Înmatriculările de mașini electrice au crescut cu 64% în România în primele două luni ale anului: Renault este liderul pieței, cu aproape 100 de unități
Înmatriculările de mașini electrice au crescut în România cu 64% în primele două luni ale anului, iar Renault ocupă detașat prima poziție în topul mărcilor. În același interval de timp, înmatriculările de mașini plug-in hybrid s-au dublat.
Primele două luni ale anului au adus creșteri semnificative la înmatriculările de mașini electrice și hibride pe piața din România, potrivit celui mai recent raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Datele oficiale arată că înmatriculările de mașini electrice au crescut cu aproape 64% la 231 de unități, dintre care 96 sunt modele electrice cu sigla Renault.
Producătorul francez conduce astfel detașat în top și are de peste trei ori mai multe unități înmatriculate decât BMW, Nissan și Volkswagen.
Începând din acest an, datele oficiale includ și înmatriculările mărcii americane Tesla, care intră în top pe poziția a 10-a cu trei unități.
Loc | Marcă | Vânzări BEV ian-feb 2020 |
Vânzări BEV ian-feb 2019 |
Evoluție |
1 | Renault | 96 | 21 | 357% |
2 | BMW | 31 | 31 | 0 |
3 | Nissan | 30 | 23 | 30% |
4 | Volkswagen | 30 | 39 | -23% |
5 | Smart | 19 | 18 | 5.6% |
6 | Hyundai | 11 | 1 | - |
7 | Jaguar | 5 | 2 | 150% |
8 | Audi | 3 | 0 | - |
9 | Mercedes-Benz | 3 | 1 | 200% |
10 | Tesla | 3 | 0 | - |
Total | 231 | 141 | 63.8% |
Mașini plug-in hybrid
Între timp, piața de mașini plug-in hybrid a început anul cu o dublare a înmatriculărilor la 115 unități.
Marea surpriză este că Mitsubishi Outlander PHEV a pierdut poziția de lider după ce a fost detronat de BMW, care și-a extins semnificativ gama de modele plug-in hybrid pe care o oferă. Constructorul german a comercializat 33 de unități PHEV, dublu decât următoarea marcă din top, Porsche.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ian-feb 2020 |
Vânzări PHEV ian-feb 2019 |
Evoluție |
1 | BMW | 33 | 9 | 267% |
2 | Porsche | 16 | 0 | - |
3 | Mitsubishi | 13 | 10 | 30% |
4 | Volvo | 13 | 17 | -24% |
5 | Hyundai | 12 | 0 | - |
6 | Kia | 8 | 12 | -33% |
7 | Land Rover | 5 | 6 | -17% |
8 | Mini | 4 | 2 | 100% |
9 | Toyota | 4 | 0 | - |
10 | Volkswagen | 4 | 0 | - |
- | Altele | 3 | 1 | 200% |
Total | 115 | 57 | 102% |
Mașini hibride
Pentru prima oară în ultimii ani, piața de mașini hibride fără încărcare la priza înregistrează o creștere modestă, mai ales comparativ cu ceea ce se întâmplă în cazul electricelor și modelelor plug-in hybrid.
În total, în primele două luni ale anului, românii au înmatriculat 913 mașini hibride, în creștere cu numai 3.3%, în condițiile în care 720 de unități poartă sigla Toyota. Podiumul este completat de Lexus cu 47 de unități și Honda cu 36 unități.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ian-feb 2020 |
Vânzări HEV ian-feb 2019 |
Evoluție |
1 | Toyota | 720 | 790 | -9% |
2 | Lexus | 47 | 57 | -17% |
3 | Honda | 36 | 0 | - |
4 | Suzuki | 30 | 5 | 500% |
5 | Volvo | 23 | 0 | - |
6 | Ford | 17 | 19 | -10.5% |
7 | Hyundai | 15 | 13 | 15% |
8 | Land Rover | 12 | 0 | - |
9 | Mini | 8 | 0 | - |
10 | Mitsubishi | 4 | 0 | - |
- | Altele | 1 | 0 | - |
Total | 913 | 884 | 3.3% |
Cel mai probabil, înmatriculările de mașini electrice și hibride vor înregistra un declin puternic în luna martie, ca urmare a pandemiei de coronavirus. În plus, înmatriculările de mașini noi au început oricum anul cu o scădere puternică de 18%.
Via DRPCIV