James May (Top Gear) lauda iar Dacia Sandero: "Este expresia libertatii"
Dupa ce in episodul Top Gear filmat in Romania a laudat modelul romanesc, James May continua analiza modelului Dacia intr-un editorial interesant aparut in publicatia The Telegraph.
James May, unul dintre cei trei prezentatori Top Gear, prezinta intr-o lumina evident pozitiva Dacia Sandero intr-un editorial aparut astazi in publicatia britanica The Telegraph. Englezul sustine ca modelul produs la Pitesti reprezinta "simbolul libertatii" si ca acesta a aparut pe piata "pentru a ne reaminti tuturor ce inseamna o masina" .
"Sandero este disponibil din pacate doar pe Continent (n.r. Dacia nu vinde inca masini in Marea Britanie) si reprezinta esenta unei masini, dezbracata de acele incarcaturi sociologice care transforma un automobil intr-un accesoriu de lifestyle, un simbol al statusului social sau o declaratie de moda", sustine prezentatorul britanic, care afirma ca unul dintre principalele avantaje ale modelului romanesc este pretul excelent care il face accesibil celor care nu au in acest moment o masina proprie.
Dupa ce enumera fara sa critice dotarile spartane ale versiunii de baza Sandero, printre care se numara reglajul manual al oglinzilor, materialele interioare de calitate indoielnica, volanul subtire si pozitia la volan, James May tine sa laude motorul de 1.6 litri pe care a vut ocazia sa il testeze in timpul filmarilor Top Gear in Romania. "Am testat doar motorul de 1.6 litri. Daca ati vazut episodul Top Gear in care am reusit in sfarsit sa testez masina la care m-am gandit foarte mult in ultimii doi ani, stiti ca am petrecut un timp foarte scurt impreuna. Motorul s-a dovedit aspru si pasional, transmitand un sunet placut atunci cand a fost pus serios la treaba. Deoarece Sandero trebuie sa treaca peste suprafete de sosea proaste din zonele rurale ale Romaniei, cursa suspensiei este generoasa iar tinuta de drum este inclinata inspre confort, masina demonstrand clar ca face parte dintr-o linie de modele franceze cu caracteristici dinamice specifice. Iar prin asta inteleg caracteristici placute", considera May.
Prezentatorul Top Gear merge si mai departe cu declaratiile de dragoste: "Iubesc onestitatea lui Sandero. E un pas enorm in fata vechilor modele Dacia care inca impanzesc soselele romanesti, si ma refer aici mai ales la gama 1310 bazata pe Renault 12. Aceste masini par sa fie rodul unei mahmureli comuniste si reprezinta o masina care odinioara era foarte buna, dar care s-a transformat intr-o uratenie prin interventia fortelor asa-numitului egalitarism. Sandero debordeaza prin libertate. Dupa toate cele spuse, Sandero ramane o masina si atat. Si s-a nascut pentru a ne reaminti ce inseamna acest lucru cu adevarat", incheie James May.
via | Telegraph
-
Hunter, marţi, 01.12.2009 15:29
Da...o parere onesta si simpla a unui om la fel de simplu si onest...cel putin asta imi e parerea de James asta de prin emisiunile Top Gear. Dupa mine, daca esti un om cu capul pe umeri si fara impresii, chiar daca ai un statut social onorabil, pentru o masina care sa isi faca treaba, si strict treaba, adica drumuri de aici si pan-acolo e perfecta....chiar daca ai in garaj un Audi sa zicem. Poti menaja masina exclusivista si iti mai si rezolvi treaba la fel de bine cu un model de buget. Normal...pentru cine imaginea conteaza, nu intra in discutie....insa pentru restul....gama Dacia si orice alta gama de modele de buget e de luat in calcul si cel mai bine a zis-o: "Englezul sustine ca modelul produs la Pitesti reprezinta "simbolul libertatii" si ca acesta a aparut pe piata "pentru a ne reaminti tuturor ce inseamna o masina".
-
valentin, marţi, 01.12.2009 16:38sandero
inradevar SANDERO este reprezinta acelasi lucru care il reprezenta si TRABANT acum 30 de ani pt parintii nostrii, LIBERTATEA DE A MERGE ORIUNDE intr-o masina fara pretentii! Bun venit noului TRABANT in EUROPA
-
MR, marţi, 01.12.2009 17:19Sandero
@Hunter - mult adevar graiesti.
-
unckle, marţi, 01.12.2009 18:48
Baiatu' are dreptate - si asta ne spun cei de la Renault de cand au lansat primul Logan . Atunci Logan a fost denumit "masina" ieftina si fara pretentii , o masina care te transporta, cu care transporti, care nu se strica atat de des ca 1310, care are ceva din standardele moderne chiar si la versiunea de baza - si careia nu ii este rusine de dotarile pe care le are in versiunile scumpe .... cam scumpe.... .... problema este ca Dacia...tot Dacie este .... si unii vor altceva ;)
-
Adi, marţi, 01.12.2009 19:58
Si acei altii care vor altceva sunt liberi sa cumpere altceva. Romania este o piata auto matura in care sunt reprezentate toate marcile importante din lume, de la Ferrari la Great Wall. Deci nimeni nu obliga pe nimeni sa cumpere o Dacia. Iar May are dreptate. Sunt curios daca o sa-si cumpere una dupa ce Dacia va intra pe piata britanica.
-
andt, marţi, 01.12.2009 21:31
Si daca vine vreunu acum sa zica ca un golf 2 din germania cu 300 de mii de km e mai bun decat un sandero nou sparg monitorul si il blestem !
-
eu, marţi, 01.12.2009 21:431-2 Top Gear e cu noi.
top gear sus, top gear jos. era de nevoie ca James sa spuna toate astea ca Sandero sa fie o masina normala. Hai sa fim seriosi! Faptul ca o spun englezii ne gadila la orgoliu? Sandero ca si Logan este un Clio mai vechi cu design simplu. A fost Clio II o masina proasta? Rog redactorii Automarket ca maine sa ne scrie ce a mancat James May, de unde cumparat, cand a mers la toaleta, ce a zis in metrou, cand s-a culcat, cand s-a trezit, and so on. Happy copy and paste. Long live this crapy method. Dont try this at home! Could start a little shape of paranoia...
-
ally_great, marţi, 01.12.2009 23:52Dacia
Nu cred ca trebuia sa vina May cu declaratia asta. Sandero, la fel ca si Logan de altfel au avut ca tinta un anumit segment pe piata romaneasca si nu numai. Pe care cred ca l-au atins. Si eu mi-as fi achizitionat un Logan nou, dar nu a fost sa fie. Acum imi doresc " "Altceva" (nu zic ce :P) , si nu e vorba de Sandero.
-
LUCCI, miercuri, 02.12.2009 00:45MADE IN RO
DACA MAY AR FI ZIS CA E BANALA SI URATA,TOTI ATI FI SARIT DE CUR IN SUS CA ASA E ,CA SI UN ENGLEZ O VEDE LA FEL ,CA NOI ROMANII. PROBLEMA NOASTRA A ROMANILOR E ACEEA CA (DIN VREMURI DEMULT APUSE) : 1 - PUNEM BOTUL REPEDE LA VRAJEALA,2- DACA AVEM CEVA BUN,TINDEM SA-L DESCONSIDERAM DOAR PT CA VECINII AU CEVA MAI LUCIOS AMBALAT ,NU NEAPARAT MAI BUN. CA SI LOGANUL,SANDERO ESTE O MASINA CORECTA DIN MAI TOATE PUNCTELE DE VEDERE;ISI FACE TREABA SI NU TE LASA IN DRUM. NU LE MAI COMPARATI PE DACII ,OFUSCATILOR,CU AUDI ,VW,OPEL ETC. PT CA VORBIM DE PRODUSE CU STATUTURI DIFERITE. VREI LUX,PLATESTE NENE!!!
-
El, miercuri, 02.12.2009 03:49Reclama pe fata
E reclama pe fata, va dati seama ca Renault baga bani la greu in relama de la Top Gear,..nu ca i-ar placea tipului masina asta..ca sa fim seriosi ...dupa ce stai in orice alta masina( skoda, kia, fiat, ..) apropiate ca gama de Sandero nu poti sa spui ca iti place Sandero.
-
Cosmin, miercuri, 02.12.2009 09:32Sandel
@El, Mosu, nu uita ca May conduce un Fiat Panda. Deci nu a spus-o doar ca vorba-n vant.
-
LEQ, miercuri, 02.12.2009 10:50Dragilor...
am vazut de curand un Logan MCV parcat intr-o vie prin Moldova, undeva.. Arata cat se poate de natural acolo, exact la modul romantic, din filmele franceze sau italiene, in care o utilitara este unul din instrumentele de lucru. Loganul sedan este cumva varianta de strada a unei masini simple, fara figuri in cap. Toti care urla impotriva Loganului sunt persoane care probabil au visat ca Dacia o sa fie Skoda. Nu a fost asa, poate tocmai pentru ca Renault nu este VW. In fine. James May lauda aici un concept Renault. Pentru ca nu e romanesc in masinile astea decat manopera. Iar finisajele ... ori nu te intereseaza, ori nu iti plac. Spre tristetea mea, nu avem de ce sa ne bucuram. (un pic) off-topic: Top Gear este in mare si o emisiune de divertisment, nu documentar, de aceea pot sa inteleg de ce in emisiunea lor au aratat doar unele lucruri despre RO. Caci daca voiau sa ne distruga imaginea, aveau cu ce (si sa ne fie rusine). La fel, daca voiau sa ne faca mai multa reclama, iar aveau cu ce. Ei si-au vazut de treaba lor, emisiunea lor, in nici un caz de imaginea Romaniei. ASTA E TREABA NOASTRA. (asta suna a slogan, asa ca vine si indemnul: "Votati cu voi, nu cu ei.") Salutari.
-
Flavius, miercuri, 02.12.2009 11:20James
Bravo James ! Esti singurul tip OK dintre mitocanii Top Gear.
-
dagwod, miercuri, 02.12.2009 11:50cred ca glumiti
dacia sandero.....sa fim seriosi, eu as vrea ca inainte sa comentati - fiecare sa scrie ce masina poseda, asa ca sa ne facem si noi o idee despre cine vb peaici. dacia sandero este o carutza - iar datorita pretului....este o carutza scumpa! intradevar cand te dai jos din 1310 si te urci in logan sau sandero....ti se pare ca esti in paradis, dar asa suntem noi romanii - saraci si plini de filosofi care mai de care mai profund! Si ca o concluzie: Dacia este o masina strict pt utilitati, de carat de impins de tras de ea...problema care o sa apara ... este: cand o sa pice.....oare so repara tot asa de "Simbolul libertatii" ???
-
Catalin, miercuri, 02.12.2009 12:07Rezistenta si ieftina, suficineta
Daci produce masini care arata cat de cat binisor, iti ofera un confort suficient si motoare pentru aproape toate gusturile. Spune "aproape" pentru ca eu as fi vrut sa gasesc la ei si motoare mai puternice. Am avut si MPI si DCI. Foarte multumit de ambele insa am vrut mai mult, de asta am renuntat la Dacia si am ales un motor T-Jet. Daci este o masina care merge pe orice drum si nu stiu cate ati vazut cu capota ridicata pe marginea drumului in comparatie cu orice alta marca. (ma refer doar la Logan si Sandero aici). Costuri de achizitie mici, costuri de asigurare cele mai mici de pe piata, costuri de deplasare foarte mici pentru DCI, intervale de revizie suficient de mari si costuri modice...piesele se gasesc peste tot si fiind in numar mare au preturi mici. Vreau sa vad si eu o masina noua, la fel de mare, la acelasi pret care are aceleasi costuri ca Loganul la punctele de mai sus.
-
mihai, miercuri, 02.12.2009 13:15mda
eu zic sa ne intoarcem la carute cu roti de lemn ca sa simtim cu adevarat libertatea, sa fim parte din natura, numai fite, piele, scaune incalzite, suspensie pneumatica....prostii
-
Un nene, miercuri, 02.12.2009 15:47Cateva replici acide
@unckle: Si penultima propozitie a ta e un truism in cel mai pur stil romanesc! Felicitari! Nu are nici o valoare pentru ca daca "unii vor altceva", sunt liberi sa o faca, nu trebuie neaparat sa injure Dacia doar pt ca ei au ales alta marca. @dagwod: Parerea tinde sa arate ca nu ai avut / nu ai condus destul vre-un model Dacia contemporan, de aceea da dovada de un extremism care nu poate veni decat dintr-o lipsa de experienta. In termeni stiintifici, ce zici tu acolo e "argument din ignoranta". Daca totusi ai avut neplaceri cu un Logan/Sandero, imi pare rau pentru tine, dar propria ta experienta neplacuta nu se poate generaliza la intreaga marca. Tot in termeni stiintifici asta ar fi o "dovada anecdotica".Obisnuieste-te cu idea ca Dacia e o masina decenta, nimic mai mult, nimic mai putin! Si da, ca sa eliminam orice urma de indoiala, da, sunt posesor de Dacia.
-
Alex, miercuri, 02.12.2009 16:32Fiabilitate
Recunosc ca nu sunt posesor Logan/Sandero. Intrebarea mea catre toti cunoscatorii de Dacia noua este: cat de fiabila este? Rezista la tavaleala? Ca intr-adevar dupa dotari si performante Dacia pare sa fie masina ieftina si buna, fara fitze cu care-ti faci treaba. Insa daca treci pe la service de cateva ori pe an cum faceai cu Dacia 13xx atunci se schimba ecuatia.
-
cris, miercuri, 02.12.2009 17:43Renault 11 GTD
am avut Renault 11 GTD nu am putut sa trec la Sandero Sandero este cu mult sub nivellul batranei din 1987 nu are rost alte comentarii ... Aveti grija de voi Greu am inteles vorba, cand cumperi ceva ieftin faci a saracie... Sa fiti sanatosii. Ma oftic cand se fac clone mai proaste ca originalul Solenza vs Renault 11 GTD
-
dragao, miercuri, 02.12.2009 20:21MAY
ACEST zeu al masinilor...astia au impresia ca ei s-au nascut in ferrari..
-
bradonel, miercuri, 02.12.2009 20:59@Alex
@Alex: am un logan din 2007, chestii schimbate pe garantie: sonda mers inapoi, sonda presiune de ulei si brate stergatoare, toate in 57000 km. La 50000 am facut o revizie de rutina si nu s-a gasit nimic in neregula cu ea, amortizoarele aveau o eficienta de 87%, nu bate nu troncane. Eu zic ca bate cu mult fiabilitatea altor marci de acelasi nivel. Daca nu faci "nazuri " la sigla, e chiar ok masina asta!
-
HA HA HA, miercuri, 02.12.2009 22:53MDA
EU VA SPUN CA DACA NU STITI ANUMITE LUCRURI, SA STATI ACASA SI SA NU MAI DESCHIDETI GURA AIUREA CA RIDE LUMEA DE VOI.LOGAN ESTE UN MODEL CONCEPUT DUPA SOLENZA(SE VEDE SI CU OCHIUL LIBER),SOLENZA ESTE CONCEPUTA DUPA SUPER NOVA,SUPER NOVA DUPA NOVA, IAR NOVA ESTE UN PROIECT DE PE VREMEA LUI IMPUSCATU(86) CU NUMELE R524,SUTA LA SUTA ROMANESC,CONCEPUT DE INGINERII NOSTRII.CEI DE LA RENAULT L-AU MAI FINISAT UN PIC.SINGURA PIESA DE LA CLIO,A FOST MOTORUL DE PE SUPERNOVA.
-
asmaticu, joi, 03.12.2009 01:132dd0
4 roti si nu va ploua...va trebuie altceva??????
-
Mircea, joi, 03.12.2009 10:55
Eu zic ca produsele romano-franceze logan si sandero sunt masinile perfecte pentru Romania..si se pare ca nu numai. Da, am Dacie, si mi se pare perfecta. Fac naveta cu ea, e o mica Solenza 1.4MPI de pe la sfarsitul lui 2003. a ajuns pe la 70K si nu am schimbat decat cateva bucsi si consumabilele bineinteles. Marea ironie in toata chestia asta cu dacia, de cand a aparut logan e ca in timp ce (cred ca pot sa zic) mare parte din romani arunca in modelul asta cu noroi, strainii le cumpara la greu. Sunt in Rotterdam acum si pot spune ca am vazut destul de multe dacii logan pe aici, mai ales MCV. Cunosc cativa olandeji care au functii importante (unul din ei este chiar medic specialist) si conduce un MCV de care zice ca este extrem de multumit. Face naveta cu el. Am umblat si prin Germania, Belgia, Italia, pana si in LUXEMBURG erau dacii!!! Deci care e problema? S-au prostit strainii sau nu vedem noi padurea de copaci??? Atunci cand multi oameni din tari civilizate isi parcheaza Audi-urile si VW-urile in garaj si isi iau Logan si Sandero pentru treburile de zi cu zi mi se pare putin...deranjant sa vina niste ciobanasi de pe meleagurile noastre sa denigreze o marca autohtona doar pentru ca nu are piele sau mai stiu eu ce dotari de top. Si pt informatia celor care nu stiu, un Sandero e la fel de comod si silentios ca un Passat de prin 2004, doar ca nu are puterea si electronica lui si e...Sandero May nu a avut nevoie decat de o jumatate de ora sa isi dea seama ce inseamna Sandero si care este scopul lui. Sa va uitati pe YouTube (nu am timp sa va caut link-ul) sa vedeti cand a condus Sandero-ul in Romania. Se vedea pe fata lui cat de incantat era. Toate cele bune.
-
Stify, joi, 03.12.2009 22:45Soferi
citesc si ma uimesc de cati copiii de 15-16 scriu pe acest site.Am un logan din 2007 si un Passat din 2005.Amandoua masinile proprietate personala(impart cu nevasta) si nu ma pot plange de nici una din nici un punct de vedere.Amandoua isi ating scopul pentru care au fost create.Da cu Passatul am viteza si putere dar nu pot sal supun la anumite lucruri.De exemplu cu Loganul am carat zeci de saci de ciment si nisip,am pus pe el pana la refuz si nu i sa intamplat nimic.merge ca in prima zi.Are 50000 km si nu am schimbat nimic decat consumabilele asa ca nu mai blamati voi Dacia ca nu aveti de ce.Recunosc ca nu merg cu ea in service pentru ca acolo sunt cei mai mari hoti.Ar fi in stare sa o strice ei doar ca sa ti-o repare.Va rog frumos luati permisul de conducere prima data si apoi vorbiti despre masini... Numai bine si cat mai multi km fara incidente !!!
-
GreeN, joi, 03.12.2009 23:26@Stify
Ca bine zici Stify...Ai mare dreptate..si eu detin 2 loganuri si un MCV.le folosesc strict pentru carat,"de tras pe ele" tin sa zic ca masiniile au in medie 80.000 Km...Inafara de consumabile,nu am schimbat absolut nimic.Intradevar nu are prea mare eficacitate la frane,nu este prea stabila in curbe,si plasticile nu's de cele mai buna calitate...dar daca vroiam toate astea...IMI LUAM O MASINA SPORT,sau ceva sport-elegant...precum Alfa Romeo 159...Loganu / Sandero este strict pentru munca,sau pentru alte utilitatii care nu implica "mofturi"...Pentru plimbari si altele folosesc o alta masina,ce imi satisface pe deplin "mofturi"
Citeste si
-
GENERAL | joi, 28 iuniePikes Peak: Ediţia 2012 a fost anulată din cauza incendiilor din ColoradoEdiţia din acest an a etapei de viteză în coastă de la Pikes Peak a fost anulată, anunţă organizatorii evenimentului. În 2012, Pikes Peak aniversa 90 de ediţii şi asfaltarea integrală a traseului. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 27 iuniePrinţul Albert de Monaco vinde la licitaţie 38 de automobile clasice din colecţia tatălui săuPrinţiul Rainer III de Monaco a strâns de-a lungul anilor o colecţie impresionantă de automobile clasice. Însă fiul său, Albert are o altă viziune şi a decis să vândă 38 de exemplare la o licitaţie ce va avea loc pe 26 iulie. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieStudiu: Toyota este cel mai ”verde” brand din lumeÎn topul celor mai ”verzi” 100 de companii din lume, Toyota a reuşit să ocupe prima poziţie. Alte trei branduri auto reuşesc să pătrundă în Top 10. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieNissan Leaf va alerga la Goodwood în marşarierNissan a anunţat că va alerga la Festivalul Vitezei de la Goodwood cu un Leaf care va parcurge traseul de 1.86 kilometri în marşarier. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieBulgaria ridică limita de viteză pe autostrăzile moderne de la 130 la 140 km/hBulgaria devine ţara europeană cu cele mai mari limite de viteză după Germania şi Polonia. Vecinii noştri pot circula cu până la 140 de kilometri pe oră pe porţiunile modernizate ale autostrăzilor. Citeste tot
The dude is right ...