Înmatriculările de mașini noi cu crescut cu peste 23% în România în 2019: aproape 162.000 de unități

Publicat joi, 09.01.2020 16:02 de Daniel Popescu, Foto: Dacia

Românii au înmatriculat aproape 162.000 de mașini noi în cursul anului 2019, în creștere puternică cu peste 23% comparativ cu 2018. Între timp, înmatriculările de mașini second-hand au scăzut cu peste 6% la aproape 445.000 de unități.

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a publicat în această săptămână un raport cu privire la înmatriculările de mașini noi și second-hand pe parcursul anului 2019.

Conform unei tendințe remarcate încă din prima parte a anului, înmatriculările de mașini noi au continuat să crească într-un ritm accelerat, în timp ce înmatriculările de mașini second-hand au scăzut ușor.

Astfel, românii au înmatriculat în total 161.562 de mașini noi în cursul anului 2019, în creștere cu 23.4% comparativ cu anul 2018, când au fost înmatriculate 130.919 unități.

Dacia a reușit să acopere aproape o treime din piața mașinilor noi cu 50.311 unități, corespunzător unei creștere de 36.4%. Cu alte cuvinte, marca de la Mioveni a avut un ritm de creștere mai mare decât media națională.

În schimb, lupta pentru locul doi în topul mărcilor a fost semnificativ mai echilibrată decât în anii precedenți și a avut drept câștigător Renault, care a înmatriculat peste 13.500 de unități. De asemenea, Ford a ocupat ultima poziție pe podium în dauna celor de la Skoda, însă diferența dintre cele două marci a fost de numai 48 de unități.

În România, Volkswagen, cel mai mare producător de mașini din Europa, a ocupat doar poziția a cincea cu peste 10.000 de unități.

Loc Marca Unități
1 Dacia 50.311
2 Renault 13.573
3 Ford 12.420
4 Skoda 12.372
5 Volkswagen 10.579
6 Opel 8.070
7 Hyundai 8.019
8 Toyota 6.752
9 Suzuki 4.960
10 Nissan 4.896

Între timp, volumului înmatriculărilor de mașini second-hand a scăzut anul trecut cu 6%, la 444.601 unități.

Așa cum era de așteptat, Volkswagen a ocupat prima poziție în topul mărcilor la acest capitol, cu peste 111.000 de unități, în timp ce BMW și Audi au fost despărțite de numai 2.000 de unități în lupta pentru poziția a doua. Locul patru a revenit celor de la Opel cu peste 38.000 de unități, în timp ce prima marcă non-germană din top a fost Ford, cu puțin peste 36.000 de unități.

Loc Marca Unități
1 Volkswagen 111.230
2 BMW 44.801
3 Audi 42.381
4 Opel 38.454
5 Ford 36.117
6 Mercedes 24.699
7 Skoda 21.505
8 Renault 18.353
9 Dacia 9.351
10 Peugeot 9.315

Via DRPCIV

  • tzenu_bmw, joi, 09.01.2020 16:36

    Deci se pare ca la nivelul masinilor second tot cocalari fac legea..... Imi pare rau ca oameni de rand nu vad in fata ochilor si alte marci auto... BMW, Audi, si Vw e masina idiotului roman.....de vreo 10 ani incoace... Ma bucur ca nu am cazut in capcana asta si nici pe viitor nu vreau...

  • Mihai, joi, 09.01.2020 18:40

    SH-ul se refera probabil la ce s-a adus de afara. Deci putem estima ca parcul auto a crescut cu vreo 600.000 buc. Nu stim cate au fost casate (dar puem estima 200.000-300.000), deci -estimam- parcul s-a marit cu cel putin 300.000 buc. Daca populatia scade, inseamna ca no de masini la suta de mii de capete a crescut. Problema e ca masinile astea (cel putin 300.000) se inghesuie pe aceleasi drumuri proaste si se bat mai feroce pe aceleasi locuri de parcare...

  • ROV, vineri, 10.01.2020 00:21

    Am cumparat pentru firma in 2 ani 7 Laganuri noi, incurajat de buna fiabilitate a modelului din 2007. Vreau sa spun ca e un dezastru, catalizator, termostate, iar azi dupa doi si cevaani bateria Rombat a decedat. imi e groaza...de restul

  • a_m, vineri, 10.01.2020 10:37

    Tot lingatorii de embleme in topul masinilor SH.

  • mircea badea, vineri, 10.01.2020 13:36

    ultimul an de crestere...de acum va scadea drastic pt ca pdl..

  • Sam93@ROV, vineri, 10.01.2020 18:31

    Stai linistit ca ma ocup de managemetul unei intregi flote de masini si toate masinile noi sunt oribile ca fiabilitate nu doar Dacia. Spun cu mana pe inima ca masina mea din anii 90 mi-a facut mai putine probleme (aproape zero) decat majoritatea masinilor noi 2016(+) pe care le avem la firma.

  • Alex., duminică, 12.01.2020 10:07

    Decat o Dacie Logan-Duster intre 10000-19800 euro lucrate prost pe partea de caroserie-anticoroziune doar 6 ani,cu motoare anemice si siguranta la accidente modesta mai bine o masina GERMANA SH produsa in ultimii 10 ani,indiferent de tara de provenienta care-ti ofera altceva! Si cand ma refer la altceva inseamna TOT confort,siguranta,fiabilitate,eleganta, superioare unei marci cu filozofie low cost! O spun din proprie experienta,ca sofer care am condus Dacii+N marci de masini!