Înmatriculări Dacia în Europa în 2017: 463.000 de unități, în creștere cu 12%. Volkswagen, Renault și Ford, cei mai mari constructori
Înmatriculările Dacia în Uniunea Europeană au ajuns la 463.000 de unități în 2017, în creștere cu 12%, mult peste media pieței de 3.4%. Volkswagen, Renault și Ford sunt cei mai mari constructori auto prezenți în Europa.
Dacia a avut parte de un an 2017 spectaculos. În ciuda unei ușoare scăderi de producție la uzina de la Mioveni, constructorul român a raportat vânzări globale de 655.000 de unități, un record absolut în istoria mărcii.
Cifrele sunt acum completate de un raport al Asociației Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), care a prezentat înmatriculările realizate de producători pe teritoriul Uniunii Europene.
Datele oficiale arată că, în cele 28 de state ale Uniunii Europene, Dacia a înmatriculat 463.543 de unități, în creștere cu 12.1% comparativ cu anul 2016. În urma acestor rezultate, cota de piață a celor de la Dacia a crescut la 3.1% la nivelul UE.
Cifrele sunt cu atât mai bune cu cât creșterea înregistrată de Dacia se situează cu mult peste media europeană: statele membre au înmatriculat puțin peste 15.1 milioane de unități în 2017, cu 3.4% mai multe decât în 2016.
Top 15 constructori auto din Europa
Cu aceste rezultate, Dacia ocupă locul 14 în clasamentul general al mărcilor cu cele mai mari înmatriculări în UE în 2017. Deloc surprinzător, prima poziție este ocupată în continuare de Volkswagen, cu aproape 1.65 milioane de unități, iar germanii sunt urmați la mare distanță de Renault și Ford.
De asemenea, este de remarcat că brandurile premium Mercedes, Audi și BMW ocupă locuri fruntașe în clasament, înaintea unor mărci de volum precum Skoda sau Toyota.
Loc | Marcă | Unități | Creștere |
1 | Volkswagen | 1.645.822 | -0.3% |
2 | Renault | 1.132.185 | 4.5% |
3 | Ford | 1.011.722 | -0.2% |
4 | Peugeot | 909.205 | 7.1% |
5 | Mercedes | 857.131 | 6.2% |
6 | Audi | 797.813 | -0.7% |
7 | BMW | 788.800 | 0.4% |
8 | Fiat | 768.801 | 4.3% |
9 | Skoda | 674.792 | 6.6% |
10 | Toyota | 641.619 | 14% |
11 | Citroen | 560.386 | 5.4% |
12 | Nissan | 552.250 | 3.1% |
13 | Hyundai | 509.109 | 3.4% |
14 | Dacia | 463.543 | 12.1% |
15 | Kia | 460.980 | 8.8% |
TOTAL | 15.137.732 | 3.4% |
Alte elemente interesante:
● Dacia este una dintre mărcile care a înregistrat cele mai mari creșteri procentuale la înmatriculări. Doar Lada (+29%), Alfa Romeo (+27%), Suzuki (+21%), Seat (14.3%) și Toyota (+14%) se pot lăuda cu creșteri mai mari decât cele ale brandului de la Mioveni, însă cu excepția celor de la Toyota toate aceste mărci au avut înmatriculări mai mici decât Dacia;
● Renault este singurul constructor din top 3 care a avut înmatriculări în creștere (+4.5%), în timp ce Volkswagen și Ford au înregistrat scăderi nesemnificative;
● doar 3 constructori au reușit să înmatriculeze peste un milion de unități în Europa în 2017;
● dintre mărcile situate în top 10, Toyota a cunoscut cel mai mare salt procentual, ca urmare a lansării SUV-ului C-HR și a numeroaselor versiuni hibride oferite în detrimentul propulsiei diesel;
● pe lângă Volkswagen și Ford, alte mărci care au înregistrat scăderi de înmatriculări au fost Audi (-0.7%), Mazda (-0.2%), Honda (-11.5%), Mitsubishi (-0.4%), Smart (-5.8%), Lancia (-9.6%).
● de departe, cea mai mare scădere a fost înregistrată de DS. Brandul premium al Grupului PSA a înmatriculat doar 45.000 de unități, cu aproape 30% mai puțin decât în 2016.
Via ACEA
@AM Sigur nu e ceva gresit pe acolo? Opel a vandut anul trecut 1.16 mil auto, acum nu e nici in top 15?!?!? http://media.opel.com/media/intl/en/opel/home.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2017/opel/01-10-european-sales.html