Jurnal de Geneva: prima zi de Salon (Galerie foto 2)
A trecut cea mai grea zi de presa. Au fost 10 ore in care constructorii si-au incordat toti muschii.
Nu mai are stralucirea de altadata. Nu este doar parerea mea, vine din cateva discutii pe care le-am avut cu diferite persoane, oficiali si jurnalisti, prezenti la Geneva. S-a terminat cu spectacolele de lansare, constructorii preferand acum sa isi folosesca banii construind sisteme si pachete tehnice care sa ia ochii la stand. Este Salonul Auto de la Geneva, singurul eveniment auto major anual din Europa. Celelalte, Frankfurt si Paris, se organizeaza alternativ, fiecare in cate un an.
Ziua a inceput la standul Volkswagen, unde am vazut Golf Variant si noul Passat Blue Motion. Ei sunt de obicei primii (deh, nemti), incepand treaba la ora 7:45. Dupa asta au urmat lansarile de la standul Audi, fratii din Grupul VW, care au spart peretii din imensul Palexpo cu A5, cu S5 si cu un R8 in forma maxima si asezat in mijlocul standului, ca o adevarata vedeta.
Desi pornesti la drum in prima zi de presa cu gandul de a lua la rand conferintele de presa, dupa a doua (maxim a treia) pierzi sirul si ajungi aleator la standuri. Lucru usurat de insisi marii constructori, care isi lasa dezvelite premierele mondiale inca dinaintea lansarilor oficiale.
In aceste conditii am avut parte de un episod amuzant la standul Hyundai, unde am ajuns cu echipa de filmare de la Roata de Rezerva in dreptul conceptului GarMag si al noului i30, le-am admirat, dupa care ne pregateam sa tragem cateva cadre. Ei bine, ghinion! Coreenii se pregateau de conferinta de presa, astfel ca au acoperit cu cearsafuri modelele respective. Natural si logic. Partea buna e ca apucasem sa prind cateva fotografii cu noile modele inainte de aceasta intamplare.
Ce-am mai vazut interesant in prima zi la Geneva? Un stand Ferrari in care trona un monopost 2007, un stand Bugatti cu eternul Veyron in prim-plan, un Skoda Fabia reincarcat cu fata de Roomster si cu plafon de Mini, Altea FR-ul Piez Descalzos al Shakirei, conceptul dement de la Opel, noul Chevy Camaro si nervosul Corsa OPC, primul motor diesel boxer construit de Subaru si Mustangul prestat de Giugiaro. Am trecut peste Renault, Nissan, Toyota, Honda, Suzuki, Fiat, ALfa , Lancia, Kia si Lexus, la care ma voi intoarce maine cu atentie (va pregatesc un nou set de poze de la Salon) si am ajuns la Ford, ca sa vad noul Mondeo. Masina misto, apropo.
Stiti care e avantajul faptului ca scrii despre masini? Faptul ca ai ocazia sa ajungi la Geneva. Stiti care e marele dezavantaj? Faptul ca in nebunia de Salon din Elvetia nu apuci sa savurezi nicio masina. Este paradoxal, insa e destul de frustrant sa treci printre Aston Martin si Jaguar in viteza pentru a ajunge la o conferinta la care nu vezi nimic din cauza faptului ca acolo sunt stransi cel putin jumatate din jurnalistii auto ai lumii.
Inca ceva...Citeam prin comentariile voastre de la prima galerie foto de ieri ca ar fi bine sa fotografiez intreaga masina din mai multe unghiuri. Asa este. Din pacate, in dementa de acolo, in care pana apesi pe declansator iti trec prin fata cinci japonezi, patruzeci de chinezi si cativa europeni, o fotografie curata, care ne arata doar masina, e deja arta.
Dar despre acestea, despre fetele de care te lovesti in Salon fie ca vrei, fie ca nu vrei si despre alte cateva lucruri interesante va voi povesti maine, cand vine a doua zi de Salon. Acum, la somn. La ora 7 vom fi din nou pe baricade.
Da cum de au ajuns acolo asemenea trophy la un asemenea salon, is naspa rau, pacat de masini, sa vina domni aia in Romanica noastra sa ia niste exemplare :))