Italia este pregătită să colaboreze cu Stellantis după plecarea lui Tavares

Publicat luni, 16.12.2024 13:09 de Silvian Irimia

După plecarea neașteptată a lui Carlos Tavares de la Stellantis la începutul acestei luni, autoritățile italiene speră că vor putea repara relația fracturată cu grupul și să asigure menținerea unei prezențe puternice și importante în țară.

Stellantis și autoritățile italiene s-au aflat în conflict pe parcursul anului 2023. Stellantis este singurul producător auto principal din Italia, iar Carlos Tavares s-a angajat anterior să crească producția locală la un milion de unități. Aceasta ar fi fost o creștere semnificativă față de cele aproximativ 750.000 de vehicule produse anul trecut.

Cu toate acestea, tensiunile rămân ridicate, iar Italia a curtat mai mulți producători auto chinezi, încercând să-i convingă să-și deschidă fabrici în țară.

În iulie, s-a raportat că guvernul italian ar putea confisca două mărci inactive de la Stellantis: Autobianchi și Innocenti. Legile locale permit guvernului să preia mărci istorice care nu au fost utilizate de cel puțin 5 ani.

În august, Italia a emis un avertisment dur către Stellantis, cerând un angajament ferm față de o promisiune privind o fabrică de producție de baterii. În caz contrar, compania risca să piardă 370 de milioane de euro din fondurile publice ale UE.

Potrivit ministrului industriei din Italia, Adolfo Urso, Stellantis trebuie să își asume un angajament puternic față de țară și să protejeze interesele locale.

Se pare că președintele Stellantis, John Elkann, a sunat-o pe Giorgia Meloni după ce Tavares și-a anunțat plecarea din funcția de director executiv. Urso dorește ca brandul să promită resurse financiare semnificative pentru țară.

via Reuters

  • tu-va-n..., luni, 16.12.2024 15:26

    facilități de producție

  • DanG, marţi, 17.12.2024 05:44

    Scriam si la alte articole, acest Tavares a dus Stellantis un an pe profit dupa ce a dat oameni afara si a redus costuri, si-a dat un bonus baban de 40 de milioane de euro si acum a uschit-o. Un escroc din punctul meu de vedere, un bandit care si-a servit strict actionarii si si-a batut joc de marcile de traditie italiene si de Jeep. Ma intreba cineva ce fabrici a inchis, deocamdata doar Jeep, dar Stellantis nu are in momentul de fata modele competitive pe piata, ceea ce ma face sa cred ca se vor inchide si altele.