Koenigsegg: ”Dacă un client se răzgândeşte asupra culorii de caroserie, trebuie să plătească 60.000 de euro”
Koenigsegg are o serie de reguli stricte privind achiziţia supercarurilor sale. Clienţii trebuie să aştepte chiar şi 18 luni până la livrarea maşinii.
Constructorul suedez Koenigsegg nu a ratat nici ediţia din acest an a Salonului Auto de la Geneva. Mai mult, producătorul a marcat prezenţa cu două premiere mondiale: Regera şi Agera RS.
Koenigsegg Regera: 1.500 CP şi 0-400 km/h în 20 secunde
Koenigsegg aduce la Geneva o versiune mai performantă a lui Agera
Supercarurile sunt produse într-un număr extrem de limitat şi cu meticulozitate, pentru a asigura clienţii că preţul plătit, destul de piperat, este unul complet justificat. Procesul de achiziţie este extrem de strict şi urmează o serie de reguli care pot fi încălcate doar cu dacă clientul plăteşte în plus. Andreas Petre şi Tariq Ali, directori de vânzare pentru Koenigsegg, au făcut publice o serie de informaţii despre procesul de cumpărare.
Timp de aşteptare: 18 luni
În primul rând, un client trebuie să aştepte 18 luni pentru a-şi primi maşina. Este una dintre cele mai lungi perioade de aşteptare din segmentul supercarurilor, fiind similar cu cel pe care îl experimentează un client Ferrari sau Lamborghini în momentul lansării unui nou model.
Această perioadă de aşteptare se poate prelungi cu încă trei luni dacă proprietarul se decide să schimbe culoarea maşinii după data limită, comunicată printr-o scrisoare semnată de însuşi fondatorul companiei. Totodată, pentru ca schimbarea culorii să se poată realiza, proprietarul trebuie să plătească şi o suprataxa de 60.000 de euro.
În ciuda acestor reguli stricte, Koenigsegg se bucură de succes cu noile sale supercaruri. Regera a fost deja achiziţionat de o serie de clienţi cu posibilităţi financiare impresionante. Aceştia au cumpărat maşina fără să ştie nimic despre performanţele sale sau despre modul în care arată.
Koenigsegg Regera oferă 1500 de cai putere
Regera va fi produs în doar 80 de exemplare, fiecare echipat cu un tren de propulsie inovator. Koenigsegg îmbină motoarele electrice din dotare cu propulsorul cu ardere internă şi elimină necesitatea unei cutii de viteze. Cele patru motoare din dotare oferă un total de 1.500 CP şi 2.000 Nm şi angrenează direct roţile din spate.
Unitatea V8 asigură 1.100 CP în timp ce cuplul maxim urcă la 1.250 Nm. Motorul electric, care joacă şi rolul de demaror pentru agregatul cu opt cilindri, dezvoltă 215 CP şi este legat direct la arborele cotit al V8-ului, în timp ce alte două unităţi cu zero emisii, de 241 CP fiecare, sunt legate direct la roţile din spate.
Producătorul suedez anunţă un timp 0-100 km/h de 2.8 secunde şi o repriză 150-250 km/h de 3.2 secunde. Accelerarea de la 0 la 400 km/h este realizată în doar 20 secunde
ma uit la cifrele din articol si nu imi vine sa cred ca sant reale: si aici ma refer atat la pretul vopselei cat si la reprize / acceleratii . in urma cu cca 10 ani aparitia lui Veyron rupea gura targului auto....azi e randul lui Koenigsegg.....ma intreb ce va fi peste 10 ani