Înmatriculări de mașini noi în România în luna iulie: Dacia a scăzut cu 12% pe o piață în creștere cu 5%
Înmatriculările de mașini noi Dacia au scăzut în luna iulie la 3.400 de unități, în scădere cu aproape 12%, deși piața în ansamblu a crescut cu 5%. Cea mai probabilă explicație este creșterea înmatriculărilor de mașini SH cu 62%.
După eliminarea timbrului de mediu, piața de mașini noi din România a crescut cu 27% în primele șase luni ale anului, la 45.000 de unități.
Creșterea spectaculoasă s-a temperat însă brusc în luna iulie, întrucât Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a raportat înmatricularea a 11.335 de unități, cu 5.27% mai multe decât în perioada similară a anului trecut.
Dacia rămâne marca preferată a românilor, cu 3.399 unități, însă înmatriculările au scăzut cu 11.71% comparativ cu iulie 2016. Volkswagen a urcat pe locul doi în topul preferințelor cu 1.136 unități (+67%) și a depășit astfel Skoda (1.013 unități, +27%) și Renault (805 unități, scădere de 19%), în timp ce Ford ocupă locul 5 cu 762 de unități (+32%).
Una dintre cele mai probabile explicații pentru scăderea înmatriculărilor de mașini noi Dacia este creșterea semnificativă a înmatriculărilor de mașini second-hand. Numai în luna iulie au fost înmatriculate 41.131 de mașini SH, în creștere cu 62%.
Astfel, în ansamblul primelor 7 luni ale anului, în România s-au înmatriculat 56.343 de mașini noi, în creștere cu 22%, dar și 294.437 de mașini second hand, echivalentul unei creșteri de 82%. Numărul total de vehicule înmatriculate în 2017 a ajuns astfel la 350.780, cu 69% mai multe decât anul trecut.
Via DRPCIV
"Cea mai probabilă explicație este creșterea înmatriculărilor de mașini SH cu 62%" " Nu stimabile domn Popescu, nu aceasta este explicatia ci epuizarea fondurilor RABLA dedicate persoanelor fizice desi mai exista buget din ecobonusuri si bani pt firme cat pt alte 2.129 achizitii prin RABLA, situatie pe care cei pe care i-am votat se pare ca nu se sinchisesc sa o rezolve printr-o simpla realocare de fonduri dintr-o parte in alta fiindca "merge si asa"... Incetati cu lobiurile pt masini noi ca deja sunt mult prea la vedere lobiurile in aceats adirectie si haideti sa ne concentram pe o situatie reala si pe acest program care dc ar functiona corespunzator ar schimba balanta semnificativ iar cei care au doar 2000 euro tot un SH isi vor lua si acum si si peste 100 ani.