Jaguar XF prinde curaj și pe zăpadă: englezii oferă și tracțiune integrală pentru a putea rivaliza cu xDrive și quattro
Jaguar oferă tracțiune integrală pe noua generație a modelului XF. Din păcate, ea este oferită pentru început doar alături de o motorizare diesel.
Lansat nu cu foarte mult timp în urmă, noul Jaguar XF, ajuns la a doua generație, primește o serie de îmbunătățiri odată cu venirea lui 2016. Cea mai importantă este, fără îndoială, opțiunea unui sistem de tracțiune integrală, similar celui întâlnit pe coupe-ul F-Type.
În cazul lui XF, tracțiunea 4x4 va fi oferită, cel puțin pentru început, doar alături de motorizarea diesel de 2.0 litri și 180 de cai putere. Ea va fi completată de o transmisie automată cu opt trepte și va ajuta sedanul britanic să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 7.9 secunde. Viteza maximă se va opri la 218 km/h.
Sistemul de tracțiune integrală cântărește puțin peste 100 de kilograme și trimite resursele, în modul standard, doar către puntea spate. Atunci când sesizează însă o pierdere a aderenței, sistemul canalizează o parte din cuplu și către axa față. Prin urmare, XF va deveni o mașină ce poate fi utilizată fără mari probleme și pe timp de iarnă, atunci când zăpada creea probleme celor care au doar propulsie posterioară.
Odată cu introducerea sistemului de tracțiune integrală, Jaguar oferă și sistemul Configurable Dynamics pe toate versiunile existente în gamă. Acesta permite ajustarea direcției, accelerației, transmisiei și suspensiei în funcție de preferințele celui de la volan. Până în prezent, sistemul era disponibil doar pe versiunile echipate cu motor V6.
În ceea ce privește puterea și eficiența gamei de propulsore nu s-a schimbat nimic, noul XF fiind disponibil publicului larg cu unități diesel și benzină care livrează între 163 și 380 de cai putere.
propulsie posterioara? :) suna un pic a pleonasm...