Înmatriculările Dacia în Franța au crescut cu 31% în aprilie: noua generație Duster propulsează marca de la Mioveni
Dacia a înmatriculat în aprilie peste 14.000 de unități în Franța, în creștere cu aproape 31%, ca urmare a vânzărilor excelente obținute de nua generație Dacia Duster.
Dacia are parte de un an 2018 prolific în privința vânzărilor înregistrate pe piețele mature din Europa de Vest.
Potrivit datelor oficiale furnizate de Comitetul Constructorilor Francezilor, constructorul român a raportat 14.114 de unități înmatriculate în luna aprilie, în creștere cu 30.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condițiile în care piața franceză a crescut într-un ritm mai lent, de 9%.
Ca urmare a acestor rezultate, Dacia a ajuns la 48.437 de unități înmatriculate în primele 4 luni ale anului, corespunzător unei creșteri de 16.7%. Dacă acest ritm de creștere se va menține, Dacia are șanse să încheie anul cu înmatriculări de circa 150.000 de unități doar pe teritoriul Franței.
Principala explicație pentru resterile înregistrate de producătorul de la Mioveni este succesul noii generații Dacia Duster. SUV-ul produs în România a fost achiziționat de 14.936 de francezi de la începutul anului și are astfel o cotă de piață de 2% în Franța, fiind pe poziția a 11-a în topul celor mai bine vândute modele. Totuși, cel mai popular model Dacia rămâne Sandero, cu 23.260 de unități înmatriculate între ianuarie-aprilie 2018, performanță cu care ocupă locul 7 în clasamentul general pe modele.
De altfel, Sandero ese singurul model din top 10 care nu aparține direct unui constructor francez. Prima poziție îi revine lui Renault Clio, comercializat în 42.387 de unități, urmat de Peugeot 208 și Peugeot 3008.
Via CCFA, Automotive News
-
Alex, miercuri, 02.05.2018 15:50
Asta e diferenta intre noi si ei. La noi oamenii se uita in spatele blocului sa vada ce masini mai sunt la moda...la ei totul e chibzuit si in functie de nevoi...desi multi francezi si-ar putea lua BMW nou, nu SH ca noi. Deci cam asta e, nivelul de civilizatie se vede si in aceste statistici. Faptul ca Dacia se vinde bine nu releva doar faptul ca e apreciata de vestici mai mult decat de noi dar arata si ca ei, vesticii sunt mai interesati de masini noi, care consuma putin, sunt eficiente, practice si polueaza mai putin decat o rabla de acum 10-15 ani.
-
Dan, miercuri, 02.05.2018 17:17
Bă, cand vă aud pe unii cu replici din astea mi se face silă sincer, bă, romanul nu-i ajung banii pe o zi pe alta, iar voi criticați că de ce nu-și cumpară tigaie nouă. În primul rand majoritatea romanilor, își cumpără ce pot, pentru a se folosi de ea. Bă voi ăștia din clasa de mijloc, nu cei din clasa superioară, ca oricum ăia cu bani, nu se uită la o panarama de Duster, voi ăștia din clasa de mijloc de ce nu vă cumpărați mă duster nou full option ? Aloo clasa de mijloc, există? Exact, clasa de mijloc NU mai există în Romania, este doar clasa de jos și cea de sus. Așa că nu mai aruncați cu noroi în oamenii care își permit și ei ce pot, repet, nu mai aruncați cu noroi în oamenii care nu-și permit multe, clasa cocalarilor, țăranilor emancipați veniți de la furat, și de la sezonier e o clasă mai specială. Ăia oricum știu doar BMW și HAUDI și atat... Cand o să aibă fiecare roman, salarii ca francezii, drepturi ca francezii, nu taxe peste taxe, atunci o să cumpere și ei mașini noi. Vă plangeți ca sunt cazane pe strada ? Cazanele alea arata realitatea în țara asta. Vreți interzicerea dieselullui ca ar fi nociv ? Bine boss, scoateți toate mașinile diesel de Ro, sau alea "poluante" indiferent ca e diesel sau benzina, pe ce o sa mai scoata mă bani statul ? Hai că vă spun eu, o să măreasca impozitele la case, locuințe, plus aalte taxe vor fi mărite și o sa plătiți pană o sa vă duceți dracu la nebuni. Mașinile vechi, rable, noi, cum or fi ele in Ro, ele mai aduc bani la bugetul statului, ca altceva nuuu mai ai de unde. Industrie nu avem, nu producem, doar importam.
-
vianu, miercuri, 02.05.2018 17:48
@Dan stii cum e asta cu romanul e sarac? ca vorba aia proasta de pe vremea lui ceasca...ca lumea murea de foame. Ba pe dracu! Ne dam victime dar romanul (indiferent cati bani castiga) cheltuie ca idiotu' pe te miri ce, aruncand cu bani in stanga si in dreapta fara sa isi faca o data un calcul! cat castig cat trebuie sa cheltui? Vrajeli! Priveste numai cum romanul de rand se ghiftuieste de pasti, de craciun, de 1 mai, de 23 august, de boboteaza, de sf paraschiva, de sfantul asteapta de ziua mamei a tatalui a sfantului duh, de ziua libera data de stat, etc, etc, etc. ce sa o mai dam la intors, romanul de rand se scumpeste la tarate si se ieftinese la faina. Isi trage rapid o tabla de 4-5000EU (dar asta e deja mult) sa fie in rand cu lumea si apoi isi pune caucicucuri de 50lei bucata (am vandut asta toamna cauciucurile de vara, 4 la numar, cu 150 de lei, si nu la utilizator), placute de frana? mergem in cimitir, stergatorul de pe spate? a facut molii. deci sa lasam vrajelile.... PS1 ai tu dreptatea ta, nu producem nimic...da' cum pana mea avem bani de cheltuit fraticule, daca nu facem nimic? nu avem industrie dar cu ce importam mon cher? PS2 asa m-am saturat de lacrimile astea de crocodil, de n-am cu ce sa imi cresc copii !!!! spune bovina cu burta si ghiul pe degetul mic si cu berea-n mana alaturi de pitipoanca, tot cu "burta" (iarasi), pe care o ia cu ameteli daca merge la munca, motiv pentru care isi umple degetele cu aur si se machiaza strident sa poata iesi in lume. Sa vad un singur roman care sa-mi zica...bai nu castig destul, da-o'n masa de masina, de banii aia imi duc copilu' la scoala si imi repar instalatia de la WC-eu, daca tot nu castig mare lucru de unde naiba bani de combustibil si intretinere? Ba bine ca nu...un telefon nou? o farfurie pentru satelit? Primii!!!
-
Corocsenie Adrian, miercuri, 02.05.2018 23:08
Vad multe comentarii acide cu privire la posesorii de Dacia vs cei cu BMW sau mai stiu eu ce SH. Ideea e ca romanul nu isi permite o masina noua de peste 10 mii. 90% cred ca din masinile cumparate de romani nu depsasesc 5000 - 7000 euro. Deci nu are bani de Dacia noua. In strainatate, lumea cumpara Dacia pt. ca e o masina utila, si are un pret extrem de buni la salariile si veniturile lor. Fiti siguri ca cei din vest care au Dacia, au si X5-ul sau mai stiu eu ce masina premium de drum lung sau vacante in garaj. NU au numai Dacia. Dacia e ca masina de zi cu zi pt. ei acum. Iar noi mai avem pana ne vom permite o Dacie noua full asa cum se cuvine. Pana atunci hai cu serile 3 din 2000 si Passat-turile ciocan ca astea sunt de noi momentan :)))
-
Alex, joi, 03.05.2018 07:47
@Dan Banii vin si pleaca...sunt facuti sa circule, indifferent cati sunt, multi, putini. Daca totul se judeca din prisma banilor e o greseala. Banii prea putin conteaza in ecuatia asta din prisma a ceea ce am spus mai sus, insa educatia, conduita, valorile pe care le avem....astea nu are cine sa ni le I-a, iar la capitolul asta suntem din ce in ce mai degradati si repetenti. Fara astea e greu sa te descurci in viata si in lumea de azi, e greu sa gadesti cand in cap ai doar bani....si nimic altceva. Banii se fac cu cap, nu fara cap...desi in ultimii ani ni se tot serveste pe tava aceasta idee.
-
Moldovean, joi, 03.05.2018 07:50
Dacia mă surprinde. Sunt interesat de un Lodgy pentru familie și după ce am tot urmărit teste, am fost să văd unul. Vă mărturisesc că am fost uimit de spațiul interior și de luminozitatea dinăuntru. Efectiv e genial cum au putut oferi atât de mult spațiu în doar 4,5 m lungime. Iar pe locurile de pe al treilea rând de scaune am încăput lejer și mi-a mai și rămas loc la picioare deși am 1,82 m și nici nu m-am simți claustrofob acolo ceea ce niciun alt monovolum din clasa lui nu oferă. De asemenea, ușa spate deși nu e culisantă, e imensă și asta oferă un acces ușor pe rândul trei și, de asemenea, o mai mare ușurință la încărcare de diverse lucruri. Ce mi-a mai plăcut pe lângă practicalitate și portbagajul imens a fost luminozitatea. Geamuri mari, clare, pătrundea lumina în ea foarte mult, nu ca multe mașini de azi care de dragul designului au ajuns catacombe pe roți. Totodată, deși plasticul e tare, am rămas surprins să văd că finisarea e bună și nu pare că se rupe ca la Logan. Toate sunt solide și stau solid la locul lor, deși materialele sunt mai tari. Un alt plus a fost faptul că la închiderea ușii nu se mai aude un sunet gol ca la Logan, ci unul plin. Cred că Dacia a evoluat de la low-cost la smart-buy. Știu că vor veni și haterii de serviciu care vor spune că ești prost, nu deștept preferând Dacia din motivele pe care le știm cu toții deja (au aceeași poezie), dar din fericire, nu mai iau de mult timp în considerare părerile multor români venite din mentalitățile deficitare ce le ghidează viața, precum și societatea. Aș fi vrut un Duster nou, dar nu am buget, iar Lodgy se pliază mai bine pe nevoile familiei în momentul de față. Haterii au tot râs de Dacia, dar ei și-au văzut de treabă și uite că de la an la an tot cresc.
-
vianu, joi, 03.05.2018 09:16
@Moldovean la o singura chestie chiar nu te cred....randul al 3 lea. Mergi tu mai mult de 10km in spatiul ala si iti dau un premiu :). Pe moment totul e bine si frumos dar scaunele alea nu sunt destinate adultilor (inalti) decat pentru drumuri scurte. Dar daca vrei sa suferi sau sa te razbuni pe prieteni....
-
Moldovean, joi, 03.05.2018 09:39
@vianu Chestia cu rândul al treilea a fost menționată în mai multe teste și de aceea am vrut special să intru acolo să văd dacă așa e. Mi s-a părut chiar spațios, dar într-adevăr, nu am stat acolo mult.
-
vianu, joi, 03.05.2018 09:53
aaa...eu am si mers. Indiferent ce zic testele (pe care nu le-am cititt) raman la parerea mea: randul al 3 lea este strict pentru utilizare temporara si cel mult pentru copii. Si nu e neaparat spatios cat....intim. Oricum, ca si spatiu, Lodgy il mananca cu fulgi cu tot pe Duster
-
oli, joi, 03.05.2018 10:29
un tip din fata blocului unde stateam, are vw cc, intr-o seara puneau bani de benzina, cate un leu, doi de fiecare, ce le-a ramas de la pariuri, unde sperau sa castige milioane. Tocau seminte si se gandeau pe la ce scara sa mai treaca cu masina, sa-i vada fetele. Cam astia sunt si aia de isi iau bemweu.
-
xxx, joi, 03.05.2018 15:23
Mă uit la presa din Europa si apoi la comentarii, stau cam 5luni sa le vina un Duster nou. Daca ar putea sa producă dublu le-ar vinde instantaneu.
-
Edikkk, duminică, 06.05.2018 15:26
Maşinile sunt destul de scumpe, nici toţi francezii îşi permit una nouă , mulţi cumpără sh şi mai nou Dacia !!! Este de 10 ori mai bine să iei una nouă decât SH la acelaşi preţ, sau aprox. Nu ai probleme cu service urile, din care o parte sunt pline de incompetenţi sau să zic ne experimentaţi şi fără chef de muncă
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Ei nu stie ca un beamveu cu volan pe drapta e mai sport si 300.000 km motoru e mai uns mai ales ca maj ale-s ca bunicuzele conduce numai beamveu. De ce sa d-au 10 mi de coco pe masina noua cand pot sa i-au una bine unsa la 300 mi de chilometrii. :)