Inovaţie Audi: arcurile din oţel vor fi înlocuite cu unele din fibră de sticlă
Audi va înlocui arcurile din oţel cu unele inovative din fibră de sticlă ranforsată cu polimeri. Primul model care va primi noile arcuri va fi un sedan din segmentele superioare.
După ce a pierdut războiul cu BMW pentru lansarea primei maşini de serie cu faruri de tip laser, Audi vrea să recupereze într-un domeniu important: cel al reducerii masei totale.
Pentru a putea atinge cifre cât mai reduse, Audi va introduce un nou set de arcuri pe modelele sale. Germanii vor renunţa la cele convenţionale, din oţel, în favoarea unora noi, din fibră de sticlă ranforsată cu polimeri (GFRP).
Materialul inovativ face ca rezultatul să fie mai subţire şi mai mare decât arcurile convenţionale, însă şi mai uşor. Audi susţine că fiecare arc are o greutate de 1.6 kilograme, mult mai puţin decât unul din oţel, care cântăreşte 2.7 kilograme. Atunci când vor fi montate pe modelele Audi, noile arcuri vor scădea masa totală cu 4.4 kilograme.
Pe lângă avantajele oferite la capitolul reducere a masei totale, noile arcuri sunt mult mai rezistente şi nu vor fiafectate de coroziune de-a lungul timpului. Audi promite că vom vedea noile arcuri GFRP în curând, pe un model din segmentele superioare.
totusi, cred ca viitorul in materie de amortizare e aerul prin comprimare. E salutara ideea audi, dar diferenta de masa e...nesemnificativa la sutele de cai putere de azi. Dar poate ca tehnologia de fabricare e mai ieftina...si atunci...