Jurnalist decedat la test drive
Un jurnalist francez si-a pierdut in viata in urma unui accident in test drive-ul organizat in SUA cu ocazia lansarii lui Opel GT.
In aceasta dimineata am primit cu regret vestea ca Michel Barelli, un jurnalist francez care avea grija de rubrica auto a cotidianului francez Nice Matin, a murit in urma unui accident petrecut in testele pentru presa organizate cu ocazia lansarii noului Opel GT. Testele se desfasurau in Statele Unite ale Americii, aproape de San Diego (California).
Conform politiei locale, jurnalistul francez a pierdut controlul volanului si s-a rasturnat, glisand pe plafon. Pasagerul din dreapta, Patrick Louis (Depeche de Midi - Franta), a fost ranit si el grav in zona fetei insa viata lui nu se afla in pericol. In raportul accidentului se arata ca "masina rula cu viteza periculoasa".
Trebuie spus insa ca aceste teste sunt organizate, prin definitie, pentru a testa masinile in conditii cat se poate de apropiate de limitele maxime si ca ele nu sunt destinate unei plimbari amiabile pe sosele. In aceste conditii, pentru a afla cat mai multe caracteristici ale rularii unei masini intr-un timp scurt, de maximum doua-trei sute de kilometri, masina este de obicei impinsa (pe propria raspundere) putin mai mult decat o face un sofer pe strada sau un eventual client al modelului respectiv.
In aceste conditii, moartea jurnalistului francez inseamna un deces la locul de munca, in timpul programului. Dumnezeu sa il odihneasca!
Eu cred ca nu pui corect problema in finalul articolului. Cu o masina stock, pe un drum public pe care mergi prima data si cu un pasager in dreapta, nu e cazul - si ar trebui ca un jurnalist sa realizeze - sa nu exgereze in asa hal incit sa vada cum se comporta o masina atunci cind ruleaza si pe plafon. Nu trebuie sa te comporti ca nemincatu', mai ales ca nu esti la primul test din cariera. In plus, ca jurnalist auto - daca sti meserie - poti sa-ti dai seama de limitele tale la volan si ale masinii de sub tine si sa nu te crezi Loeb sau campion in D1 Drift. Iar daca simti nevoia sa vezi cit mai ai pina sa rastorni masina, faci acest lucru pe circuit. Sa fim seriosi. La cite teste s-a mai intimplat asta? Nu sint convins ca omu' era chiar sofer bun. Oricum, despre morti numai de bine. Dumnezeu sa-l odihneasca!