JD Power prezintă topul fiabilității mașinilor în Germania: Kia și Hyundai bat mărcile japoneze, Opel e cea mai fiabilă marcă germană
JD Power a publicat rezultatele clasamentului de fiabalitate în care ia în considerare mașinile produse în ultimii 3 ani. Surprizele nu lipsesc: Kia e prima în top, Hyundai pe doi, Toyota pe trei, iar Dacia e la mijlocul clasamentului.
Gradul de fiabilitate al mașinilor reprezintă unul dintre criteriile principale de decizie a clienților când vine vorba de fidelitatea acestora față de o marcă. Altfel spus, cu cât ai avut mai puține probleme cu mașina pe care ai condus-o, cu atât tinzi să cumperi următoarea mașină a aceleiași mărci.
Ei bine, studiul de fiabilitate realizat de respectata companie JD Power în Germania și-a anunțat rezultatele pe 2017. Este al treilea an consecutiv când topul Vehicle Dependability Study (VDS) este publicat în cea mai mare piață europeană, iar studiul a fost realizat între februarie și aprilie 2017 cu ajutorul a 14.000 de posesori de mașini cu o vechime de maxim 3 ani (produse între 2014 și 2016).
În cadrul acestei cercetări, analiștii JD Power analizează 177 de posibile probleme care pot deranja posesorul unei mașini, acestea fiind împărțite în 8 categorii: Probleme de caroserie, Experiență dinamică, Display-uri și comenzi, Sisteme de navigație, de comunicare și audio, Scaune, Sisteme de climatizare, Probleme de interior și Motor/Transmisie.
Conform studiului efectuat în Germania de cea mai cunoscută companie din domeniu, rezultatul este un număr alăturat fiecărei mărci și fiecărui model în parte, iar acesta reprezintă numărul de probleme raportate la fiecare 100 de mașini. Altfel spus, cu cât valoarea este mai mică, cu atât modelul și marca sunt mai fiabile.
Kia și Hyundai, cele mai fiabile mărci în ultimii 3 ani
Rezultatele din 2017 sunt foarte interesante. În primul rând, merită sublinat faptul că mărcile sud-coreene au depășit în ultimii trei ani la capitolul fiabilitate mărcile japoneze, medaliatele tradiționale ale acestui tip de clasament. Astfel, Kia și Hyundai dețin primele două poziții în clasamentul JD Power din Germania, cu un index de 99, respectiv 105. Pe ultima poziție a podiumului se situează Toyota, cu un index de 109.
Prima marcă europeană din topul JD Power din Germania este Skoda (locul 5, index 114), cehii fiind urmați îndeaproape de francezii de la Peugeot (locul 6, index 125).
Opel, cea mai fiabilă marcă germană
De notat și că industria auto germană este condusă - surprinzător pentru mulți - de marca Opel, care depășește Honda în topul fiabilității și se cațără pe locul 8 la general (index 129). Rezultatul excelent al mărcii Opel este datorat în special faptului că brandul din Russelsheim a reulit să câștige două categorii în clasamentul pe modele: Opel Adam este cea mai fiabilă mașină de oraș, în timp ce Opel Insignia conduce topul modelelor de clasă medie.
Media de probleme semnalate la fiecare 100 de mașini pe toată industria auto este de 151, iar Dacia se află la jumătatea clasamentului fiabilității: locul 14 din 24 de mărci luate în considerare.
De cealaltă parte, la capitolul mărci cu probleme, JD Power subliniază Fiat (locul 24, index 228), BMW (locul 23, index 205) și Citroen (locul 22, index 195).
În clasamentul mărcilor premium, cel mai fiabil brand este Mercedes-Benz (locul 16 la general, index 158), urmat de Mini (locul 17, 162) și Volvo (locul 19, 180).
JD Power 2017 Germania: cele mai fiabile mărci | ||
---|---|---|
Loc | Marcă | Index (probleme la 100 de mașini) |
1 | Kia | 99 |
2 | Hyundai | 105 |
3 | Toyota | 109 |
4 | Mitsubishi | 113 |
5 | Skoda | 114 |
6 | Peugeot | 125 |
7 | Nissan | 129 |
Opel | 129 | |
9 | Honda | 132 |
10 | Ford | 137 |
11 | Seat | 138 |
12 | Renault | 139 |
13 | Volkswagen | 146 |
14 | Dacia | 152 |
15 | Mazda | 156 |
16 | Mercedes-Benz | 158 |
17 | Mini | 162 |
18 | Suzuki | 174 |
19 | Volvo | 180 |
20 | Smart | 181 |
21 | Audi | 182 |
22 | Citroen | 195 |
23 | BMW | 205 |
24 | Fiat | 228 |
Cele mai fiabile modele: Hyundai i30, Kia Sportage, Opel Adam
Foarte interesante și clasamentele pe segmente, acolo unde JD Power ne oferă o listă a celor mai fiabile 3 modele din fiecare clasă. Aflăm, astfel, că Dacia Sandero prinde podiumul și este una dintre cele mai rezistente modele de clasă mică într-un segment dominat la acest capitol de Toyota Yaris și Skoda Fabia.
Opel Adam, Kia Sportage, Hyundai i30, Mercedes Clasa E și Opel Insignia conduc clasamentele în segmentele lor.
JD Power 2017 Germania: câștigătorii pe clase | ||
---|---|---|
Clasa mini | 1. Opel Adam | 79 |
2. Hyundai i10 | 80 | |
3. Mitsubishi Space Star | 84 | |
Clasa mică | 1. Toyota Yaris | 110 |
2. Skoda Fabia | 114 | |
3. Dacia Sandero | 121 | |
Clasa compactă | 1. Hyundai i30 | 72 |
2. Skoda Rapid | 84 | |
3. Toyota Auris | 89 | |
Clasa medie | 1. Opel Insignia | 114 |
2. Skoda Superb | 115 | |
3. Ford Mondeo | 147 | |
Clasa mare și de lux | 1. Mercedes-Benz Clasa E | 126 |
SUV-uri | 1. Kia Sportage | 77 |
2. Peugeot 2008 | 84 | |
3. Skoda Yeti | 84 |
De notat că modelul cu cele mai puține probleme semnalate de clienți - indiferent de clasă - este Hyundai i30, care a obținut un index excelent: 72. Podiumul mașinilor cu foarte puține probleme este completat de Kia Sportage (Index 77) și Opel Adam (Index 79). Dacia are două modele în Top 50: Sandero (locul 22, index 121) și Duster (locul 40, index 157, la egalitate perfectă cu Opel Astra și VW Polo).
Top 50 modele în studiul JD Power Germania 2017 | ||
---|---|---|
Loc | Model | Index (probleme la 100 de mașini) |
1 | Hyundai i30 | 72 |
2 | Kia Sportage | 77 |
3 | Opel Adam | 79 |
4 | Hyundai i10 | 80 |
5 | Mitsubishi Space Star | 84 |
Peugeot 2008 | 84 | |
Skoda Rapid | 84 | |
Skoda Yeti | 84 | |
9 | Toyota Auris | 89 |
10 | Opel Mokka | 93 |
11 | VW Golf Sportsvan | 94 |
12 | Renault Captur | 97 |
13 | VW Tiguan | 99 |
14 | Audi Q5 | 109 |
15 | Toyota Yaris | 110 |
16 | Seat Leon | 112 |
17 | Opel Insignia | 114 |
Skoda Fabia | 114 | |
19 | Skoda Superb | 115 |
20 | Renault Twingo | 117 |
21 | VW Up | 119 |
22 | Dacia Sandero | 121 |
23 | Hyundai ix35 / Tucson | 122 |
24 | Hyundai i20 | 125 |
25 | Mercedes-Benz Clasa E | 126 |
26 | Renault Clio | 129 |
27 | Mazda 3 | 132 |
Audi Q3 | 132 | |
29 | Ford Focus | 135 |
30 | Nissan Qashqai | 139 |
31 | Skoda Octavia | 141 |
Ford Kuga | 141 | |
Peugeot 208 | 141 | |
34 | Kia Ceed | 143 |
Mini / Clubman / Convertible | 143 | |
36 | Ford Mondeo | 147 |
Ford Fiesta | 147 | |
38 | Opel Corsa | 152 |
39 | Peugeot 308 | 155 |
40 | Dacia Duster | 157 |
Opel Astra | 157 | |
VW Polo | 157 | |
43 | Seat Ibiza | 158 |
44 | VW Golf | 161 |
BWM X3 | 161 | |
46 | BMW Seria 4 | 163 |
47 | Mercedes-Benz CLA | 169 |
48 | Fiat 500 | 170 |
VW Passat | 170 | |
50 | Mercedes-Benz Clasa C | 172 |
via JD Power
No comment. Bravo KIA, bravo Hyundai. Poate invata si celelalte companii ce inseamna sa investesti masiv in dezvoltare.