Înmatriculări Europa 2012: România, prima în topul creşterilor. Dacia, scădere de 13%
Înmatriculările de maşini noi de la nivelul Uniunii Europene în primele trei luni ale anului arată că piaţa europeană e în scădere din cauza Franţei şi Italiei. România e în creştere, Dacia în scădere.
Asociaţia Europeană a Producătorilor Auto (ACEA) a publicat astăzi rezultatele oficiale ale înmatriculărilor de maşini noi la nivelul Europei. Conform cifrelor din raportul ACEA, piaţa auto din Uniunea Europeană (plus Elveţia, Norvegia şi Islanda) a scăzut cu 6.6% în martie 2012 faţă de anul trecut, atingând un prag de 1.5 milioane de maşini noi vândute. Statisticile arată că luna martie a anului este cea mai slabă din ultimii 14 ani în Europa, anteriorul prag negativ fiind atins în martie 1998. Scăderea nu este însă una surprinzătoare, ultimele şase luni fiind unele de regres continuu în Europa pe fondul scăderii accentuate a una dintre cele mai importante pieţe din zonă: Italia şi Franţa.
Dacă calculele sunt realizate pe perioada primului sfert al anului (ianuarie-martie), scăderea Europeană ajunge la 7.3%, cu 3.7 milioane de maşini noi înregistrate la nivelul continentului.
ROMÂNIA, CEA MAI MARE CREŞTERE
Vestea bună pentru România vine la analiza înmatriculărilor pe ţări, unde România ocupă locul întâi la creşteri, cu +44.3% în primul sfert al anului (circa 14.000 de maşini). Principalele pieţe ale Europei suferă însă în continuare: Italia e la -21% comparativ cu anul trecut, Franţa atinge -21.6%, iar Spania vine cu 1.9% în condiţiile în care scăderea din martie în statul iberic a fost de 4.5%. Există însă şi pieţe pe care vânzările au crescut. Cele mai importante sunt cea din Germania (+1.3% în perioada ianuarie-martie) şi Marea Britanie (+0.9%).
MĂRCILE SUD-COREENE SUNT ÎN FORMĂ, FRANCEZII SCAD
La analiza vânzărilor pe mărci, Renault şi Dacia sunt pe minus 22.7%, marca românească reuşind să vândă cu 13.1% mai puţine maşini în perioada ianuarie-martie decât anul trecut. Dacia va trebui să găsească însă resurse serioase în următoarele luni, scăderea din luna martie fiind de 23.8% faţă de 2011. Coborâri serioase se regăsesc însă în primul semestru şi în cifrele Fiat Group (-20%), PSA Peugeot-Citroen (-17%) General Motors (-11.9%), Honda (-25.5%), Mitsubishi (-29%), Grupul Toyota (-6.7%) sau Ford (-6.3%).
De cealaltă parte, Grupul Volkswagen se bucură de o creştere uşoară de 0.5%, Audi fiind brandul cu cea mai mare creştere în cadrul grupului (+4.2%). Tot la creşteri intră Daimler (+5.1%) şi mai ales Hyundai (+12.5%) şi Kia (+24.6%), cele două mărci sud-coreene dovedind o adaptare foarte bună la condiţiile de piaţă din Europa. BMW Group a rămas la acelaşi nivel al vânzărilor europene, scăderea uşoară a mărcii BMW (-0.5%) fiind echilibrată de o creştere cu 2% a vânzărilor Mini.
As vrea sa-i aud pe fanii renault acum! Baieti, ce mai aveti de spus in apararea voastra?