Koenigsegg ne dezvăluie Agera R: 1115 CP şi 1200 Nm
Koenigsegg a prezentat la Salonul Auto de la Geneva versiunea R a supercar-ului Agera. Acesta produce 1115 cai putere şi dezvoltă 1200 Nm.
Aşa cum a promis, constructorul suedez Koenigsegg a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva noul supercar Agera R. "Bestia" pregătită de suedezi dispune de o structură monococă, iar masa totală a maşinii ajunge la 1.330 de kilograme.
Acest lucru este remarcabil întrucât sub capota lui Agera R regăsim un propulsor V8 bi-turbo de 5.0 litri care produce 1.115 cai putere şi dezvoltă 1.200 Nm atunci când este alimentat cu biocombustibil E85. În cazul folosirii unui carburant cu cifra octanică 95 puterea motorului scade până la 940 de cai şi 1.100 Nm. Puterea celor opt cilindri este transmisă roţilor prin intermediul unei cutii de viteze cu sapte rapoarte şi dublu-ambreiaj care cântăreşte doar 81 de kilograme. Viteza maximă cu care Agera R poate rula este de 440 km/h, însă modelul va fi limitat la 375 km/h.
La exterior, supercar-ul suedez dispune de un set de jante VGR (Vortex Generating Rim) care au rol în maximizarea forţei de apăsare, iar pneurile de provenienţă Michelin au fost concepute special pentru a suporta viteze de până la 420 km/h. La interior, aluminiul, fibra de carbon şi Alcantara se împletesc armonios pentru a genera o atmosferă exclusivistă, iar sistemul hi-fi oferă funcţii audio, de navigaţie, concetivitate prin Bluetooth şi informaţii despre telemetria maşinii.
Via | Koenigsegg
Am sustinut intotdeauna ca Koenigsegg poate reprezenta tot ce-ti poti dori de la un supercar, facand abstractie de parametrii de performanta care iti zburlesc parul. Interioarele suedezilor respira un aer nobil, detasat, ezoteric...luxul nu se reduce la forme sofisticate percepute cu simturile noastre subiective. Remarci tinuta conservatoare si totodata paleta de optiuni in ton cu vremurile. Doar pretul te readuce cu picioarele pe pamant...condimentat rau, insa, vorba aceea, "dai un ban, dar stai in fata"...la volan :) Cat despre alianta ratata cu SAAB, ideea de baza era ca, daca s-ar fi realizat, aceasta n-ar fi relevat un moft, ci o necesitate deoarece ambele firme ar fi avut ce invata una de la alta si impreuna ar fi suflat in ciorba multor rivali, insa in final s-a impus si interpus lacomia proverbiala de bani a "factorilor de decizie" (in speta GM) , ca peste tot in lume...Unde mai puneai ca un SAAB renascut ca din cenusa si relansat puternic, devenit un concurent redutabil, de temut, ar fi insemnat ultimul aspect cu care GM si-ar fi dorit sa aiba de-a face. Una peste alta, totul a cazut din cauza unor hartoage complicate si a unor regulamente interpretabile. In general, legile scrise sunt injuste fiindca ,la scara de mase, nu se intelege sau nu se accepta ca trebuie lepadat fara nici o clementa nucleul lor putred (si camuflat cu grija...) pe care de fapt se bazeaza: "resursele umane", alias omul, pe care il vad nu ca pe "masura tuturor lucrurilor" , ci ca pe falimentatorul ideal al propriului destin.