Înmatriculări în România în luna mai: segmentul mașinilor noi a crescut cu 13%, piața second-hand a scăzut cu 4%

Publicat marţi, 11.06.2019 11:53 de Daniel Popescu

Românii au înmatriculat 13.000 de mașini noi în luna mai, în creștere cu aproape 13%, în timp ce piața de mașini second-hand a scăzut cu 4% la 38.000 de unități.

Piața auto din România continuă să înregistreze creșteri consistente și în luna mai, potrivit datelor publicate în această săptămână de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Astfel, românii au înmatriculat 13.011 mașini noi pe parcursul celei de-a cincea luni a anului, în creștere cu 12.6% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Ca de obicei, Dacia are cea mai mare cotă de piață, cu 3.286 de unități, în creștere cu 5.52% față de mai 2018, în timp ce Volkswagen a urcat pe locul doi cu 1.168 de unități după o creștere puternică cu 45%. Podiumul este completat de Skoda cu 1.151 de unități (+4%), iar Renault (1.039 unități, +36%) și Ford (855 de unități, -13%) completează top 5.

La nivelul primelor 5 luni ale anului, piața auto de mașini noi a ajuns la 57.538 de unități și a raportat astfel o creștere cu 20.3% comparativ cu perioada ianuarie - mai 2018.

Între timp, piața auto de mașini second a continuat să înregistreze o scădere ușoară a înmatriculărilor. În luna mai s-au înregistrat 38.268 de unități second-hand înmatriculate, în scădere cu 4% raportat la perioada similară a anului trecut. Astfel, la nivelul primelor 5 luni ale anului, românii au înmatriculat 184.091 de unități, în scădere cu 6.56% comparativ cu perioada similară din 2018.

Prin urmare, piața auto din România a continuat tendința de reducere a decalajului dintre înmatriculările de mașini noi și cele second-hand. În prezent, la fiecare 4 mașini înmatriculate, una este nouă, iar celelalte trei sunt second-hand, după ce în anii trecuți au existat perioade în care se înmatricula o singură mașină nouă la cinci mașini second-hand.

Via DRPCIV

  • Radu, marţi, 11.06.2019 14:15

    Ciudat, in top 5 nicio asiatica, nimic... Parca i-a mincat pamintul. Pe forumuri, daca zici ceva de marca nationala sau de al nemtilor grup, te scuipa si te balacaresc unii de nu stii pe unde sa mai scoti camasa... Daca te-ai intilni cu ei pe strada, cred ca ar arunca si cu pietre...

  • asm, marţi, 11.06.2019 15:25

    Ia vezi asta: https://www.automarket.ro/stiri/toyota-ramane-cel-mai-valoros-brand-auto-din-lume-mercedes-si-bmw-in-91937.html Uau,,, deci se pare ca Romania nu e cea mai reprezentanta piata a lumii... Hm, ciudat...

  • Radu, marţi, 11.06.2019 20:41

    Wow, si eu credeam ca Romania e miezul din dodoasca. Ce-ti mai e si cu forumurile astea, domne. Prostesc poporul cu... calculatorul.

  • asm, miercuri, 12.06.2019 11:08

    @Radu. Eu m-am referit strict la comentariul tau cu lipsa asiaticelor din topurile din Ro. Cât despre Dacia... am tot respectul. Am avut, am folosit Dacia, mi-a plăcut din multe puncte de vedere. Și place unei lumi întregi, chiar daca unor români adevărați le cam pute asta.

  • Green_Alex, miercuri, 12.06.2019 17:34

    @asm: nu vreau sa fiu carcotas dar asta cu "mi-a placut dacia" parca este totusi exagerata. Dacia face masini cinstite care au succes tocmai pentru ca au pretul coret, dar scopul lor nu prea este tocmai "placerea condusului" ca sa folosesc o sintagma iubita de marketing. Spun asta ca utilizator de Logan multumit de masina tocmai pentru ca asteptarile sunt ajustate la nivelul corect.

  • Edikkk, joi, 13.06.2019 10:14

    Am avut Dacia Logan şi chiar se conducea foarte bine... Dar astăzi fără să fie Hibridă pur (fără cutii de viteze, nu dublu ambreiaj, nu CVT, nu..) sau PHEV pur (nu PHEV dar cu motor cu ambreiaj pe faţă şi un electric pe spate) nu mi-aş cumpăra altceva!!