Jumătate dintre cei care își cumpără o mașină echipată cu sistem de avertizare la depășirea benzii de mers dezactivează funcția. Doar la Volvo este mai dificil
Un studiu recent arată că sistemul de avertizare la depășirea benzii de mers și cel de monitorizare a unghiului mort scade dramatic riscul de accidente mortale.
Majoritatea modelelor de nouă generație vin echipate în standard cu o funcția de avertizare la schimbarea benzii de mers. Americanii au ajuns la concluzia că acest sistem poate preveni aproximativ 85.000 de accidente.
Folosind date furnizate de poliția din SUA, institutul local pentru siguranța traficului susține că acest sistem reduce probabilitatea oricărui tip de accident cu 11%, reduce riscul de rănire cu 21% și reduce riscul deceselor în accidente de circulație cu 86%.
Și alte sisteme similare pot îmbunătăți statisticile. Funcția de monitorizare a unghiului mort poate reduce riscul de accident cu 14% și cel de rănire cu 24%.
Așadar, tehnologia ajută mult la o rulare mai sigură. Nu și dacă este anulată de cel de la volan. Același institut (IIHS) susține că jumătate dintre șoferi opresc funcționarea acestor sisteme pentru că le consideră enervante.
Un studiu desfășurat pe 983 de mașini de la nouă branduri diferite a relevat acest lucru. 51% dintre mașini aveau sistemele oprite atunci când au ajuns la revizia anuală. Sistemele cu avertizare sonoră sunt scoase din funcțiune mai des decât cele cu avertizare tactilă.
IIHS atrage atenția că aceste sisteme sunt prea ușor de oprit, singura excepție fiind Volvo, care a ascuns funcțiile de siguranță într-un meniu stufos pentru sistemul multimedia. Poate și de aceea 86% dintre clienții Volvo nu au dezactivat sistemele.
via motor1
depinde si de modul de implementare a acestor sisteme, de cat de enervant e zgomotul samd, la volvo sunt dezactivate mai putin nu doar pt ca sunt mai bine ascunse ci pt ca cei care cumpara volvo cumpara tocmai pt ca volvo este liderul acestor sisteme, iar cine nu vrea prea multe astfel de sisteme fuge de volvo ca dracu de tamaie.