Inspecțiile TUV din Germania: Dacia Logan, Sandero și Duster, în topul mașinilor cu cele mai multe defecte

Publicat marţi, 14.11.2017 11:04 de Petre Barac

Dacia Logan se numără printre cele mai puțin fiabile mașini, cu peste 12 defecte la 100 de mașini, conform datelor publicate de TUV Germania.

Verificările TUV sunt printre cele mai drastice din Europa, nemții fiind cunoscuți pentru severitatea cu care efectuează controlul obligatoriu pe care autovehiculele trebuie să le treacă periodic, similar ITP/RAR din România.

În fiecare an, TUV prezintă public clasamentele mașinilor testate în ultimele 12 luni, pe categorii de vârstă. Defectele urmărite sunt cele prevăzute de legislație: emisii, sistem de frânare, lumini și direcție.

Modelele Dacia au avut rezultate mediocre la capitolul defecte în verificările TUV, de când au fost introduse pe piața din Germania. Însă, clasamentul de anul acesta aduce cele mai proaste scoruri pentru Dacia de la lansare și până astăzi.

Pentru 2018, trei modele Dacia, respectiv Logan, Sandero și Duster se află în clasamentul celor mai proaste mașini cu vechime de 2-3 ani. La această categorie, liderul mașinilor cu defecte este Kia Sportage, urmată de Fiat Punto, iar pe locul al treilea de află Dacia Logan.

Modelul românesc a înregistrat un procentaj de 12.2 defecte la 100 de mașini. Celelalte două modele Dacia, Sandero și Duster, se află pe locurile 6 și 7, în top 10 al celor mai multe defecte, cu 9,6 și, respectiv, 8,9 defecte la 100 de mașini.

În această categorie, cele mai fiabile mașini s-au dovedit Mercedes SLK, VW Golf Sportsvan, Mercedes Clasa B și GLK. Rezultate foarte bune au mai avut Mazda2 și Opel Mokka.

În categoria mașinilor cu 3-5 ani vechime, Dacia Logan s-a situat pe ultimul loc (cu 20,6 defecte la 100 de mașini), la egalitate cu Peugeot 206. Cele mai bune mașini din această categorie au fost declarate Mercedes Clasa B, Porsche 911 și Mazda CX-5.

Via Profit

  • aL, marţi, 14.11.2017 11:16

    Vedeti ca Peugeot 206 nu are numai 3-5 ani vechime :)

  • Andy, marţi, 14.11.2017 11:17

    Interesant, ca sa fiu finut, cum in topurile realizate de firme germane, producatorii locali sunt premianti (cam la fel cu testele la anvelope), in timp ce in clasamente realizate de JD Power, situatia e cu totul alta. Faza cu Kia Sportage lider in defecte e de rasul curcilor, in conditiile in care Kia e in top 5 in clasamentele de fiabilitate realizate in ultimii ani, inclusiv in Germania: http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2017-germany-vehicle-dependability-study A, si Peugeot 206 in categoria masinilor cu vechimi intre 3 si 5 ani? In Europa de vest? E o piata pe care 206 nu se mai vinde nou de mai bine de 10 ani. Nici 207 nu se mai vinde, dar asta e alta poveste :-)

  • Octavian, marţi, 14.11.2017 11:20

    Parcă mai deunăzi Kia era lăudată. Acum e liderul mașinilor cu defecte?

  • Edikkk, marţi, 14.11.2017 11:21

    ma umfla rasul !! Da, dar acele 12 defecte (daca sunt) se pot repara cu o suma mai mica decat cat costa o oglinda de Mercedes GLK ! Asta nu se mai scrie... plus ca nu stiu cat de reale sunt testele TUV GERMANIA care scot repede cu multe probleme masinile din tarile ... latine.. dar ei Germanii pe primul loc... deh... ceva britanici locul 2.. dupa numai jale... toate sunt proaste in opinia lor ! De ce topul fiabilitatii masinilor din Germania, facut pe studiul pe clienti, aduce Kia pe primul loc ???? Dar la ei Kia este prin ultimele locuri ??? cam miroase... a facatura germana... tot studiul acesta..

  • Adrian C, marţi, 14.11.2017 11:24

    Daca in top la cele mai fiabile spuse de ei era doar Porsche care chiar e ok, ii credeam. Sa pui numai masini germane ca fiind cele mai bune si restu proaste , ceva e putred in Danemarca ! Pardon ! In Germania :))

  • vianu, marţi, 14.11.2017 12:04

    am aflat, cu ocazia asta , unde lucreaza Costel de la Cluj basmul din batrani e evocat ca tocmai din romania caruta a plecat si laTUV, in germania, s-a rasturant pam-pam

  • CC-Bv, marţi, 14.11.2017 12:18

    Sigur stirea asta nu e din AutoBild.de??? Numai acolo "Deutschland, Deutschland uber alles"... LA TOATE CAPITOLELE... Da' mai arata ceva TUV-ul asta, de cine se tem fritzii si uite ca e si Dacia pe acolo... Mai tine minte cineva testul acela comparativ cu Logan (THE FIRST) si VW-ul gen.IV (SH binenteles) ala rosu' la testul cu elanu??? Parca tot de frizi era facut... f. "profesionist", n-am ce zice... "e buni baietii"...

  • Costel, marţi, 14.11.2017 12:22

    cind va spuneam eu ca frantuji isi bat joc de noi. cica dacia, mare realizare... sparge piata in vest, etc.. deocamdata se sparge in figuri, asa cum era de asteptat... stiu ardelenii de ce nu cumpara gioarse frantuzite

  • xxx, marţi, 14.11.2017 12:33

    Se scrie: Defectele urmărite sunt cele prevăzute de legislație: emisii, sistem de frânare, lumini și direcți. Am dreptul sa comentez primul Logan al meu are 12 ani acum este la tatăl cumnatului, Dusterul meu 4x4 are 7 ani si mașina de serviciu este Stepway 1,5 Easy-R: cea veche era un Sandero 0,9 1. lumini becurile se ard cam repede la Duster si Stepway, la asta din urma la 7 luni le-am schimbat, acum nu știu daca sunt obiectul garanției, acum daca in 3 ani schimbi de 5 ori becurile este enervant in plus pe stânga este urat de schimbat. 2. direcție nu s-a schimbat nimic, dar poate fi reglajul paralelismului fata, la Logan si Duster trebuie reglate când mergi drept volanul sta vreo 5° intr-o parte 3. sistem frânare Dusterul mănâncă repede plăcutele de frâna la 30 000km trebuie schimbate (eu le schimb când s-au mâncat jumătate din grosimea lor) si mersul in oraș ajuta 4. nu știu ce se poate strica poate softul de la calculatorul motorului ?! Daca statistica nu spune cu subiect si predicat despre ce este vorba in propoziție este complicat sa-ti dai seama, ATENTIE nu spun ca nu au dreptate.

  • r, marţi, 14.11.2017 12:35

    Și dacă ăsta e adevărul ? Sau poate fi un alt aspect: testul TUV din câte știu e echivalentul ITP-ului nostru . Dacă țăranii, frizerii și pensionarii care cumpără Dacii la fritzi le exploatează la sânge și se prezintă cu ele la inspecție dărâmate ?

  • Kirotractor, marţi, 14.11.2017 12:38

    Ca să vedeți că și (unii) nemți pot fi obiectivi - spre deosebire de presupunerile colegului @CC-Bv: http://www.autobild.de/artikel/dauertest-ranking-1014682.html ...în care Kia Sportage e-n top, ba și Dacia Lodgy trece fără probleme cei 100.000 km, cu aprecieri exprese pentru buna protecție anti-coroziune a caroseriei comparativ cu mărci mai galonate. Unii vor obiecta că un Audi iese primul (A3 g-Tron), dar luați-o atent - de jos în sus - și veți vedea că un Q5 a feștelit-o grav, cu cutia de viteze varză - mda, DSG-urile care -i hipnotizează pe unii (zic asta auzind pe cineva că visul lui e sa-și cumpere... *o nemțoaică cu dublu ambreiaj - aia mașină adevărată, domle...*

  • hazard, marţi, 14.11.2017 12:47

    RUSINE, RUSINE, RUSINE...TUV :))))

  • mishazaitev, marţi, 14.11.2017 13:06

    Hmmm ... Haideti sa fim obiectivi ... TUV judeca dupa propriile sale criterii. Pana la urma piata este cea care face diferenta. E normal ca o masina low-cost sa aiba mai multe defecte ca una premium. Alte materiale, alti furnizori etc. Dar cum bine spunea cineva mai sus, atata timp cat acestea se pot remedia repede si ieftin nu vad care este problema. Lasati-i pe nemti sa fie cat vor sa fie ei de scortosi si, daca nu le convine Dacia, sa puna mana si sa faca ei ub low-cost cu mai putine defecte!

  • Kirotractor, marţi, 14.11.2017 13:28

    @misha: așa-i cum zici, dar știi vorba: adevărul nu-i niciodată pur... și deloc simplu. Mai clar, un low-cost poate fi mai fiabil decît un așa-zis premium datorită complexității reduse a concepției, dar și-a echipării (e un truism că bug-urile electronice-s cele mai frecvente, dar și cele mai agasante.) Clar însă că-i posibilă și situația inversă - dar numai în cazul cînd calitatea componentelor livrate de furnizori e chiar catastrofală. În fine, m-ar fi tentat să argumentez și natura total diferită a concluziilor rezultate din: a) Testele de anduranță b) Statisticile TUV / ADAC etc. c) Studiile gen J.D.Power, care n-au decît o vagă legătură cu cele de mai sus, constatînd doar proporția așteptărilor înșelate (dar și subiective, evident, fiind luate la grămadă și hibe minore laolaltă cu alea majore) ale cumpărătorilor de mașini din segmente total diferite nu doar dimensional, ci și calitativ - dar toate practic noi sau p-aproape. ...Am însă și alte chestii mai bune de făcut decît să perorez aiurea-n tramvai pe AM - care el ar trebui să ne clarifice nouă daravelile astea, nu noi lui... ;-)

  • CC-Bv, marţi, 14.11.2017 14:41

    @Kirotractor Recunosc ca nu am dorit sa fiu obiectiv, tocmai de aceea am dat o nota mai accentuata interventiei mele (care poate a deranjat anumite timpane fine). Oricum, multumesc ca am fost remarcat intre celelalte "putine" comentarii relativ similare. Exemplul testului cu elanu ramane totusi in picioare. Cand e vorba de DACIA (chiar si FORD), nu e obligatoriu sa fim obiectivi, cum nici altii nu sunt... PS: nu detin Dacia (dar am condus), insa nu ma feresc sa o apar atunci cand simt ca e nevoie.

  • S, marţi, 14.11.2017 14:45

    Si care ar fi acele defecte ? Aseara m-am uitat la testele de anduranta a aproximativ 45 masini , facut pe 100.000km de catre nemtii de la autobild, dupa ce fac cei 100.000km le dezmembreaza si le inspecteaza tot, inclusiv motorul. Kia Sportage a iesit ca fiind cea mai fiabila, iar nemtii care fac tuv-ul spun ca e cea mai proasta ? Idioti mai sunt astia care fac topurile. Adica inclusiv motorul era impecabil, pe cand chiar si la bmw prezenta blocul motor mici fisuri, pe la ford ceva rugina, etc, iar coreenele au fost foarte laudate, apoi de mazda si toyota nu mai zic nimic.

  • mm, marţi, 14.11.2017 15:18

    nu-i de mirare, pana la urma testele tuv reflecta mai mult sau mai putin calitatea service-urilor decat a masinilor (cum se fac reviziile, ce componente se folosesc, s.a.m.d), pentru marcile germane, la ei acasa, este firesc sa aiba personal mai calificat, piese de schimb mai bune, etc, pentru dacia, unde calificarea se face la locul de munca cu emigranti turci, este absolut firesc sa aiba rezultate proaste (as mai mentiona si cat de ergonomica este interventia la o masina, sa ne aducem aminte ce insemna schimbatul unui bec la megane 2)

  • Pana, marţi, 14.11.2017 15:42

    @ stire: asa, si? Nu e primul si nici ultimul clasament care pune dacia la coada. Vor scadea vanzarile, nu se va mai dezvolta marca asta, se inchid uzinele?

  • MANU MUGUREL, marţi, 14.11.2017 18:11

    surpriza daca pt export avem 12 defecte ....dar dacia produsa pt romania cite 50 de defecte are......rusine

  • ALL, marţi, 14.11.2017 18:15

    CU RUGINA CUM RAMANE ??????? PRET DUSTER LA 20 850 EURO PE CE....!!!!!!

  • IOAN, marţi, 14.11.2017 22:17

    De parca ne-am fi asteptat ca nemtoteii - care au trisat piata auto europeana in halul in care au facut-o cu poluarea si noxele - sa aprecieze masinile romanesti?!Sa fim seriosi !Cine si de ce trebuie sa-i ia in serios pe acesti mincinosi - care-si lauda bulanu' ca tot tiganu'?!

  • A, miercuri, 15.11.2017 00:25

    @MM: Lasa ca nici cu audi nu mi rusine. Pe faza scurta trebuie sa dai bara jos ca sa il poti schimba la A4 B7.

  • cmusat2000, miercuri, 15.11.2017 08:55

    Am Kia Sportage din ianuarie 2015, masina noua. Aproape 3 ani, NICIO problema semnalata, asa ca povestile acestor nenorociti de germani ...Mai bine si-ar invata copiii ca de fapt vacile nu sunt mov...

  • logan, miercuri, 15.11.2017 14:19

    logan, duster cele mai slabe cotete pana si un tuc-tuc din india merge mai bine

  • costy, vineri, 17.11.2017 14:13

    Kia sportage stai sa vezi ce va fi dupa 10 ani nu dupa 3

  • LUCCI, joi, 23.11.2017 00:28

    In ce an a fost facut clasamentul/ La ce genneratie de Sportage va referiti si care dintre Loganuri/ In topul AutoBild, Kia Sportage( penultima generatie) inca e in top 3 si a stat pe locul 1 circa un an.

  • TEO, luni, 21.11.2022 22:35

    Deci vorbim in general de daciile cu motoare de 1, 1.2 benzina si 1.5 diesel daca vorbim de vechime de 2-3 ani. Detin logan din 2007, 1.4 mpi, 150k km, in afara de reviziile periodice, buji, 3 kituri de distributie si accesorii, 3/4 seturi de placute de frana, kit de ambreiaj la 45k km din vina mea,1 set bielete antiruliu+capete de bara acum 2 ani, gpl tamasseto de 4 ani itp facut acum 2 luni mecanic si dpdv al noxelor totul in parametri. Doar lacul de la vopsea a inceput sa se cojeasca de anul trecut cand am facut greseala sa incerc o spalatorie diy si probabil am lasat prea mult pe masina spuma activa. Dpdv al ruginii doar pe portiera pasagerului din fata in partea de jos e umflata vopseaua cca 5 cm2 in rest totul e ok. Toate masinile din gama din care face dacia dar si mai bune vor deveni din ce in ce mai tehnologizate si mai complicate din cauza tuturor prostiilor de dispozitive de "siguranta" care vor face ca la orice defect sa te trezesti cu masina indisponibilizata si in plus sa ne uitam la preturile masinilor care au crescut artificial datorita diferitelor dispozitive de asistenta a soferului care devin obligatorii pentru masinile noi.