Înmatriculări în luna octombrie în Europa: România înregistrează cea mai mare scădere
Pe piața auto din Europa în luna octombrie au fost înmatriculate peste 1.1 milioane de mașini noi, în scădere cu 7.4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Trecerea la noul ciclu de testare WLTP este principalul motiv care a cauzat această scădere.
Noul ciclu de testare WLTP a reușit să pună în dificulatate mulți constructori auto, iar lipsa unor versiuni din portofoliu a generat o scădere importantă a înmatriculărilor din luna septembrie. Tendința a continuat și în luna octombrie, iar potrivit raportului oferit de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), pe piața din Europa au fost înmatriculate 1.118.859 de unități, în scădere cu 7.4% față de perioada similară din 2017.
În luna septembrie, România a raportat cea mai mare scădere de la nivelul Uniunii Europene, iar această tendință a continuat și în octombrie. Astfel, piața locală raportează cea mai mare scădere procentuală din Europa și în luna octombrie. 6.736 de mașini noi au fost înmatriculate în România în octombrie, cu 32.9% mai puține față de perioada similară din 2017.
Și pe piețele mature s-au înregistrat scăderi importante. Astfel, Germania a raportat 252.628 de mașini noi înmatriculate în octombrie, în scădere cu 7.4% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce francezii au înmatriculat 173.798 de unități (-1.5%). Și în Italia a fost înregistrată o scădere de 7.4% (146.655 de mașini noi înmatriculate în octombrie).
Pe primele 10 luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi la nivelul Europei au ajuns la un volum de 13.424.360 de unități, în creștere cu 1.4% față de perioada similară a anului trecut.
În clasamentul constructorilor, cel mai bun rezultat din octombrie a fost înregistrat de Volkswagen: 110.418 unități înmatriculate, în scădere cu 14.8%. Pe locul secund se află Peugeot cu 78.187 de mașini înmatriculate (+2.2%), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Mercedes-Benz cu 73.806 exemplare (+7.8%). Totodată, Volkswagen rămâne lider în Europa după primele 10 luni ale anului cu 1.453.522 de unități înmatriculate, în creștere cu 4.7%.
Grupul Volkswagen ocupă prima poziție în luna octombrie cu 225.415 mașini noi înmatriculate. Pe locul secund se află Grupul PSA (188.151 de exemplare), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Grupul Renault cu 105.519 unități.
Via | ACEA
stire AM pe 05.11.'18: O altă noutate majoră este însă că Dacia a reușit performanța de a surclasa Volkswagen la nivelul primelor 10 luni ale anului. pe15.11.'18: Totodată, Volkswagen rămâne lider în Europa după primele 10 luni ale anului cu 1.453.522 de unități înmatriculate, în creștere cu 4.7%.