Înmatriculările de mașini noi cu crescut cu peste 23% în România în 2019: aproape 162.000 de unități
Românii au înmatriculat aproape 162.000 de mașini noi în cursul anului 2019, în creștere puternică cu peste 23% comparativ cu 2018. Între timp, înmatriculările de mașini second-hand au scăzut cu peste 6% la aproape 445.000 de unități.
Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a publicat în această săptămână un raport cu privire la înmatriculările de mașini noi și second-hand pe parcursul anului 2019.
Conform unei tendințe remarcate încă din prima parte a anului, înmatriculările de mașini noi au continuat să crească într-un ritm accelerat, în timp ce înmatriculările de mașini second-hand au scăzut ușor.
Astfel, românii au înmatriculat în total 161.562 de mașini noi în cursul anului 2019, în creștere cu 23.4% comparativ cu anul 2018, când au fost înmatriculate 130.919 unități.
Dacia a reușit să acopere aproape o treime din piața mașinilor noi cu 50.311 unități, corespunzător unei creștere de 36.4%. Cu alte cuvinte, marca de la Mioveni a avut un ritm de creștere mai mare decât media națională.
În schimb, lupta pentru locul doi în topul mărcilor a fost semnificativ mai echilibrată decât în anii precedenți și a avut drept câștigător Renault, care a înmatriculat peste 13.500 de unități. De asemenea, Ford a ocupat ultima poziție pe podium în dauna celor de la Skoda, însă diferența dintre cele două marci a fost de numai 48 de unități.
În România, Volkswagen, cel mai mare producător de mașini din Europa, a ocupat doar poziția a cincea cu peste 10.000 de unități.
Loc | Marca | Unități |
1 | Dacia | 50.311 |
2 | Renault | 13.573 |
3 | Ford | 12.420 |
4 | Skoda | 12.372 |
5 | Volkswagen | 10.579 |
6 | Opel | 8.070 |
7 | Hyundai | 8.019 |
8 | Toyota | 6.752 |
9 | Suzuki | 4.960 |
10 | Nissan | 4.896 |
Între timp, volumului înmatriculărilor de mașini second-hand a scăzut anul trecut cu 6%, la 444.601 unități.
Așa cum era de așteptat, Volkswagen a ocupat prima poziție în topul mărcilor la acest capitol, cu peste 111.000 de unități, în timp ce BMW și Audi au fost despărțite de numai 2.000 de unități în lupta pentru poziția a doua. Locul patru a revenit celor de la Opel cu peste 38.000 de unități, în timp ce prima marcă non-germană din top a fost Ford, cu puțin peste 36.000 de unități.
Loc | Marca | Unități |
1 | Volkswagen | 111.230 |
2 | BMW | 44.801 |
3 | Audi | 42.381 |
4 | Opel | 38.454 |
5 | Ford | 36.117 |
6 | Mercedes | 24.699 |
7 | Skoda | 21.505 |
8 | Renault | 18.353 |
9 | Dacia | 9.351 |
10 | Peugeot | 9.315 |
Via DRPCIV
Deci se pare ca la nivelul masinilor second tot cocalari fac legea..... Imi pare rau ca oameni de rand nu vad in fata ochilor si alte marci auto... BMW, Audi, si Vw e masina idiotului roman.....de vreo 10 ani incoace... Ma bucur ca nu am cazut in capcana asta si nici pe viitor nu vreau...