconformist ? Ciudate masini, totusi. Sunt singurele masini exclusiviste NU din cauza pretului, ci pe motiv de vanzari slabe.

  • Paul, miercuri, 19.08.2009 15:18
    @saab 9.3 2008 150 CP AUT

    Trecand peste toate minunatiile masinii tale, poate nu stiai, dar Saab sta momentan pe o platforma GM comuna cu alte marci, printre care si Opel. Si daca Opel e reper de sportivitate si rafinament...Asa ca nu are doar 'cateva' repere americane. 9-7 a fost 100% model american, te invit sa aflii care e acela. Noul 9-4X va sta pe platfroma de Cadillac SRX, iar motoarele diesel provin de la Fiat/Alfa. Cu un line-up atat de "stufos" format din 2 modele, hai sa zicem viitoare 3, si cu asemenea repere tehnice, nici nu-i de mirare ca vanzarile sunt cum sunt. In plus de asta, crede-ma ca nu-i Saab reper in rafinament si confort. A, pe langa Logan, poate da.

  • illy, miercuri, 19.08.2009 23:31
    stiu stiu

    intentia mea nu era sa ma iau de saab , normal imi place farte mult volvo , saab il consider un fratior mai mic :)

  • saab 9.3 2008 150 CP AUT, vineri, 21.08.2009 17:35
    @Paul

    Dupa cum am vorbit si mai devreme si poate nu ai fost atent, faceam o simpla observatie cum ca inuntru si prin conducere masina nu are nici o legatura cu feeling-ul de masina americana. Acum ca tu ai inteles ca este un reper de rafinament si confort, nu am ce sa fac, desi nu asta era intentia mea. Pot spune ca e o masina pentru oameni cu gust, sau pot spune ca putini sunt cei care o apreciaza. Gusturile difera, la fel ca si masinile, unele sunt bune altele proaste. La capitolul platforme, acum trebuie sa intelegi ca o platforma nu inseamna o masina intreaga. E doar baza pe care se construieste. Saab 9.5 este pe platforma de Insignia intr-adevar dar modificata in lungime si latime. Asta inseamna ca e aceeasi platforma ? O fi, dar ce masini mai sunt dintr-un brand pur ? VW da platforme la Bentley (Tuareg), Mercedes la Chrysler (300C) si tinand-o tot asa nu se gaseste nimeni sa comenteze Insa daca GM (care nu inseamna doar OPEL) da platforma unui SAAB dintr-o data SAAB-ul devine Opel. Curios, nu ? PS : Stiai exista motoare diesel colaborare PSA-BMW ? As putea spune ca pe citroenul meu berlingo am motor BMW, nu ? Motoarele provin toate de undeva, dar sunt tunate si acordate de fiecare in parte cum stie mai bine. La SAAB, diesel-ul are doua Turbine. Nu stiu ce Alfa se fabrica cu TTiD.