Jaguar s-a răzgândit: XF Sportbrake readuce break-urile în gama mărcii britanice
Au trecut 14 luni de la momentul în care designerul-șef Jaguar anunța că marca renunță oficial la break-uri. Noul XF Sportbrake, anunțat astăzi, ne demonstrează însă că cererile familiștilor din Europa au învins strategia britanicilor.
Ziua de 14 iunie 2017 ne confirmă faptul că declarațiile cât se poate de oficiale ale reprezentanților mărcilor auto trebuie abordate de acum cu rezerve. Asta pentru că Jaguar tocmai a prezentat oficial noul XF Sportbrake, versiunea break a noii generații a modelului britanic, iar evenimentul are loc la fix 14 luni după ce designerul-șef al mărcii Jaguar anunța sus și tare că brandul din Albion nu va mai dezvolta break-uri.
"Cea mai mare piață din lume pentru break-uri este Germania. Iar germanii cumpără mașini germane. Vom face lucruri care vă vor surprinde, dar în mod sigur nu vom face break-uri", spunea Ian Callum acum ceva mai mult de un an. E adevărat însă că nu există surpriză mai mare decât ca o marcă să lanseze tocmai o versiune pe care a omorât-o în declarații, astfel că "lucrurile care ne surprind" cuprind probabil și acest aspect.
Una peste alta, nu știm încă dacă a fost un anunț strategic (SUV-ul F-Pace trebuia introdus cumva) sau pur și simplu o schimbare bruscă de strategie. Ce știm este că XF Sportbrake este viu și respiră, iar începând de astăzi a primit o nouă generație.
Noul break britanic se lansează împreună cu câteva argumente interesante pentru familiști. Aflăm, de exemplu, că modelul care se va lupta cu nume grele ale segmentului, precum Seria 5 Touring, Clasa E T-Modell, Audi A6 Avant sau Volvo V90 este cu 6 milimetri mai scurt decât în cazul generației precedente, însă oferă un spațiu interior mai bun datorită ampatamentului crescut cu 51 de milimetri (până la 2960 mm). Îmbunătățirile se fac remarcate și la nivelul portbagajului, acolo unde XF Sportbrake oferă 565 de litri (+15) cu bancheta în poziție normală și 1700 de litri (+25) dacă scaunele spate sunt rabatate.
Sub capotă, cei interesați de modelul britanic de familie se vor putea baza în vârful opțiunilor pe un V6 diesel de 3.0 litri care dezvoltă 300 de cai putere și este echipat de ZF cu o transmisie cu 8 trepte. Pentru că benzina V6 de 380 CP lipsește din oferta europeană, dieselul rămâne cea mai puternică și capabilă: 6.6 secunde pentru 0-100 km/h.
Cealelalte versiuni diesel de pe Jaguar XF Sportbrake sunt trei variante de putere ale unui motor de 2.0 litri: 163 CP (manuală sau automată, propulsie), 180 CP (automată standard, propulsie sau integrală) și 240 CP (automată și integrală de serie). Pe benzină, singura opțiune disponibilă în Europa este un motor de 2.0 litri care oferă 250 CP, propulsie și cutie automată.
Între celelalte elemente de notat pe care le oferă XF Sportbrake se numără suspensie pneumatică standard, hayon-ul cu deschidere electrică de asemenea standard și cârligul de remorcare cu acționare electrică ascuns sub bara spate. Luminile LED față-spate sunt și ele incluse în prețul de bază al mașinii, care va fi disponibilă în România începând cu toamna acestui an.
Cand a aparut prima generatie xf am ramas cu gura cascata, arata asa de bine...Cam acelasi lucru s-a intamplat si la BMW. Precedenta generatie de seria 5 avea un design unitar, placut si bine proportionat. Actualul este stricat de spate...ca si la jaguar.