Înmatriculări martie 2019 în Europa: dieselul scade la nivelul din anul 2000, electricele și hibridele depășesc în premieră 100.000 de unități
Scăderea diesel se accentuează în Europa: dacă acum doi ani o jumătate dintre mașinile înmatriculate erau diesel, tehnologia a ajuns astăzi la sub o treime. În schimb, electricele și hibridele câștigă teren.
Tehnologia diesel, lovită frontal de scandalul Dieselgate acum patru ani, își continuă declinul la nivel european. În ciuda faptului că producătorii auto au eliminat emisiile de NOx prin implementarea unor soluții alternative de tratare a gazelor de evacuare (prin AdBlue, de exemplu), clienții europeni nu mai pariază pe motoarele diesel, care suferă o cădere accentuată în preferințele acestora.
Astfel, doar 31.2% dintre mașini înmatriculate în Europa în perioada ianuarie-martie 2019 au fost diesel. Anul trecut, procentul din luna martie era de 36.2%, iar în 2017 vorbeam de 44.8%. Altfel spus, dacă mașinile diesel reprezentau acum doi ani aproape jumătate din înmatriculări, astăzi acestea nu mai adună nici măcar o treime dintre mașinile înregistrate în Europa. Ultima oară când mașinile diesel au ajuns la o cotă de piață atât de scăzută a fost în anul 2000.
De declinul diesel profită însă mașinile electrificate (electrice și hibride), care au depășit în martie, în premieră, 100.000 de unități înmatriculate la nivel european. Nu mai puțin de 125.400 de clienți au ales o astfel de mașină în martie 2019, o creștere de 31% datorată în special avansului masiv al unor țări precum Olanda, Spania, Norvegia și Gemania.
Alte trenduri interesante: Tesla Model 3 continuă să fie cea mai înmatriculată mașină electrică din Europa, modelul american profitând de numărul masiv de precomenzi din ultimii ani soluționate într-un termen scurt: 15.755 de unități, dublu față de Renault Zoe, locul al doilea în acest top.
În altă ordine de idei, segmentul SUV-urilor rămâne cel mai voluminos din Europa și în martie (peste 650.000 de mașini înmatriculate în martie), însă acesta sufră o scădere ușoară pentru prima dată în ultimii 10 ani.
via JATO
nu au eliminat nox-ul. in trafic real tot polueaza peste benzinare, iar daca nu au grija, ajung si astea fara dpf si uree, deci tractoare. dieselul e pt tarani&melci, se stie!