Karmann si-a inchis portile

Publicat miercuri, 24.06.2009 10:44 de Sebastian Toma

Celebrul carosier Karmann a declarat insolventa si a inchis portile fabricii, dupa ce productia ultimului model construit in Osnabruck a fost oprita definitiv.

Carosierul german Karmann si-a inchis definitiv fabrica dupa ce a incheiat productia lui Mercedes-Benz CLK. Ultimul model a iesit luni de pe linia de productie, iar constructorul din Osnabruck a declarat insolventa. De-a lungul istoriei sale, Karmann a reusit sa produca peste 3.3 milioane de automobile, construite pentur producatori precum Audi, Volkswagen, Chrysler, Mercedes si Pontiac. Bineinteles, toate modelele fabricate erau decapotabile. Cel mai cunoscut model al germanilor de la Karmann este Ghia, creat in colaborare cu Volkswagen.

Soarta Karmann ar putea fi schimbata doar daca fabrica ar fi reutilata pentru productia de piese pentru anumiti producatori. Din pacate pentru cei 2.240 de angajati, scandalul dintre sindicate si fosta conducere a companiei opreste orice tentativa de restructurare. Toti salariatii au fost anuntati oficial ca isi vor pierde locul de munca, iar pensiile si toate beneficiile vor fi eliminate.

Via | Autoblog

  • sak, miercuri, 24.06.2009 12:50
    faliment

    "Carosierul german Karmann si-a inchis definitiv fabrica..." "Soarta Karmann ar putea fi schimbata doar daca..." Pai ori s-a inchis definitiv, ori...

  • sebaa, miercuri, 24.06.2009 12:52

    Karmann nu va mai produce automobile. In schimb, ar putea produce piese de schimb pentru un producator european, dar nu exista inca nici un acord semnat in acest sens.

  • sak, miercuri, 24.06.2009 13:36
    ok

    Eu am inteles. Problema era cea a cuvantului definitiv. Daca isi muta jucariile in alta parte, atunci da, fabrica ar fi inchisa definitiv. Dar daca, de maine, ei fac pasta de dinti in aceeasi fabrica, atunci ea nu se inchide definitiv, se reprofileaza.

  • sebaa, miercuri, 24.06.2009 13:40

    Tocmai asta e ideea, am scris carosierul Karmann isi va inchide definitiv portile, din cauza ca nu va mai produce niciodata automobile. Chiar daca va mai produce altceva ulterior, nu va mai fi un constructor de caroserii, ci doar un furnizor.

  • sak, miercuri, 24.06.2009 15:51
    ok

    n-am percutat si carosierul :)