Jaguar şi Land Rover au anunţat primul motor din noua gamă Ingenium: 2.0 litri turbodiesel

Publicat joi, 10.07.2014 11:23 de Bogdan Mirică

Jagua şi Land Rover au făcut publice astăzi primele detalii despre noua lor gamă de motoare, dezvoltate în regim propriu şi botezate Ingenium. Primul agregat va fi un motor diesel cu patru cilindri, de 2.0 litri.

Jaguar şi Land Rover muncesc din greu pentru a crea o gamă de modele competitive, iar una dintre cele mai importante măsuri este împrospătarea liniei de motoare.

Britanicii au anunţat deja lansarea unei noi game de motoare, botezate Ingenium, dezvoltate în regim propriu şi menite să subţieze şi mai mult legăturile cu vechiul părinte Ford.

Pregătite să echipeze modele viitoare cum sunt Jaguar XE şi Land Rover Discovery Sport, noile motoare diesel şi benzină promit să fie printre cele mai eficiente din segment. Ele vor oferi resurse de top, cuplu motor generos şi vor fi suficient de flexibile pentru a intra în combinaţie cu tracţiune integrală sau cu propulsie spate.

O altă caracteristică importantă va fi greutatea motoarelor, mai mică cu până la 80 de kilograme comparativ cu unităţile actuale. Noile motoare vor consta în blocuri compacte de aluminiu, cu o capacitate de 500 cmc pentru fiecare cilindru în parte.

E o măsură pe care am văzut-o deja pusă în practică de un alt producător premium, BMW, şi reprezintă cel mai uşor mod de a crea propulsoare de diferite dimensiuni.

Potrivit comunicatului oficial Jaguar şi Land Rover, motoarele Ingenium, diesel sau benzină, vor beneficia de turbocompresoare complet noi, capabile să îmbunătăţească performanţa la viteze mici şi să reducă valorile consumului şi a emisiilor.

Primul produs al gamei ingenium va fi un agregat cu patru cilindri, de 2.0 litri diesel, cunoscut sub numele AJ200D. Deşi nu există informaţii oficiale despre acest propulsor, Jaguar şi Land Rover susţin că „va fi unul dintre cele mai eficiente şi mai prompte dieseluri din segment”.

Agregatul a fost testat vreme de opt ani, vreme de 72.000 de ore pe echipamente speciale şi pe o distanţă de 3.2 milioane de kilometri.

  • mishazaitev, joi, 10.07.2014 12:36

    Cinste lor! Daca ne gandim ca sunt producatori cu pretentii care utilizeaza motorizari de "imprumut", nu putem decat sa ne scoatem palaria in fata indienilor! Asta pentru ca dezvoltarea unui propulsor propriu presupune niste costuri pe care nu multe consilii de administratie ar accepta sa le suporte! Cu banii indienilor vom putea vorbi de masini 100% britanice!

  • vianu, joi, 10.07.2014 12:42

    dap....si cand te gandesti cati kids se plangeau de indienii de la jaguar ori chinezii de la volvo :))

  • mishazaitev, joi, 10.07.2014 12:49

    @vianu Pai normal ca se plangeau... Ei nu intelegeau faptul ca Ford a impiedicat in mod intentionat marcile astea sa se dezvolte! GM a facut acelasi lucru cu Saab exact din aceleasi motive.

  • vianu, joi, 10.07.2014 14:06

    @misha Ford are destule bube negre in cap dar i-as trece cu vederea pacatele macar pentru faptul ca a renascut o marca reprezentativa pentru britanici: Aston Martin. Cu toate componentele "sarace" imprumutate de la fratii de concern, DB7 m-a facut sa inteleg ca exista si alte marci adevarate.

  • rotila, joi, 10.07.2014 14:21

    in primul cuvant de sub titlu ai mancat o litera. nu mai iei lecitina ?? se zice module de 500 cmc.blocul este unul singur