Jaguar pregăteşte întoarcerea lui E-Type
Jaguar pregăteşte un succesor al celebrului E-Type, anunţă britanicii de la Autocar. Modelul se va numi XE şi va rivaliza Porsche Boxster.
La 36 de ani de la ieşirea din producţie a lui Jaguar XK-E, celebrul E-Type ar putea avea un succesor modern. Modelul se va numi XE şi va lupta pe segmentul lui Porsche Boxster. Potrivit britanicilor de la Autocar, modelul va sfărâma competiţia, debutul urmând să aibă loc la finele anului 2012. Surse din cadrul Jaguar sugerează faptul că modelul va fi prefigurat de un concept, ce urmează să fie expus la ediţia din acest an a Salonul Auto de la Frankfurt.
Aspectul exterior al lui Jaguar XE sugerează o masă redusă, limbajul aplicat fiind o idee nouă a mărcii din Coventry. Noul principiu stilistic al Jaguar vizează o formă care să reflecte din punct de vedere vizual faptul că modelele sunt fabricate în întregime din aluminiu. Altă sursă din cadrul mărcii Jaguar sugerează faptul că modelul a fost conceput în spiritul lui E-Type fără să fie o tentativă de recreare a celebrului modern, cu toate că o parte din trăsăturile lui E-Type vor fi prezente şi pe noul XE.
Jaguar XE va fi bazat pe viitoarea platformă de roadstere a mărcii britanice. Platforma va fi construită integral din aluminiu şi va avea o lungime de 4.300 mm. Modelul XK, aşteptat să debuteze în 2014, va fi cu 450 de milimetri mai lung. Lăţimea modelului XE va fi apropiată de cea a lui XK. Motivul din spatele acestei decizii este legat de dimensiunile tunelului de transmisie şi de spaţiile de deformare controlată ale vehiculului. În mod ironic, XE copiază silueta lui E-Type prin faptul că "taie" din spaţiul dintre scaune şi puntea spate.
Actualul Jaguar XK Cabriolet are o masă de 1.700 de kilograme în cea mai uşoară iterare a sa. Viitoarea platformă de roadster de la Jaguar va oferi o masă redusă semnificativ, deoarece va fi fabricată integral din aluminiu. Cei de la Jaguar speră ca viitorul XE să aibă o masă de maximum 1.500 de kilograme. Gama de motorizări a lui XE va include unităţi otto V6, dar şi motoare turbo cu patru cilindri în linie. Versiunea turbo a lui Jaguar XE va primi şi o transmisie automată cu opt trepte, care îi va conferi un nivel scăzut de emisii de CO2, mai ales în compania unui sistem stop-start. La scurtă vreme de la debutul versiunii standard, Jaguar va lansa şi o versiune R a acestui model, care va fi echipată cu un motor V8.
Via | Autocar