Ipoteză: un model Dacia de oraş de 5000 de euro ar putea fi construit pe platforma reciclată a vechiului Renault Twingo
Dacia de 5000 de euro, vechiul vis încă neîmplinit al lui Louis Schweizer, omul care a imaginat saga Logan, ar putea deveni realitate în 2015, dacă ipotezele din presa germană vor deveni realitate: un model de oraş Dacia bazat pe platforma recent retrasului Renault Twingo 2.
Ipoteza apariţiei unui model de oraş de segment mini în gama Dacia a apărut undeva după lansarea lui Sandero, presa auto de specialitate mizând pe faptul că un model Dacia mai mic şi mai ieftin decât hatchback-ul actual va putea avea rolul de a "motoriza" un grup de potenţiali clienţi care nu şi-au permis o maşină nouă. Evident, reacţiile celor de la Dacia au fost întotdeauna rezervate în legătură cu acest subiect, bariera fiind legată de profitabilitatea unei astfel de soluţii: un model de dimensiunile unui Citroen C1 care să coste foarte puţin ar însemna o investiţie care nu se justifică în actualul univers Dacia.
Şi totuşi, odată cu apariţia noii generaţii Renault Twingo, care primeşte o platformă complet nouă dezvoltată în colaborare cu Daimler din care se va naşte şi un nou Smart Forfour, logica unui model de acest tip în gama Dacia revine în actualitate. Asta pentru că platforma vechiului Twingo a ieşit din uzul Renault şi ar putea fi utilizată de Dacia. Evident, apariţia unui astfel de model în gama mărcii româneşti ar aduce cu sine aceleaşi avantaje pe care le are deja platforma B0, cea a lui Logan: fiabilitate testată în mulţi ani de carieră de piaţă, motoare din banca de organe Renault şi un preţ foarte bun, asigurat de reutilizarea multor componente: în jur de 5000 de euro.
"Reciclarea" platformei lui Twingo 2 este o ipoteză venită dinspre jurnaliştii germani de la AutoBild, care spun că locul în care Dacia ar putea construi acest model ar fi Rusia, în fabrica pe care Renault şi AvtoVAZ o deţin în această ţară şi care are spaţiu de producţie suficient pentru o astfel de maşină. De asemenea, modelul ar fi destinat pieţelor în curs de dezvoltare, ceea ce înseamnă că Europa de Vest ar sări din planurile iniţiale de lansare ale unui astfel de model.
via AutoBild
Hmmm...mda cum ziceti si voi am mai auzit textul asta prin 2005. Probabil ca va fi in jur de 5000 varianta numai cu pedale urmand ca in cativa ani pe sistemul bine cunoscut sa treaca de dublul pretului. Si in 2025 vom auzi din nou de visul de a avea un moped Dacia cu 5000 de euro.