Înmatriculările au explodat în februarie după dispariția timbrului de mediu: creștere de 63% pentru mașini noi și de 200% pentru second-hand
Dispariția timbrului de mediu are efecte neașteptate: pe lângă triplarea înmatriculărilor de mașini second-hand, vânzările de mașini noi au crescut în mod surprinzător cu 63%, până la 8.300 de unități.
Timbrul de mediu a fost eliminat începând din 1 februarie și produce deja rezultate neașteptate în piața auto, potrivit datelor furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) analizate de Profit.ro.
Astfel, principala surpriză este creșterea cu 62.82% a înmatriculărilor de mașini noi, de la 5.099 la 8.302 unități. Dacia s-a opus în mod categoric eliminării taxei auto, iar Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule (APIA) anticipa o scădere cu 30% a vânzărilor de mașini noi, însă datele DRPCIV contrazic toate calculele anterioare.
În plus, Dacia este una dintre marile beneficiare ale eliminării timbrului de mediu, întrucât românii au înmatriculat în februarie 2.085 unități, în creștere cu aproape 50% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Clasamentul mărcilor este completat de Skoda cu 704 unități (creștere de 40%) și Volkswagen cu 700 de unități (+60%), în timp ce Renault a crescut cu 127% până la 579 de unități, iar Ford este pe poziția a cincea cu 557 unități.
În paralel, înmatriculările de mașini second-hand au crescut de 3 ori comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 68.731 unități, dintre care aproximativ 3.000 erau anterior înmatriculate în Bulgaria, potrivit unor surse citate de publicația Profit. Pe lângă acestea, alte 57.713 mașini second-hand au fost reînmatriculate, adică și-au schimbat proprietarul pe plan intern. Astfel, în total, pe parcursul luni februarie au fost înmatriculate sau reînmatriculate nu mai puțin de 134.746 de vehicule.
O altă explicație pentru creșterile majore din luna februarie ar putea fi informațiile oficiale cu privire la înlocuirea timbrului de mediu cu o altă formă de taxare. Pentru moment, se știe doar că va fi introdusă o formă de vignetă cu stickere care va fi plătită la înmatriculare sau, în cazul actualilor proprietari, în maxim 2 ani.
Via DRPCIV, Profit
Sa luam in calcul si faptul ca februarie a fost prima luna fara timbru de mediu. Foarte multa lume intrase in asteptare inca de anul trecut din noiembrie, de dupa alegeri, cand promisiunile cu privire la acest timbru au fost anuntate. Da, pare mult ca intr-o luna, peste 68.000 de masini second sa fie inmatriculate, cand ne gandim ca anul trecut, second-urile s-au cifrat pe la 280.000 pe tot anul. Insa decembrie si ianuarie au cam fost luni moarte, lumea a asteptat si pe urma, a venit fluxul mare. Ramane curiozitatea daca acest trend se va mentine in lunile urmatoare dupa ce se mai linistesc apele si mare parte din persoane si-au inmatriculat masinile.