Jeep Grand Cherokee vine la Geneva cu un motor Multijet de 3.0 litri
Concernul Chrysler începe să primească şi el tehnologie de la italienii de la Fiat. Primul pas este reprezentat de tehnologiile Multijet şi MultiAir, iar primul beneficiar este Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD.
Fiat a decis să le împrumute celor de la Jeep tehnologia Multijet. Primul beneficiar al acestei tehnologii este Grand Cherokee, model care a primit un nou propulsor diesel de 3.0 litri care oferă 241 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor maxim de 550 Nm atins între 1.800 şi 2.800 rpm. Consumul mediu al lui Grand Cherokee în compania motorului respectiv este de 8.3 litri la sută, în timp ce emisiile nu depăşesc 218 grame CO2 per kilometru. Graţie noii generaţii de injectoare, care furnizează carburant la o presiune de 1.800 de bari şi a tehnologiei Multijet II, motorul respectă normele Euro 5 fără probleme.
Unitatea V6 are un bloc motor realizat dintr-un aliaj de fier şi grafit. Cele două chiuloase sunt realizate din aluminiu şi integrează un total de 24 de supape, controlate de patru axe cu came. Distribuţia este pe lanţ, iar baia de ulei este realizată din aluminiu. Materialele din care sunt fabricate pistoanele sunt proiectate pentru rezistenţă maximă şi frecare cât mai redusă. Motorul are un singură turbină, un Garrett VGT 2056 (geometrie variabilă), care alimentează motorul cu aer prin intermediul unui intercooler răcit cu aer.
Cilindreea noului propulsor este de 2.987 cmc. Cursa pistonului este de 92 de milimetri, în timp ce alezajul este de 83 milimetri. Motorul are o lungime de 685 milimetri, o lăţime de 729 milimetri şi o înălţime de 697.5 milimetri. Masa totală a motorului este de numai 230 de kilograme, iar inginerii au pus accent pe reducerea vibraţiilor şi a zgomotului. Piaţa europeană primeşte şi o versiune cu o putere mai redusă, care oferă doar 190 CP la 4.000 rpm şi 440 Nm între 1.600 rpm şi 2.800 rpm.
Via | Autoblog.it
Grand Cherokee va avea in sfarsit ”viata” si mai ales un consum decent. Fiatul e si el bun la ceva pentru Chrysler nu numai invers.