Jaguar lucrează la o nouă tehnologie: un sistem de detectare și monitorizare a gropilor
Britanicii de la Jaguar Land Rover au demarat dezvoltarea unei tehnologii pentru mașinile viitorului. Sistemul are rolul de a detecta gropile, monitoriza evoluția acestora și partaja cu alte vehicule poziția exactă a denivelărilor.
Jaguar Land Rover a anunțat dezvoltarea unei tehnologii care să scaneze suprafața drumului în fața vehiculelor și să raporteze gropile și denivelările întâmpinate unui sistem centralizat. Pe lângă reglarea suspensiei MagneRide în avans pentru răspunsul la denivelările respective, tehnologia va putea să evalueaze denivelarea și să transmită poziția exactă și gravitatea sa unui sistem centralizat, care va avertiza alte vehicule echipate cu același sistem că urmează o denivelare în zona specificată. Tehnologia nu va fi dezvoltată special pentru modelele Jaguar Land Rover, compania britanică plănuind să partajeze informațiile culese cu alte autoturisme.
Ideea din spatele tehnologiei de la Jaguar Land Rover este un sistem centralizat care să marcheze, evalueze și monitorizeze starea drumurilor prin intermediul senzorilor montați pe autoturisme. Folosind un sistem de tip cloud, tehnologia va putea să avertizeze alți șoferi de pericole, cu toate că nu a fost specificat cum va funcționa această funcție. Există în prezent aplicații de smartphone care folosesc informații de la public pentru a avertiza alți șoferi de prezența unor lucrări la drumuri și de trafic aglomerat, cea mai cunoscută dintre acestea fiind Waze, dar acest tip de aplicație necesită intervenția omului pentru a sesiza fiecare problemă.
În viitor, sistemul de monitorizare a gropilor va asigura, pe lângă un nivel sporit de confort și evitarea situațiilor neplăcute precum penele de cauciuc și avarierea jantelor, o funcție importantă pentru vehiculele autonome ale viitorului. Cei de la Jaguar Land Rover au echipat deja o flotă de Range Rover Evoque cu o cameră video digitală cu recepție stereo care să monitorizeze șoseaua și care să-i asigure sistemului de conducere autonom informațiile necesare conducerii într-un regim cât mai confortabil și sigur. Cu toate că informațiile cele mai precise în momentul de față vin doar după ce vehiculul trece peste gropi și denivelări, sistemele viitorului vor putea evalua situația fără să treacă prin obstacol.
Via JLR
In Romania serverul va fi suprasolicitat.