Jaguar XF: imagini oficiale cu a doua generație a berlinei premium britanice

Publicat marţi, 24.03.2015 22:55 de Dragoș Băltățeanu

Jaguar a publicat primele imagini oficiale cu noua generație a berlinei XF. Noul model este mai spațios, mai ușor și mult mai avansat tehnologic față de actuala generație. Prezentarea oficială va avea loc la Salonul Auto de la New York la începutul lunii aprilie.

Jaguar a publicat acum o săptămână o primă imagine cu interiorul noului model XF, anunțând prezentarea iminentă a noii berline premium de clasă mare. Deși debutul oficial va avea loc pe 1 aprilie în cadrul Salonului Auto de la New York, Jaguar a decis să publice mai devreme un set complet de imagini și informații. A doua generație a modelului Jaguar XF se prezintă cu design inspirat de fratele său mai mic, XE. Este chiar mai mic față de actuala generație, fiind cu șapte milimetri mai scurt și cu trei milimetri mai puțin înalt față de modelul pe care îl înlocuiește. Ampatamentul este însă mai mare, având 51 mm în plus pentru a ajunge la un total de 2.960 mm. Acest lucru se traduce printr-un spațiu de invidiat pentru pasagerii din spate.

Noul Jaguar XF mizează pe aluminiu, 75% din automobil fiind construit folosind acest metal. Datorită utilizării acestui metal ușor, noul XF este cu 190 kilograme mai ușor față de modelul anterior. În același timp, rigiditatea torsională a crescut cu 28%. Distribuția greutății între cele două punți este aproape perfectă.

În ceea ce privește gama de motorizări, noul Jaguar XF va folosi propulsoare din noua familie Ingenium. Primul dintre ele este motorul diesel de 2.0 litri de 163 CP și 380 Nm, precum și o versiune de 180 CP și 430 Nm. Modelul de top va folosi motorul diesel twin-turbo V6 de 3.0 litri ce livrează 300 CP și 700 Nm. Pentru amatorii de propulsoare pe benzină există o singură variantă: motorul V6 3.0 supercharged de 380 CP și 450 Nm.

Toate motoarele vor fi asociate cu o cutie de viteze automată cu opt trepte, dar pentru propulsorul diesel de 163 CP există și o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Această variantă va fi și cea mai economică din gamă, Jaguar raportând un consum mediu de doar 4 litri/100 km și emisii de CO2 de 104 grame/km.

La interior, noul XF este cel mai avansat Jaguar. Cel de la volan are la dispoziție sistemul infotainment InControl Touch Pro cu display tactil de 10.2 inch. Sistemul folosește un procesor quad-core și o unitate de stocare SSD pentru a oferi performanțe pe măsură. Planșa de bord este de fapt un ecran digital TFT de 12.3 inch, iar sistemul audio poartă marca Meridian și folosește 17 difuzoare și o putere de 825 Watt.

Via Jaguar

  • Andi1, marţi, 24.03.2015 23:04

    Parca ma asteptam la mai multa emotie din partea Jag. Exteriorul seamana prea mult cu al predecesorului, iar linia superioara a bordului mi-aminteste de Auris, Rav4... Ma declar putin dezamagit...

  • ...la fel si eu..., marţi, 24.03.2015 23:51

    ...o lipsa de inspiratie...si de ce era nevoie de al treilea geam lateral?

  • Scorpionul_negru, miercuri, 25.03.2015 00:23

    Nu pot sa cred. Au facut spatele ca la XE. Mai ziceti de Audi ca seamana toate intre ele. Uite ca si Jag face acelasi lucru. UN XE mai mare. Prefer prima generatie !

  • espace, miercuri, 25.03.2015 07:15

    La exterior imi place, nu am ce-i reprosa, insa la interior trebuia un stil ceva mai futurist, mai indraznet, mai fluid (ex consola centrala, tunel transmisie)... scaunele nu par sa aiba suficient sprijin lombar si lateral. Adica interiorul nu se rdica la nivelul exteriorului. Pacat ! Ramane de experimentat feelingul la bord.

  • MPT, miercuri, 25.03.2015 08:42

    Mie imi place designul. Oricum transmite mai multa emotie decat E class/ seria 5 /A6. Pacat ca nu vom vedea prea multe pe la noi.

  • Ivanoff, miercuri, 25.03.2015 10:20

    Prefer Jaguar bXF oricand decat tiganisme precum E class , seria 5 sau A6 . No comment, trebuie sa fi abil la cap si sa ai un dram de cultura automobilistica ca sa intelegi masina asta. BMW seria 5 va avea viata grea, mai ales ca XF ofera motorizari premium din entry-level.

  • Britanicul, miercuri, 25.03.2015 13:08

    Ma uit si ma minunez ! Ce masini fabrica Jaguar inainte (gen E type si alte capodopere ) si ce masini de duzina fabrica acum. Pacat de aceasta marca ca a incaput pe mana cui nu trebuie.

  • dan_grc, miercuri, 25.03.2015 13:55

    Nu cred că de vină sunt proprietarii mărcii, există un designer șef, dacă asta a fost linia de urmat, asta a ieșit, iar ce a ieșit nu arată rău, cel puțin la exterior, doar că cel puțin la partea frontală s-au străduit prea mult să imprime o semnătură stilistică care să nu lase loc de confuzii, încât arată aproape identic cu fostul XF face lift, știu, germanii fac de multă vreme treaba asta, dar chiar și Audi, care nu oferă mari surprize la aspect, tot are mai multe diferențe de la o generație la alta, apoi interiorul nu pare să aibă acel ceva în plus față de concurență, la fel și la XE. La partea tehnică sunt sigur ca este competitiv, chiar dacă oferta de motorizări nu este foarte bogată, dar slabe șanse să pună probleme reale concurenței.

  • eu, miercuri, 25.03.2015 14:15

    Tare experti sunt unii. Nici macar nu s-a lansat si deja stiu ca ''nu va pune probleme reale concurentei'' . Asa-i bah puhoiule ? on topic : Masina arata intr-un tot unitar complet, design specific british. Interiorul este cel mai luxos din clasa sa, totul pare ''curat'' fara tiganeli ieftine cu tablete in bord si alte lucruri.

  • vianu, miercuri, 25.03.2015 14:34

    Mult mai frumos fata de concurenta.

  • dan_grc, miercuri, 25.03.2015 15:22

    @eu Va pune probleme, dar nu acelei concurențe la care sperați, aia plictisitoare și pe nedrept în fața, va pune lui Lexus GS de exemplu, atât estetic cat și tehnic.

  • vianu, miercuri, 25.03.2015 15:23

    pare-se ca va trebui sa comentez logat... ce nu imi place la partea frontala este zona inferioara, respectiv admisiile lateral-frontale imense. Parca e un spoiler badaranesc facut la un atelier de tiuning de la parteru' blocului. Poate sunt eu imbatranit dar ii lipsesc complet touche-urile de crom care, dupa mine, sunt caracteristice unui model premium. deci, cel putin la exterior, nu, nu e mai frumos decat concurenta.

  • dan_grc, miercuri, 25.03.2015 15:34

    @vianu Asta pentru că e pachetul sport, cu bara standard cred va avea și crom.

  • @Dan Grecu, miercuri, 25.03.2015 17:11

    Da ma, nici unui E3jnoua din 2002 nu va pune probleme, ca-i Bemve ce dreacu, chiar daca are 15 ani vechime, e executive sedan. Du-te si canta la alta masa........

  • tzenu_bmw, miercuri, 25.03.2015 17:12

    cu siguranta ca se va apropia periculos de mult cu sportivitatea de seria 5.... BMW retine.........greutate cu 180 de kilograme mai mica ca si modelul precedent.......

  • robert, miercuri, 25.03.2015 17:18

    Aud continuu ca Jaguarul facea masini mai frumoase in trecut samd.ideea este ca o masina devine una de legenda in timp.pentru mime,un jaguar e special oricand,de la lansare pana atunci cand il vom putea vedea doar intr-un salon dedicat masinilor de colectie.ceea ce mai este frumos la aceadta marca este ca nu vezi o necesitate in ceea ce priveste aparitia unei noi generatii.xf ul a aparut in 2008 si fie ca vorbim de prefacelift sau facelift,sunt la fel de frumoase.si nu doar frumoase.cred ca un jaguar este greu de neobservat.asta nu inseamna opulenta si manele la maxim,ci impresionare prin rafinament,bun gust si complexitate mascata in simplitate.asta e stilul british,de fapt.se anunta si un facrlift discret al lui xj,iar din cate am putut observa din imaginile spion,acest facelift consta in schimbarea luminilor led la faruri si o modificare a grilei,in rest aceeasi masina.daca ma intrebati pe mine,xj ul(lansat in 2009)arata la fel de bine si nu numai,indraznasc sa spun fara ezitare ca isi depaseste si concurentii lansati mai/foarte recent.nu vreau sa mi pun in cap lumea cu alte gusturi.e doar o opinie.revenind la subiect,xf ul 2015 arata foarte bine,probabil ca puristii il vor exclude din planurile lor,dar e o chestiune de timp.sper doar ca cei de la Jaguar sa nu se lase influentati si sa simta nevoia sa si strice masinile doar pt ca asa procedeaza concurenta.cred ca aceasta firma trebuie sa ramana in ograda ei si sa concureze doar cu ea.aud numai vorbe frumoase de e type si chiar ieri am votbit cu cineva cum ca admira c-type,d-type si e-type,nepomenind nimic de f type,insa eu sunt sigur acest f se va adauga pe lista acestei persoane peste 10-20 de ani

  • @robert, miercuri, 25.03.2015 17:51

    Vezi ca deja ti-ai pus din start frustratii pe capul tau. E greu pt unii sa inteleaga ca un Jaguar cu istorie profundca si cu calitate interioara specifica unui Bentley, este peste Bi Em Daabal Yu si altele.

  • @@robert, miercuri, 25.03.2015 17:56

    Sunt frustrati sau se vede de la o posta ca este un text copiat, pai e posibil robert sa faci tu de astea? Acum nu mai vorbesc de faptul ca iar iti pui singur intrebari:)))

  • robert, miercuri, 25.03.2015 18:36

    @@@robert prietene,as putea sa ti vorbesc despre aceasta marca si nu numai,pana maine.eu te asigur ca textul nu este copiat,insa ce pot spune si eu acum:))).in fine,asa se intampla cand te implici mai mult:copiezi texte,caci este si foarte greu sa ti exprimi opinia despre ce ti place.nu stiu ce cultura legata de automobile ai,insa eu pot spune ca incerc sa prind cate ceva de prin cele mai corecte surse,DAR fac tot posibilul sa nu copiez texte:))

  • dan, miercuri, 25.03.2015 18:46

    Vrei sa faci ceva distractiv profitabil si instructiv?!!! Ceva cum ar fi: sa testezi daca poti sa faci bani sa vezi daca ai abilitati legate de strategie si finante sau sa castigi experienta sa cunosti oameni ca si tine sa te distrezi in economie si sa vezi daca poti face bani reali din asta?! intra pe acest link si incearca: http://iup.ro/s/15955

  • Lache, miercuri, 25.03.2015 19:54

    Zi "zau" cu limba scoasa,daca tu nu copiezi ideile altora.

  • Igor, miercuri, 25.03.2015 19:57

    Ma faceti sa rad. Pai si Kia Cadenza este peste Seria 5, iar voi comparati XF ? :))) Kia Cadenza entry-level V6 293cp , deci o masina de aceeasi clasa . Seria 5 cat are in entry-level? Pai 2.0 150 cp , cat o Honda Civic :)))))

  • @Igor, miercuri, 25.03.2015 20:54

    Vezi ca risti si tu sa ii pui pe puristi in capul tau. Acu' va intra Dan Grecu si va povesti din ''almanahele'' lui cum ala de 15j de cai e mai dinamic :)))) ....... Nu te pune cu naivul, ca are mintea odihnita ! Cand va intra va incepe din nou sa abereze , ce performate are seria 5 si ca un turbo benzina cu 3 turbine consuma mai putin decat V-le de pe Cadenza, va fi amuzant :)))))))

  • Unu, miercuri, 25.03.2015 21:29

    @Igor In afara de cp mai ai sti si altceva ? Sewria 5 are multe calutati in afara de cp. SUnt convins ca , coreanca ta e net superioara BMW-ului :)))))))))))) Ma faci sa rad :)))

  • Igor, joi, 26.03.2015 10:56

    @Unu, las-o moale ....... am vazut ce ''alte calitati'' mai are Seria 5 . De exemplu 5 ani garantie in loc de 7 ani cat ofera Kia sau chiar 10 ani pt piata din State .Ii mai gasim si alte ''calitati'' lui seria 5 ? Pai, de LSD (Limited Slip Differential) ai auzit ? Pt o marca premium ca BMW acest criteriu trebuie sa fie prioritar inca din entry-level nu abia pe variante de top. Hai sa-ti ''soptesc'' ceva, pe Cadenza este disponibil inca din entry-level, posibil si datorita faptului ca modelul se vinde in USA, dar si seria 5 se vinde in USA , deci ? Portbagajul lui Seria 5 este mai mic decat cel al Cadenzei, suspensia de pe Cadenza este net superioara fata de seria 5, si asta nu o spun eu ci testele americane. Cauta pe ''goagal'' si ai sa vezi. Asadar...ma faci sa rad :))))