Italienii au luat potul. Cel mai bun motor al anului 2016 este produs de Ferrari: V8 Biturbo de 3.9 litri
Premiile International Engine of the Year și-au desemnat și în acest an câștigătorii. După ce în ultimii ani premiul mare a mers la motoare de cilindree mică, în 2016 Ferrari este constructorul care a primit distincția supremă pentru un V8 Biturbo lansat anul trecut pe piață.
Premiile anuale International Engine of the Year (IEY), acordate de revista Engine Technology International cu ajutorul a peste 60 de jurnaliști de profil din toată lumea, au ajuns în 2016 la o nouă ediție.
La fel ca în fiecare an, în cadrul concursului "Motorul Anului" au existat mai multe categorii, delimitate de cilindree: Sub un litru, Între un 1.0 şi 1.4 litri, Între 1.4 litri şi 1.8 litri, Între 1.8 litri şi 2.0 litri, Între 2.0 şi 2.5 litri, Între 2.5 litri şi 3.0 litri, Între 3.0 şi 4.0 litri şi peste 4.0 litri. Pe lângă aceste categorii, există şi Green Engine Award, premiu acordat motorizărilor gândite pentru reducerea la minimum a emisiilor poluante, categoria Cel mai bun motor nou, categoria Motorul Sport al Anului şi titlul suprem, International Engine of the Year.
Ferrari ia Marele Premiu și câștigă 4 dintre cele 11 categorii
Competiția care desemnează cele mai bune motoare prezente pe piață și scoate în evidență cele mai noi propulsoare lansate în ultimele 12 luni a fost dominată fără drept de apel în acest ediție de Ferrari, marca italiană reușind să câștige 4 din cele 11 categorii ale competiției plus marele premiu acordat celui mai bun motor indiferent de cilindree. Ferrari oprește astfel o serie de 4 ani în care Marele Premiu Motorul Anului a fost câștigat de unități de propulsie de cilindree mică: Ford 1.0 EcoBoost între 2012 și 2014, respectiv BMW 1.5 Turbo cu trei cilindri din sistemul hibrid de pe BMW i8 anul trecut.
De notat că Ford 1.0 EcoBoost și-a câștigat categoria (sub 1.0 litru) pentru a cincea oară consecutiv, că sistemele electrice de propulsie propuse de Tesla Motors pe Model S și Model X au fost câștigătoare din nou la categoria Motorul Eco al Anului și că francezii de la PSA Peugeot-Citroen au reușit și ei să câștige o categorie populară, cea a motoarelor între 1.0 și 1.4 litri, cu motorul Turbo cu 3 cilindri de 1.2 litri.
CATEGORIE | MOTOARELE CÂȘTIGĂTOARE |
Sub 1.0 litru | 1. Ford 1.0 EcoBoost 3 cilindri Turbo (100, 125 sau 140 CP pe Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Mondeo, EcoSport, Tourneo |
2. Volkswagen 1.0 TSI 3 cilindri Turbo (85, 95, 110, 115 CP pe Audi A1, Seat Leon și Ibiza, VW Up!, Golf, Polo) |
|
3. BMW 0.6 litri 2 cilindri Range Extender (sistem hibrid total 170 CP pe versiunea cu autonomie extinsă a lui BMW i3) |
|
1.0-1.4 litri | 1. PSA Peugeot-Citroen 1.2 litri 3 cilindri Turbo (110 sau 130 CP pe Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C4, C4 Picasso, DS3, DS4) |
2. BMW 1.2 litri 3 cilindri Turbo (75 sau 102 CP pe Mini One) |
|
3. Volkswagen 1.4 TSI pe sistem hibrid (sistem hibrid total 196 sau 204 CP pe VW Golf GTE, Passat GTE, Audi A3 e-Tron) |
|
1.4-1.8 litri | 1. BMW 1.5 litri 3 cilindri Turbo pe sistem hibrid (sistem hibrid total 362 CP pe BMW i8) |
2. BMW 1.5 litri Turbo (între 102 și 150 CP pe BMW Seria 1, Seria 2, Seria 2 Active Tourer, Seria 3, X1, Mini, Mini Clubman) |
|
3. Audi 1.8 TFSI (Între 144 și 192 CP pe Audi A1, A3, A5, A6, Seat Ibiza Cupra, Leon, Skoda Octavia, Superb, Yeti, VW Jetta, Beetle, Passat, Polo GTI, Golf, Touran) |
|
1.8-2.0 litri | 1. Mercedes-AMG 2.0 Turbo (360 sau 381 CP pe versiunile 45 AMG ale modelelor Clasa A, CLA și GLA) |
2. Audi 2.0 4 cilindri TFSI (Între 170 și 300 CP pe Audi S1, TT, TTS, S3, A4, A5, A6, A7, Q3, Q5, Seat Leon Cupra, Alhambra, Skoda Octavia RS, Superb, VW Golf GTI, Golf R, Jetta, Passat, CC, Beetle, Scirocco, Scirocco R, Sharan și Tiguan) |
|
3. Volvo 2.0 Turbo cu supraalimentare pe sistem hibrid (sistem hibrid total 407 CP pe XC90, S90 și V90) |
|
2.0-2.5 litri | 1. Audi 2.5 litri 5 cilindri Turbo (340 sau 367 CP pe Audi RS3 și RSQ3) |
2. Porsche 2.5 litri Turbo (350 CP pe 718 Boxster S) |
|
3. Ford 2.3 litri Ecoboost Turbo (314 sau 350 CP pe Focus RS și Mustang) |
|
2.5-3.0 litri | 1. Porsche 3.0 litri 6 cilindri Turbo (370 sau 400 CP pe gama Porsche 911) |
2. BMW M 3.0 litri 6 cilindri twin-turbo (între 370 și 500 CP pe BMW M2, M3, M4 și M4 GTS) |
|
3. BMW 3.0 litri 6 cilindri twin-turbo (Între 306 și 360 CP pe BMW Seria 1, Seria 2, Seria 3, Seria 3 GT, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7, Z4, X3, X4, X5, X6) |
|
3.0-4.0 litri |
1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8 (669 CP pe Ferrari 488 GTB) |
2. Mercedes-AMG 4.0 Biturbo V8 (Între 421 și 510 CP pe Mercedes-AMG GT, GT S, C63 AMG, G500) |
|
3. Porsche 4.0 Boxer (500 CP pe Porsche 911 GT3 RS) |
|
Peste 4.0 litri | 1. Ferrari 6.3 litri V12 (780 CP pe Ferrari F12 tdf |
2. Audi 5.2 litri V10 (540-610 CP pe Audi R8, Lamborghini Huracan) |
|
3. Mercedes-AMG 5.5 litri V8 Turbo (între 557 și 585 CP pe versiunile 63 AMG ale modelelor Clasa E, CLS, GLE, Clasa S, SL, Clasa G) |
|
Motorul Eco al Anului | 1. Tesla Motors full-electric (între 320 și 700 CP pe Model S și Model X) |
2. BMW 1.5 litri 3 cilindri Turbo pe sistem hibrid (sistem hibrid total 362 CP pe BMW i8) |
|
3. Volvo 2.0 Turbo cu supraalimentare pe sistem hibrid (sistem hibrid total 407 CP pe XC90, S90, V90) |
|
Motorul Sport al Anului | 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8 (669 CP pe Ferrari 488 GTB) |
2. Ferrari 6.3 litri V12 (780 CP pe Ferrari F12 tdf) |
|
3. Porsche 4 litri Boxer (500 CP pe Porsche 911 GT3 RS) |
|
Cel mai bun Motor Nou al Anului | 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8 (669 CP pe Ferrari 488 GTB) |
2. Volvo 2.0 Turbo cu supraalimentare pe sistem hibrid (sistem hibrid total 407 CP pe XC90, S90, V90) |
|
3. Porsche 3.0 litri 6 cilindri Turbo (370-400 CP pe gama Porsche 911) |
|
Motorul Anului 2016 | 1. Ferrari 3.9 litri Biturbo V8 (669 CP pe Ferrari 488 GTB) |
2. BMW 1.5 litri 3 cilindri Turbo pe sistem hibrid (sistem hibrid total 362 CP pe BMW i8) |
|
3. Porsche 3.0 litri 6 cilindri Turbo (370-400 CP pe gama Porsche 911) |
Si premiul pentru Motorul Eco al Anului merge catre:...... CE !!!??? NUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!