Înmatriculările de mașini electrice au crescut cu 27% în primele 8 luni ale anului: aproape 1.200 de unități, dintre care peste 300 de unități Renault Zoe
Românii au înmatriculat 1162 de mașini electrice în primele 8 luni ale anului, în creștere cu 27% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, peste 300 de mașini electice au fost Renault Zoe.
Creșterea înmatriculărilor de mașini electrice s-a temperat ușor în luna august comparativ cu iunie și iulie, însă rămâne în continuare una semnificativă comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Astfel, datele analizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că românii au înmatriculat 1162 de mașini electrice în primele opt luni ale anului, în creștere cu 27.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
La fel ca pe tot parcursul anului, Renault continuă să fie lider detașat în topul preferințelor cu 308 de unități Zoe, însă Skoda a venit puternic din urmă după ce a înmatriculat în total 270 unități Citigoe iV.
În schimb, Volkswagen, BMW, Nissan și Smart au înregistrat scăderi la înmatriculările de electrice, pe măsură ce concurența în acest segment a devenit una tot mai puternică.
De exemplu, în top 10 se remarcă creșterea celor de la Hyundai de la 11 la 112 de unități în 2020 datorită lui Kona Electric, dar și creșterea raportată de Tesla de la 10 la 39 de unități. În clasament apare în premieră și Peugeot cu 35 de unități, după lansarea pe piață a noilor e-208 și e-2008.
Loc | Marcă | Vânzări BEV ian-aug 2020 |
Vânzări BEV ian-aug 2019 |
Evoluție |
1 | Renault | 308 | 245 | 26% |
2 | Skoda | 270 | 0 | - |
3 | Volkswagen | 156 | 162 | -3.7% |
4 | Hyundai | 112 | 11 | - |
5 | BMW | 72 | 113 | -36% |
6 | Nissan | 46 | 235 | -80% |
7 | Smart | 40 | 98 | -52% |
8 | Tesla | 39 | 10 | 290% |
9 | Peugeot | 35 | 0 | - |
10 | Jaguar | 21 | 21 | - |
- | Altele | 63 | 17 | 271% |
Total | 1162 | 912 | 27.4% |
Mașini plug-in hybrid
Între timp, piața mașinilor plug-in hybrid continuă într-un ritm asemănător cu cel de până acum, cu o creștere de 116% comparativ cu anul trecut, la 445 de unități.
BMW și Volvo ocupă primele două locuri cu rezultate relativ apropiate, în timp ce Mercedes-Benz a pătruns pe podium. Mitsubishi este doar pe locul 4 și va continua căderea după informațiile legate de renunțarea la importul lui Outlander PHEV pe piața europeană începând din luna septembrie. În acest segment există alți 6-7 constructori cu vânzări relativ limitate.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ian-aug 2020 |
Vânzări PHEV ian-aug 2019 |
Evoluție |
1 | BMW | 81 | 26 | 212% |
2 | Volvo | 67 | 57 | 18% |
3 | Mercedes-Benz | 53 | 2 | - |
4 | Mitsubishi | 50 | 62 | -19% |
5 | Porsche | 47 | 5 | - |
6 | Ford | 45 | 0 | - |
7 | Hyundai | 28 | 2 | - |
8 | Mini | 15 | 16 | -6% |
9 | Skoda | 15 | 0 | - |
10 | Toyota | 13 | 1 | - |
- | Altele | 31 | 35 | -11% |
Total | 445 | 206 | 116% |
Mașini hibride
Piața mașinilor hibride este în continuare singurul segment de mașini "electrificate" aflat în scădere.
Cu 2.955 de unități în primele 8 luni, piața hibrizilor a scăzut cu peste 13% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Toyota este în continuare liderul incontestabil al segmentului, însă japonezii au raportat o scădere a înmatriculărilor, la fel ca și brandul premium Lexus. Hyundai și Honda sunt singurii constructori cu creștere pe segmentul hibrizilor, alături de Subaru, o prezență nouă în top în acest an.
APIA menționează că topul înmatriculărilor de mașini hibride nu include unitățile mild-hybrid.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ian-iul 2020 |
Vânzări HEV ian-iul 2019 |
Evoluție |
1 | Toyota | 2541 | 2995 | -15% |
2 | Lexus | 132 | 215 | -39% |
3 | Hyundai | 92 | 25 | 268% |
4 | Honda | 88 | 68 | 29% |
5 | Ford | 65 | 78 | -17% |
6 | Kia | 23 | 39 | -41% |
7 | Subaru | 14 | 0 | - |
Total | 2955 | 3420 | -13.6% |
Via APIA
Cu ocazia asta am aflat oficial și numărul total de Citigo-uri comandate de Porsche România pentru 2020: 270 - aproape toate vândute până la final de ianuarie... Cred că 500 dacă ar fi adus, s-ar fi dat toate. Dacă nu și mai mult.